Zistili totiž (nebolo to ani také ťažké), že im v sortimente chýba kompaktný športovo-úžitkový automobil (SUV), ktorý by bol dôstojnou (a najmä obchodne úspešnou) konkurenciou takým zabehaným modelom, akými sú napríklad BMW X1 či Audi Q3. Túto medzeru v sortimente zaplní model GLA, ktorý bude na trh uvedený na jar budúceho roka. Návnadou na tento sériový model je štúdia GLA, ktorú Mercedes predstavil koncom apríla na autosalóne v Šanghaji. Technickým základom nového modelu GLA je mercedes triedy A. V porovnaní s ním je však GLA približne o 10 cm dlhšie a až o 15 cm vyššie. Celková dĺžka koncepčného vozidla je 4 383 mm, jeho šírka je 1 978 mm a výška 1 579 mm (rozmery sériového modelu sa zrejme budú len veľmi málo odlišovať od uvedených hodnôt). Štúdia GLA sa vyznačuje mimoriadne emocionálnym dizajnom, ktorému dominuje výrazná predná maska s veľkou trojcípou hviezdou. Zadná časť vozidla sa vyznačuje pomerne malým oknom a chrómovaným plechom, chrániacim spodok vozidla.
Zaujímavosťou koncepčného vozidla sú dve kamery, umiestnené vpredu na pozdĺžnom držiaku na strešný nosič a umožňujúce natáčať počas jazdy trojdimenzionálne zábery.
Kamery však možno vybrať a upevniť ich napríklad na cyklistickú prilbu. Štúdia GLA je poháňaná dvojlitrovým zážihovým štvorvalcom, ktorého maximálny výkon je 155 kW. Krútiaci moment motora sa na všetky kolesá prenáša prostredníctvom automatickej dvojspojkovej prevodovky. V interiéri štúdie sú štyri samostatné sedadlá, potiahnuté prírodnou kožou. Sériový model však bude mať vzadu klasickú priebežnú lavicu pre troch cestujúcich. Cena základného modelu GLA sa odhaduje na 28 000 eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.