Korzár logo Korzár
Utorok, 28. február, 2017 |Meniny má Zlatica

Vyskúšali sme BMW 118d

Je to jediný kompaktný model s pohonom zadných kolies.

Päťdverové kompaktné BMW 118d. Aj najmenší model BMW má vpredu pozdĺžne uložený motor, ktorý poháňa zadné kolesá.(Zdroj: archív)

Je to jediný kompaktný model s pohonom zadných kolies.

Ak si niekto kupuje v poradí už x-tý automobil kompaktnej triedy, možno akosi samozrejme predpokladá, že aj jeho ďalší vybraný model bude mať, rovnako ako autá, s ktorými doteraz jazdil, pohon predných kolies. Hovorí sa, že výnimky potvrdzujú pravidlo. No a takou výnimkou je najmenší typový rad BMW, rad 1.

Predný či zadný pohon?

Keď mníchovská automobilka BMW oznámila, že začína vyvíjať nový typový rad, ktorý bude v sortimente bavorákov pod radom 3, v motoristickej tlači sa okamžite objavili diskusie o tom, či aj pri kompaktnej „jednotke" zachová výrobca svoju tradičnú koncepciu s motorom vpredu a poháňanými zadnými kolesami. Všetko sa vyjasnilo, keď firma BMW v auguste 2004 predstavila svoj nový rad, ktorého trojčíslicové označenie začína číslicou 1.

Umožňuje použiť aj radové šesťvalce

Prívržencov tradičnej bavoráckej koncepcie výrobca nesklamal: aj nová „jednotka" sa vyznačovala vpredu pozdĺžne uloženým motorom, poháňajúcim zadné kolesá. Táto koncepcia vedie k ideálnemu rozloženiu hmotnosti medzi obe nápravy a umožňuje do vozidla montovať – ako jedinému v kompaktnej triede – aj radové šesťvalcové motory. Na trh prišiel najmenší bavorák najprv v päťdverovej verzii, neskôr bol sortiment rozšírený o trojdverovú verziu a potom aj o kupé a kabriolet.

Modernizácia v roku 2011

Napriek počiatočným pochybnostiam skeptikov sa rad 1 ukázal ako trefa do čierneho a už v apríli 2010 bolo vyrobené miliónte vozidlo tohto radu. V roku 2011 prišla na trh modernizovaná päťdverová verzia radu 1. Kompaktné limuzíny radu 1 sú postavené na podvozku s rázvorom 269 cm, ich dĺžka je 432,5 cm, šírka je 176,5 cm a výška 142 cm. Na pohon týchto vozidiel slúžia moderné prepĺňané vznetové a zážihové motory. Mali sme možnosť vyskúšať päťdverový model 118d, poháňaný dvojlitrovým turbodieselovým štvorvalcom. Tento motor má maximálny výkon 105 kW pri 4 000 ot/min a najvyšším krútiacim momentom 320 Nm disponuje od 1 750 do 2 500 ot/min.

Na želanie osemstupňová automatika

Vozidlo bolo vystrojené šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s optimálne odstupňovanými prevodmi (na želanie sa montuje osemstupňová automatická prevodovka). Do výstroja patril aj systém Eco Pro, ktorý vodičovi „radí", kedy má preradiť i kedy má trochu uvoľniť pedál akcelerátora, aby znížil spotrebu. Dôsledným dodržiavaním pokynov systému Eco Pro môže vodič znížiť spotrebu až o 20 % (samozrejme, pri mierne zhoršených dynamických vlastnostiach vozidla). Výrobca uvádza, že normovaná priemerná spotreba pri jazde v meste je 5,4 - 5,5 l/100 km, mimo mesta len 3,8 – 3,9 l/100 km, kombinovaná spotreba je 4,4 – 4,5 l/100 km.

Diaľničný priemer 5,1 l/100 km

My sme s kompaktným BMW 118d prešli temer 1 500 km, pričom sme dosiahli priemernú spotrebu necelých 5,1 l/100 km. Pretože prakticky celá naša trasa viedla po kvalitných nemeckých a švajčiarskych diaľniciach, nemohli sme odskúšať, ako si bavorák poradí s našimi „deravými" cestami. Všetko ale nasvedčuje tomu, že dobre.

Neprehliadnite tiež

Nový návštevný poriadok Slovenského raja má zvoľniť niektoré pravidlá

Dôležitý dokument má byť hotový do konca roka.

Auto zrazilo tehotnú, mala v krvi takmer päť promile

Prechádzala mimo priechodu. Amputovali jej nohu.

Ľuďom na východe už chodia upomienky za faktúry, upozorňuje Matovič

Nezaplatenie zvýšenej faktúry za energiu môže byť problém.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Najnebezpečnejší text na facebooku napísal jeho zakladateľ

Mark Zuckerberg chce použiť silu firmy na to, aby zmenil podobu našej spoločnosti. Bol by veľmi nebezpečným spasiteľom.

BLOG TRANSPARENCY

Ombudsmanka: Lajčák opakovane porušoval ústavu

V zdôvodnení vysvetľuje, čo ministerstvo nespravilo.

EKONOMIKA

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný.

KULTÚRA

V Prahe nedokážu pochopiť, čo za reláciu o folklóre máme

Šou Zem spieva hodnotí Marína Mrázková zo súboru Limbora.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 015
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 249
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 993
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 435
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 162
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 928
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 179
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 987
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 195
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 040

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop