Korzár logo Korzár

Superautomobil Mazzanti Evantra

Okrem veľkých medzinárodných autosalónov, určených doslova pre masy bežných motoristov, existujú aj „salónnejšie" akcie, určené pre špecifické publikum. Takouto akciou je aj salón Top Marques Monaco, ktorý sa tohto roku konal v Monte Carlo už po desiaty r

Superšportové kupé Mazzanti Evantra. Svetovú premiéru malo toto vozidlo na exkluzívnom autosalóne v Monaku.Superšportové kupé Mazzanti Evantra. Svetovú premiéru malo toto vozidlo na exkluzívnom autosalóne v Monaku. (Zdroj: archív)

az. Ako už napovedá názov tohto autosalónu, vystavujú na ňom len „top marques", čiže špičkové značky automobilov.

Otvoril ho Albert II.

Na nedávnom exkluzívnom monackom autosalóne, ktorý otvorilo monacké knieža Albert II., predstavila svoju novinku u nás prakticky neznáma talianska firma Mazzanti Automobili. Tá v Monaku vystavovala produkčnú verziu svojho superšportového automobilu Evantra, ktorého prototyp predstavila už vlani v decembri.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na návrhu spolupracoval maďarský dizajnér

Dizajn dvojsedadlového kupé je dielom zakladateľa spoločnosti Luca Mazzantiho a maďarského dizajnéra Zsolta Tarnoka a spája moderné štylistické prvky s klasickými. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 550 mm, jeho dĺžka je 4 325 mm, šírka je 1 955 mm a výška 1 225 mm. Štandardná karoséria je zhotovená z uhlíkových kompozitov, na želanie môže mať kupé ručne zhotovenú hliníkovú karosériu, ktorú možno prispôsobiť želaniam zákazníka. Kupé s kompozitnou karosériou má hmotnosť len 1 300 kg.

SkryťVypnúť reklamu

20-palcové ráfiky z ľahkej zliatiny

K vysokej miere pasívnej bezpečnosti prispieva tuhá klietka z chrómmolybdénovej zliatiny. Reflektory sú osadené svietiacimi diódami. Vozidlo jazdí na 20-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny, na ktorých sú obuté nízkoprofilové pneumatiky Continental 255/30 R20 (vpredu) resp. 305/25 R20 (vzadu). Brzdový systém Brembo je vystrojený šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a štvorpiestikovými vzadu. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené uhlíkovo-keramickými brzdovými kotúčmi.

Sedemlitrový osemvalec

Pohonnou jednotkou Evantry je neprepĺňaný sedemlitrový vidlicový osemvalec, ktorý je vystrojený titánovými ojnicami a mastiacim systémom so suchou kľukovou skriňou. Motor má maximálny výkon 523 kW pri 6 600 ot/min a najvyšší krútiaci moment 848 Nm pri 4 500 ot/min. Kupujúci má na výber buď šesťstupňovú manuálnu prevodovku alebo sekvenčnú prevodovku, ktorú možno ovládať páčkami za volantom. Interiér vozidla je čalúnený jemnou kožou a jeho dekoračné prvky možno prispôsobiť vkusu zákazníka. Zaujímavosťou je tlačidlo štartovania motora, ktoré je umiestnené na strešnom paneli a má farby talianskej trikolóry.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť vyše 350 km/h

Kupé Evantra zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je vyše 350 km/h. Firma Mazzanti zatiaľ neoznámila, koľko bude jej nové superšportové kupé stáť, ale uviedla, že ročne vyrobí len päť kusov. Možno ešte dodať, že označenie Evantra pochádza z jazyka Etruskov, ktorí ním označovali bohyňu nesmrteľnosti.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 592
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 114
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 687
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 853
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 157
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 936
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 061
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 233
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 061
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 233
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu