sať rokov neskôr, v roku 1973, mal takisto vo Frankfurte premiéru prototyp modelu 911 Turbo, vystrojeného prepĺňaným motorom.
Nový model k jubileu
Pri príležitosti tohto 40-ročného jubilea predstavila firma Porsche novú generáciu svojich modelov 911 Turbo a Turbo S. Nový pohon všetkých štyroch kolies, aktívne riadenie zadnej nápravy, adaptívna aerodynamika, všetky svetlá na báze LED a dvomi turbodúchadlami prepĺňaný výkonný plochý šesťvalec – to sú hlavné atribúty novej deväťstojedenástky.
Predĺžený rázvor
Nový model je postavený na úplne novom a z ľahkých konštrukčných materiálov zhotovenom podvozku, ktorý má o 100 mm dlhší rázvor než doterajšia verzia. Vozidlo jazdí na 20-palcových kolesách. K zlepšeniu jazdnej dynamiky prispieva aj systém eliminácie bočného nakláňania vozidla pri jazde v zákrutách, ktorý sa po prvý raz montuje do modelov 911 Turbo.
3,8-litrový šesťvalec typu boxer
Na pohon nových modelov slúži prepĺňaný 3,8-litrový plochý šesťvalec (boxer), vystrojený systémom priameho vstrekovania paliva. V modeli 911 Turbo vyvíja tento motor maximálny výkon 383 kW, v športovejšom modeli Turbo S až 412 kW. Motor spolupracuje so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK, ktorá umožňuje vypínanie motora už pri tzv. plachtení, teda vtedy, keď napríklad vodič dobieha ku križovatke s uvoľneným pedálom akcelerátora.
Nižšia priemerná spotreba
Spolu s novým systémom tepelného manažmentu motora sa tým dosiahlo zníženie priemernej spotreby (podľa cyklu NEFZ) o 16 percent, na 9,7 l/100 km (pre obe verzie). Optimalizáciu rozdelenia hnacieho momentu motora medzi obe nápravy zabezpečuje nový systém pohonu všetkých kolies, vystrojený elektronicky ovládanou lamelovou spojkou.
Lepšie dynamické vlastnosti
Tento systém je vystrojený vodným chladením, čo mu umožňuje prenášať viac hnacieho momentu na predné kolesá než doterajší systém. Optimalizovaná spolupráca motora, prevodovky a systému 4x4 viedla k zlepšeniu akceleračných vlastností vozidla. Model 911 Turbo S zrýchli z 0 na 100 km/h len za 3,1 sekundy, modelu 911 Turbo, vystrojenému paketom Sport Chrono, to trvá 3,2 sekundy.
Na trhu koncom septembra
Maximálna rýchlosť je 318 km/h. Interiér nových modelov je úplne nový a je odvodený od interiéru modelov 911 Carrera. Nové špičkové modely jubilujúceho radu 911 (v nemeckom motoristickom slangu je tento rad nazývaný jednoducho „jedenástka") prídu na trh koncom septembra a v Nemecku budú stáť 162 055 eur (911 Turbo) resp. 192 256 eur (911 Turbo S).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.