Nemecká firma Opel vyrábala niekoľko generácií vozidiel s označením Kapitä, pričom prvá generácia mala neverejnú premiéru v roku 1938, teda pred 75 rokmi. Svoju verejnú medzinárodnú premiéru absolvoval Oplov „kapitán" na marcovom ženevskom autosalóne v roku 1939. Kapitän, ktorý bol posledným novým modelom firmy Opel pred vypuknutím druhej svetovej vojny, sa dodával ako dvojdverová i štvordverová limuzína i ako kabriolet. V dôsledku vojnových udalostí bola výroba modelu Kapitän zastavená na jeseň 1940, pričom dovtedy bolo vyrobených 25 371 vozidiel. Po vojne sa Kapitän začal vyrábať na jeseň 1948, a to len vo veľmi málo pozmenenej podobe (s okrúhlymi reflektormi a zmenenými nárazníkmi). Z predvojnového modelu bol prevzatý šesťvalcový 2,5-litrový motor výkonu 40 kW. Na jeseň 1953 sa objavuje Kapitän v úplne prepracovanej podobe, s pontónovou karosériou v americkom štýle (Opel už vtedy patril koncernu General Motors) a s nedeleným predným oknom. Výkon motora stúpol na 50 kW, maximálna rýchlosť vzrástla na 126 km/h. V roku 1958 prichádza na scénu nie veľmi úspešný model Kapitän P 2,5, ktorý bol po roku výroby nahradený modelom Kapitän P 2,6 s modernou karosériou európskeho strihu. Tento model, poháňaný 2,6-litrovým motorom výkonu 66 kW, sa stal najúspešnejším „kapitánom" v celej histórii tohto modelu (do decembra roku 1963 sa vyrobilo 145 616 týchto vozidiel). Na jar 1964 je predstavený Kapitän A, ktorý je po karosárskej stránke dvojčaťom špičkového modelu Diplomat/Admiral. Začiatkom roku 1969 sa objavuje Kapitän B so zlepšeným podvozkom a mierne zmenšenou karosériou, ale jeho výroba končí už na jar 1970 a názov Kapitän tým mizne zo sveta automobilov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.