Korzár logo Korzár

Limuzína Maserati Ghibli

Fanúšikovia talianskej značky Maserati pravdepodobne vedia, že táto automobilka už dvakrát v svojej histórii použila názov Ghibli na označenie svojich športových vozidiel. Prvá generácia modelu Ghibli bola predstavená na autosalóne v Turíne v roku 1966 a

Limuzína Maserati Ghibli. Podtext: Nový model má pomôcť firme Maserati zvýšiť predaj na 50 000 vozidiel ročne.Limuzína Maserati Ghibli. Podtext: Nový model má pomôcť firme Maserati zvýšiť predaj na 50 000 vozidiel ročne. (Zdroj: archív)

za osem rokov bolo vyrobených 1 250 týchto vozidiel, ktoré si obľúbili napríklad aj Jean-Paul Belmondo či Henry Ford II. V rokoch 1992 až 1997 vyrábal Maserati Ghibli druhej generácie (vyrobilo sa ich 2 183).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvá limuzína strednej triedy

Na práve prebiehajúcom medzinárodnom autosalóne v čínskom Šanghaji predstavuje firma Maserati úplne nový model, ktorý opäť nesie označenie Ghibli. Nové Ghibli má zohrať významnú úlohu v stratégii firmy Maserati, ktorej cieľom je zvýšiť ročný predaj na 50 000 automobilov. Na rozdiel od predchádzajúcich modelov Ghibli, ktoré sa dodávali len ako dvojdverové kupé (prvá generácia aj ako kabriolet), predstavuje nový model prvú štvordverovú luxusnú športovú limuzínu strednej triedy v celej doterajšej histórii firmy Maserati.

SkryťVypnúť reklamu

Športovejšie než väčšie Quattroporte

V sortimente talianskeho výrobcu je Ghibli pod modelom Quattroporte. Ghibli má o približne 20 cm kratší rázvor a je o 29 cm kratšie ako jeho väčší súrodenec. Dizajn vozidla sa vyznačuje športovejšími líniami než väčšia limuzína, spoločným prvkom je typická predná maska s veľkým firemným znakom (trojzubec). Na pohon nového modelu sú k dispozícii tri motory. Dva z nich sú dve výkonové verzie benzínového trojlitrového vidlicového šesťvalca.

Motory vyrába firma Ferrari

Tieto motory s priamym vstrekovaním benzínu sú prepĺňané dvomi turbodúchadlami, boli vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou Ferrari Powertrain a vyrábajú sa v závode firmy Ferrari v Maranelle. Slabší z dvojice týchto motorov má maximálny výkon 243 kW, jeho najvyšší krútiaci moment je 500 Nm a normovaná priemerná spotreba je 9,6 l/100 km. Výkonnejšia verzia šesťvalca vyvíja výkon 301 kW a jej najvyšší krútiaci moment je 550 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť 258 km/h

Týmto motorom poháňaná limuzína Ghibli S zrýchli z 0 na 100 km/h za rovných päť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 258 km/h. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Výkonnejší model Ghibli S môže byť vystrojený pohonom všetkých kolies Q4. Treťou pohonnou jednotkou je trojlitrový turbodieselový vidlicový šesťvalec. Tento motor má maximálny výkon 202 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 600 Nm. Priemerná normovaná spotreba tohto motora je len 6 l/100 km.

Prvé Maserati na naftu

Model Ghibli je vôbec prvým modelom v celej doterajšej histórii firmy Maserati, ktorý môže byť vystrojený aj naftovým motorom. Budúcnosť ukáže, či bude Maserati Ghibli dôstojným konkurentom takých zavedených limuzín, akými sú BMW radu 5, Audi A6 či Mercedes-Benz triedy E. Mimochodom, ghibli je názov horúceho saharského vetra.


Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 233
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 487
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 010
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 648
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 508
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 025
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 320
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 844
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 670
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 480
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 381
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 199
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 075
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 844
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 670
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 480
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 381
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 199
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 075
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu