za osem rokov bolo vyrobených 1 250 týchto vozidiel, ktoré si obľúbili napríklad aj Jean-Paul Belmondo či Henry Ford II. V rokoch 1992 až 1997 vyrábal Maserati Ghibli druhej generácie (vyrobilo sa ich 2 183).
Prvá limuzína strednej triedy
Na práve prebiehajúcom medzinárodnom autosalóne v čínskom Šanghaji predstavuje firma Maserati úplne nový model, ktorý opäť nesie označenie Ghibli. Nové Ghibli má zohrať významnú úlohu v stratégii firmy Maserati, ktorej cieľom je zvýšiť ročný predaj na 50 000 automobilov. Na rozdiel od predchádzajúcich modelov Ghibli, ktoré sa dodávali len ako dvojdverové kupé (prvá generácia aj ako kabriolet), predstavuje nový model prvú štvordverovú luxusnú športovú limuzínu strednej triedy v celej doterajšej histórii firmy Maserati.
Športovejšie než väčšie Quattroporte
V sortimente talianskeho výrobcu je Ghibli pod modelom Quattroporte. Ghibli má o približne 20 cm kratší rázvor a je o 29 cm kratšie ako jeho väčší súrodenec. Dizajn vozidla sa vyznačuje športovejšími líniami než väčšia limuzína, spoločným prvkom je typická predná maska s veľkým firemným znakom (trojzubec). Na pohon nového modelu sú k dispozícii tri motory. Dva z nich sú dve výkonové verzie benzínového trojlitrového vidlicového šesťvalca.
Motory vyrába firma Ferrari
Tieto motory s priamym vstrekovaním benzínu sú prepĺňané dvomi turbodúchadlami, boli vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou Ferrari Powertrain a vyrábajú sa v závode firmy Ferrari v Maranelle. Slabší z dvojice týchto motorov má maximálny výkon 243 kW, jeho najvyšší krútiaci moment je 500 Nm a normovaná priemerná spotreba je 9,6 l/100 km. Výkonnejšia verzia šesťvalca vyvíja výkon 301 kW a jej najvyšší krútiaci moment je 550 Nm.
Maximálna rýchlosť 258 km/h
Týmto motorom poháňaná limuzína Ghibli S zrýchli z 0 na 100 km/h za rovných päť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 258 km/h. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Výkonnejší model Ghibli S môže byť vystrojený pohonom všetkých kolies Q4. Treťou pohonnou jednotkou je trojlitrový turbodieselový vidlicový šesťvalec. Tento motor má maximálny výkon 202 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 600 Nm. Priemerná normovaná spotreba tohto motora je len 6 l/100 km.
Prvé Maserati na naftu
Model Ghibli je vôbec prvým modelom v celej doterajšej histórii firmy Maserati, ktorý môže byť vystrojený aj naftovým motorom. Budúcnosť ukáže, či bude Maserati Ghibli dôstojným konkurentom takých zavedených limuzín, akými sú BMW radu 5, Audi A6 či Mercedes-Benz triedy E. Mimochodom, ghibli je názov horúceho saharského vetra.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.