Korzár logo Korzár
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Limuzína Maserati Ghibli

Fanúšikovia talianskej značky Maserati pravdepodobne vedia, že táto automobilka už dvakrát v svojej histórii použila názov Ghibli na označenie svojich športových vozidiel. Prvá generácia modelu Ghibli bola predstavená na autosalóne v Turíne v roku 1966 a

Limuzína Maserati Ghibli. Podtext: Nový model má pomôcť firme Maserati zvýšiť predaj na 50 000 vozidiel ročne.Limuzína Maserati Ghibli. Podtext: Nový model má pomôcť firme Maserati zvýšiť predaj na 50 000 vozidiel ročne. (Zdroj: archív)

za osem rokov bolo vyrobených 1 250 týchto vozidiel, ktoré si obľúbili napríklad aj Jean-Paul Belmondo či Henry Ford II. V rokoch 1992 až 1997 vyrábal Maserati Ghibli druhej generácie (vyrobilo sa ich 2 183).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvá limuzína strednej triedy

Na práve prebiehajúcom medzinárodnom autosalóne v čínskom Šanghaji predstavuje firma Maserati úplne nový model, ktorý opäť nesie označenie Ghibli. Nové Ghibli má zohrať významnú úlohu v stratégii firmy Maserati, ktorej cieľom je zvýšiť ročný predaj na 50 000 automobilov. Na rozdiel od predchádzajúcich modelov Ghibli, ktoré sa dodávali len ako dvojdverové kupé (prvá generácia aj ako kabriolet), predstavuje nový model prvú štvordverovú luxusnú športovú limuzínu strednej triedy v celej doterajšej histórii firmy Maserati.

SkryťVypnúť reklamu

Športovejšie než väčšie Quattroporte

V sortimente talianskeho výrobcu je Ghibli pod modelom Quattroporte. Ghibli má o približne 20 cm kratší rázvor a je o 29 cm kratšie ako jeho väčší súrodenec. Dizajn vozidla sa vyznačuje športovejšími líniami než väčšia limuzína, spoločným prvkom je typická predná maska s veľkým firemným znakom (trojzubec). Na pohon nového modelu sú k dispozícii tri motory. Dva z nich sú dve výkonové verzie benzínového trojlitrového vidlicového šesťvalca.

Motory vyrába firma Ferrari

Tieto motory s priamym vstrekovaním benzínu sú prepĺňané dvomi turbodúchadlami, boli vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou Ferrari Powertrain a vyrábajú sa v závode firmy Ferrari v Maranelle. Slabší z dvojice týchto motorov má maximálny výkon 243 kW, jeho najvyšší krútiaci moment je 500 Nm a normovaná priemerná spotreba je 9,6 l/100 km. Výkonnejšia verzia šesťvalca vyvíja výkon 301 kW a jej najvyšší krútiaci moment je 550 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť 258 km/h

Týmto motorom poháňaná limuzína Ghibli S zrýchli z 0 na 100 km/h za rovných päť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 258 km/h. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Výkonnejší model Ghibli S môže byť vystrojený pohonom všetkých kolies Q4. Treťou pohonnou jednotkou je trojlitrový turbodieselový vidlicový šesťvalec. Tento motor má maximálny výkon 202 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 600 Nm. Priemerná normovaná spotreba tohto motora je len 6 l/100 km.

Prvé Maserati na naftu

Model Ghibli je vôbec prvým modelom v celej doterajšej histórii firmy Maserati, ktorý môže byť vystrojený aj naftovým motorom. Budúcnosť ukáže, či bude Maserati Ghibli dôstojným konkurentom takých zavedených limuzín, akými sú BMW radu 5, Audi A6 či Mercedes-Benz triedy E. Mimochodom, ghibli je názov horúceho saharského vetra.


Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Trhu s ojazdenými autami sa darí
  2. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  6. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  7. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  8. Na bezpečnom internete záleží
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 508
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 051
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 651
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 243
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 756
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 711
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 641
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 280

Blogy SME

  1. Samuel Zubo: Počet hlasov zo zahraničia sa môže zvojnásobiť - Voľby 2023
  2. Pavel Macko: Pán Žilinka, cítim s Vami, ale zastavte mafiánske praktiky prokuratúry!
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Štiavnik
  4. Ján Bilohuščin: Koalície pred voľbami - ako môžu vyzerať?
  5. Jan Pražák: Služkou proti své vůli?
  6. Ľuboš Vodička: O psoch záchranároch
  7. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  8. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 107
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 911
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 679
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 600
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 504
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 540
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 516
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Samuel Zubo: Počet hlasov zo zahraničia sa môže zvojnásobiť - Voľby 2023
  2. Pavel Macko: Pán Žilinka, cítim s Vami, ale zastavte mafiánske praktiky prokuratúry!
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Štiavnik
  4. Ján Bilohuščin: Koalície pred voľbami - ako môžu vyzerať?
  5. Jan Pražák: Služkou proti své vůli?
  6. Ľuboš Vodička: O psoch záchranároch
  7. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  8. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 107
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 911
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 679
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 600
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 504
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 540
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 516
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu