cestovať bolo v tej dobe možné prakticky len v snoch.
Precestovali 44 krajín
Dvojica českých cestovateľov precestovala v rokoch 1947 až 1950 celkovo 44 krajín v Európe, Afrike a Amerike, pričom dokopy rôznymi dopravnými prostriedkami prešli 111 000 kilometrov. Ich hlavným dopravným prostriedkom bol legendárny československý (dnes už hovoríme český) automobil Tatra 87, na palube ktorého absolvovali 61 700 kilometrov.
Aerodynamická karoséria s typickou plutvou
Dve tatrovácke osemdesiatsedmičky boli jednými z najobdivovanejších automobilov, zúčastnivších sa na nedávnom veterán rallye 500 km slovenských, ktorého centrom boli Košice. Tatra 87 bola na svoju dobu mimoriadne inovatívnym automobilom, a to po stránke technickej i dizajnérskej. Tento model patrí tvarom svojej karosérie s tromi prednými reflektormi a pozdĺžnou „plutvou" na zadnej časti karosérie k najoriginálnejšie tvarovaným vozidlám v celej histórii motorizmu.
Trojdielne predné okno
Nezvyčajné je aj trojdielne predné okno s veľkým rovinným stredným panelom a dvomi bočnými okienkami. Predné dvere majú závesy vzadu, čo uľahčovalo vstup na predné sedadlá, ktoré sa dali sklopiť do lôžkovej úpravy. Model 87 bol technicky odvodený od modelu 77A, od ktorého sa odlišoval menšími rozmermi, aerodynamickejšou karosériou a úspornejším motorom.
Prototypy v roku 1936
Prvé prototypy Tatry 87 boli vyrobené v roku 1936, oficiálne bolo vozidlo predstavené v roku 1937 a sériovo sa začalo vyrábať v roku 1938. Tatra 87 je postavená na chrbticovom podvozku s rázvorom 2 850 mm, jej dĺžka je 4 740 mm, šírka je 1 670 mm a výška 1 500 mm. Na pohon vozidla slúži trojlitrový vzduchom chladený vidlicový osemvalcový motor, ktorého maximálny výkon je 55 kW.
Skriňa motora z ľahkého elektrónu
Motor má nízku hmotnosť, pretože jeho skriňa i niektoré ďalšie časti sú odliate zo zliatiny horčíka (tzv. elektrón). Štvorstupňová prevodovka má synchronizovaný tretí a štvrtý stupeň (synchronizácia znamená, že pri radení nadol netreba dávať „medziplyn"). Všetky kolesá sú nezávisle zavesené a odpružené priečnymi listovými pružinami.
Maximálna rýchlosť 160 km/h
Vďaka mimoriadne aerodynamickému tvaru karosérie dosahovala tatrovka maximálnu rýchlosť až 160 km/h. Priemerná spotreba sa pohybovala okolo 12,5 l/100 km. Od roku 1948 sa Tatra 87 vyrábala v mierne pozmenenej podobe, pričom viditeľnou zmenou bolo úplné zapustenie predných reflektorov do blatníkov resp. predného veka.
Vlastnil ju aj egyptský kráľ
Do roku 1950 bolo vyrobených vyše 3 000 vozidiel Tatra 87. Medzi vlastníkov legendárnej osemdesiatsedmičky patrili aj egyptský kráľ Faruk I., nemecký poľný maršal E. Rommel, sovietsky maršal A. I. Jeremenko i svetoznámy architekt Sir Norman Foster.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.