Model 308 predstavil Peugeot v roku 2007 na jesennom frankfurtskom autosalóne, a to ako náhradu za model 307.
Nedávno zverejnil francúzsky výrobca základné informácie o novom modeli 308, ktorý bude mať svetovú premiéru opäť na autosalóne v nemeckom Frankfurte.
Na základe prvých snímok vozidla sa už zahraničné média zhodli na tom, že nová tristoosmička vyzerá podstatne lepšie ako doterajší model. Na dizajne vozidla poznať príbuznosť s crossoverom 2008, ktorý bol nedávno uvedený na trh.
Inovovaný Peugeot 308 spočíva na novej modulárnej podvozkovej plošine EMP2, čo umožnilo znížiť hmotnosť vozidla v priemere o 140 kg v porovnaní s doterajšími modelmi. Prednej časti vozidla dominuje novo tvarovaná predná maska. Štíhlejšie predné reflektory sú lemované pásom svietiacich diód.
Vozidlo má dĺžku 425 cm a výšku 146 cm. Úplne prepracovaný je aj interiér vozidla, v ktorom boli použité veľmi kvalitné materiály. Prístrojovému panelu dominuje 9,7-palcový dotykový displej, ktorý umožnil znížiť počet klasických ovládacích prvkov a ovládačov. Tento displej je svojou veľkosťou novým štandardom v triede, do ktorej model 308 patrí.
Vozidlo môže byť na želanie vystrojené aj priehľadovým indikátorom, ktorý premieta vodičom zvolené údaje a symboly na predné okno. Výrobca zatiaľ nezverejnil žiadne podrobnejšie údaje o pohonných jednotkách svojho nového modelu, uviedol však, že najúspornejší motor bude emitovať len 85 gramov kysličníka uhličitého na kilometer jazdy.
Nový Peugeot 308 sa bude vyrábať vo francúzskom závode v Sochaux, motory budú dodávať závody v Trémery a Douvrine. Na trh by sa nový peugeot, ktorého hlavným rivalom je Volkswagen Golf, mal dostať na jeseň tohto roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.