Korzár logo Korzár
Streda, 21. november, 2018 | Meniny má Elvíra
Nájdete nás na webe

Vyskúšali sme BMW 118d

Je to jediný kompaktný model s pohonom zadných kolies.

Päťdverové kompaktné BMW 118d. Aj najmenší model BMW má vpredu pozdĺžne uložený motor, ktorý poháňa zadné kolesá.(Zdroj: archív)

Je to jediný kompaktný model s pohonom zadných kolies.

Ak si niekto kupuje v poradí už x-tý automobil kompaktnej triedy, možno akosi samozrejme predpokladá, že aj jeho ďalší vybraný model bude mať, rovnako ako autá, s ktorými doteraz jazdil, pohon predných kolies. Hovorí sa, že výnimky potvrdzujú pravidlo. No a takou výnimkou je najmenší typový rad BMW, rad 1.

Predný či zadný pohon?

Keď mníchovská automobilka BMW oznámila, že začína vyvíjať nový typový rad, ktorý bude v sortimente bavorákov pod radom 3, v motoristickej tlači sa okamžite objavili diskusie o tom, či aj pri kompaktnej „jednotke" zachová výrobca svoju tradičnú koncepciu s motorom vpredu a poháňanými zadnými kolesami. Všetko sa vyjasnilo, keď firma BMW v auguste 2004 predstavila svoj nový rad, ktorého trojčíslicové označenie začína číslicou 1.

Umožňuje použiť aj radové šesťvalce

Prívržencov tradičnej bavoráckej koncepcie výrobca nesklamal: aj nová „jednotka" sa vyznačovala vpredu pozdĺžne uloženým motorom, poháňajúcim zadné kolesá. Táto koncepcia vedie k ideálnemu rozloženiu hmotnosti medzi obe nápravy a umožňuje do vozidla montovať – ako jedinému v kompaktnej triede – aj radové šesťvalcové motory. Na trh prišiel najmenší bavorák najprv v päťdverovej verzii, neskôr bol sortiment rozšírený o trojdverovú verziu a potom aj o kupé a kabriolet.

Modernizácia v roku 2011

Napriek počiatočným pochybnostiam skeptikov sa rad 1 ukázal ako trefa do čierneho a už v apríli 2010 bolo vyrobené miliónte vozidlo tohto radu. V roku 2011 prišla na trh modernizovaná päťdverová verzia radu 1. Kompaktné limuzíny radu 1 sú postavené na podvozku s rázvorom 269 cm, ich dĺžka je 432,5 cm, šírka je 176,5 cm a výška 142 cm. Na pohon týchto vozidiel slúžia moderné prepĺňané vznetové a zážihové motory. Mali sme možnosť vyskúšať päťdverový model 118d, poháňaný dvojlitrovým turbodieselovým štvorvalcom. Tento motor má maximálny výkon 105 kW pri 4 000 ot/min a najvyšším krútiacim momentom 320 Nm disponuje od 1 750 do 2 500 ot/min.

Na želanie osemstupňová automatika

Vozidlo bolo vystrojené šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s optimálne odstupňovanými prevodmi (na želanie sa montuje osemstupňová automatická prevodovka). Do výstroja patril aj systém Eco Pro, ktorý vodičovi „radí", kedy má preradiť i kedy má trochu uvoľniť pedál akcelerátora, aby znížil spotrebu. Dôsledným dodržiavaním pokynov systému Eco Pro môže vodič znížiť spotrebu až o 20 % (samozrejme, pri mierne zhoršených dynamických vlastnostiach vozidla). Výrobca uvádza, že normovaná priemerná spotreba pri jazde v meste je 5,4 - 5,5 l/100 km, mimo mesta len 3,8 – 3,9 l/100 km, kombinovaná spotreba je 4,4 – 4,5 l/100 km.

Diaľničný priemer 5,1 l/100 km

My sme s kompaktným BMW 118d prešli temer 1 500 km, pričom sme dosiahli priemernú spotrebu necelých 5,1 l/100 km. Pretože prakticky celá naša trasa viedla po kvalitných nemeckých a švajčiarskych diaľniciach, nemohli sme odskúšať, ako si bavorák poradí s našimi „deravými" cestami. Všetko ale nasvedčuje tomu, že dobre.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  4. Ako dobre poznáte tieto svetové ikonické značky?
  5. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  6. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  7. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  8. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  9. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  10. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  1. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  2. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  3. Ako dobre poznáte tieto svetové ikonické značky?
  4. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  5. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  6. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  7. Vyberáme správny názov firmy
  8. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  9. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  10. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  1. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 21 858
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne? 20 368
  3. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 16 756
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 950
  5. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 10 605
  6. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 7 854
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 666
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 290
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 765
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 589

Neprehliadnite tiež

Pred pár rokmi sa skoro pobili. Ako starostovia chcú spolupracovať

Balčík a Petrovčik konflikt na košickom zastupiteľstve už uzavreli.

Majiteľa košického klubu súdia za zbitie klienta. Bol v umelom spánku

Obžalovaný vinu popiera, svedkovia tvrdia opak.

Keď Lipany začali vyhrávať, prišla prestávka

Skóre majú najhoršie, bodmi sú prví pod čiarou. Na jar chcú ísť vyššie.

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico prosíka Lajčáka... a potom ho zrazu zostrelí

Fico sa pridal ku konšpirátorom.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danko škodí – lebo môže

Pri oslabenom Smere sa rozlieva ako jed.

DOMOV

Lajčák je podľa odborníkov nahnevaný a netaktizuje

Minister Lajčák hrozí odchodom z vlády.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop