Korzár logo Korzár

Limuzína Maserati Ghibli

Fanúšikovia talianskej značky Maserati pravdepodobne vedia, že táto automobilka už dvakrát v svojej histórii použila názov Ghibli na označenie svojich športových vozidiel. Prvá generácia modelu Ghibli bola predstavená na autosalóne v Turíne v roku 1966 a

Limuzína Maserati Ghibli. Podtext: Nový model má pomôcť firme Maserati zvýšiť predaj na 50 000 vozidiel ročne.Limuzína Maserati Ghibli. Podtext: Nový model má pomôcť firme Maserati zvýšiť predaj na 50 000 vozidiel ročne. (Zdroj: archív)

za osem rokov bolo vyrobených 1 250 týchto vozidiel, ktoré si obľúbili napríklad aj Jean-Paul Belmondo či Henry Ford II. V rokoch 1992 až 1997 vyrábal Maserati Ghibli druhej generácie (vyrobilo sa ich 2 183).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvá limuzína strednej triedy

Na práve prebiehajúcom medzinárodnom autosalóne v čínskom Šanghaji predstavuje firma Maserati úplne nový model, ktorý opäť nesie označenie Ghibli. Nové Ghibli má zohrať významnú úlohu v stratégii firmy Maserati, ktorej cieľom je zvýšiť ročný predaj na 50 000 automobilov. Na rozdiel od predchádzajúcich modelov Ghibli, ktoré sa dodávali len ako dvojdverové kupé (prvá generácia aj ako kabriolet), predstavuje nový model prvú štvordverovú luxusnú športovú limuzínu strednej triedy v celej doterajšej histórii firmy Maserati.

SkryťVypnúť reklamu

Športovejšie než väčšie Quattroporte

V sortimente talianskeho výrobcu je Ghibli pod modelom Quattroporte. Ghibli má o približne 20 cm kratší rázvor a je o 29 cm kratšie ako jeho väčší súrodenec. Dizajn vozidla sa vyznačuje športovejšími líniami než väčšia limuzína, spoločným prvkom je typická predná maska s veľkým firemným znakom (trojzubec). Na pohon nového modelu sú k dispozícii tri motory. Dva z nich sú dve výkonové verzie benzínového trojlitrového vidlicového šesťvalca.

Motory vyrába firma Ferrari

Tieto motory s priamym vstrekovaním benzínu sú prepĺňané dvomi turbodúchadlami, boli vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou Ferrari Powertrain a vyrábajú sa v závode firmy Ferrari v Maranelle. Slabší z dvojice týchto motorov má maximálny výkon 243 kW, jeho najvyšší krútiaci moment je 500 Nm a normovaná priemerná spotreba je 9,6 l/100 km. Výkonnejšia verzia šesťvalca vyvíja výkon 301 kW a jej najvyšší krútiaci moment je 550 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť 258 km/h

Týmto motorom poháňaná limuzína Ghibli S zrýchli z 0 na 100 km/h za rovných päť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 258 km/h. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Výkonnejší model Ghibli S môže byť vystrojený pohonom všetkých kolies Q4. Treťou pohonnou jednotkou je trojlitrový turbodieselový vidlicový šesťvalec. Tento motor má maximálny výkon 202 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 600 Nm. Priemerná normovaná spotreba tohto motora je len 6 l/100 km.

Prvé Maserati na naftu

Model Ghibli je vôbec prvým modelom v celej doterajšej histórii firmy Maserati, ktorý môže byť vystrojený aj naftovým motorom. Budúcnosť ukáže, či bude Maserati Ghibli dôstojným konkurentom takých zavedených limuzín, akými sú BMW radu 5, Audi A6 či Mercedes-Benz triedy E. Mimochodom, ghibli je názov horúceho saharského vetra.


Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 6 952
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 673
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 190
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 533
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 170
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 951
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 748
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 096
  1. Jakub Cipko: Robert Fico sa topí vo vodách extrému.
  2. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  3. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  4. Ľubomír Maretta: Die Bank
  5. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  6. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  7. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  8. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 391
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 11 870
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 925
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 6 485
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 5 325
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 962
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 097
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 960
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jakub Cipko: Robert Fico sa topí vo vodách extrému.
  2. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  3. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  4. Ľubomír Maretta: Die Bank
  5. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  6. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  7. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  8. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 391
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 11 870
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 925
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 6 485
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 5 325
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 962
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 097
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 960
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu