Korzár logo Korzár
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Kompaktná limuzína Audi A3

Skutočnosť, že vkus motoristov sa neustále mení a vyvíja, potvrdzuje aj to, že na mnohých trhoch sa zvýšenej obľube začínajú opäť tešiť klasické limuzíny so stupňovitou zadnou časťou.

Kompaktná limuzína Audi A3. Po prvý raz sa v typovom rade A3 objavuje verzia so stupňovitou zadnou časťou.Kompaktná limuzína Audi A3. Po prvý raz sa v typovom rade A3 objavuje verzia so stupňovitou zadnou časťou. (Zdroj: archív)

Skutočnosť, že vkus motoristov sa neustále mení a vyvíja, potvrdzuje aj to, že na mnohých trhoch sa zvýšenej obľube začínajú opäť tešiť klasické limuzíny (či, ak chcete, sedany) so stupňovitou zadnou časťou. Trieda kompaktných limuzín je v súčasnosti najväčším segmentom svetového automobilového trhu. Na tejto vlne záujmu (najmä v Číne a USA) o klasické „kufrové" sedany sa chce zviezť aj nemecká automobilka Audi, ktorá na autosalóne v Šanghaji (bude otvorený v nedeľu) predstaví svoj nový model, kompaktnú limuzínu A3.

Skryť Vypnúť reklamu

Prvá limuzína A3

Je to vôbec po prvý raz, čo sa v typovom rade A3 objavuje aj limuzína či sedan. Nová limuzína je, samozrejme, postavená na podvozku sesterského modelu A3 Sportback so šikmou zadnou časťou karosérie, od ktorého sa však odlišuje dizajnom i rozmermi. Limuzína je o 15 cm dlhšia, o 11 mm širšia a o 9 mm nižšia ako Sportback. To znamená, že pri rovnakom rázvore ako Sportback (2 637 mm) má limuzína dĺžku 4 456 mm, šírku 1 796 mm a výšku 1 416 mm.

Odlišuje sa dizajnérskymi zmenami

Limuzína sa od sesterských modelov radu A3 líši kontúrami kapoty motora, tvarom nárazníkov, vstupnými otvormi vzduchu a mriežkou jednodielnej masky. Na zadnej časti karosérie je vo veku batožinového priestoru integrovaný spojler, zadné skupinové svetlá svojím širokým a nízkym tvarom zvýrazňujú horizontálne línie. Limuzína jazdí na kolesách formátu 16 až 18 palcov; spoločnosť quattro GmbH dodáva kolesá formátu do 19 palcov. Predné brzdové kotúče majú vnútornú ventiláciu.

Skryť Vypnúť reklamu

Minimalizuje nedotáčavosť vozidla

Elektronický stabilizačný systém ESC je vybavený funkciou elektronickej uzávierky diferenciálu. Pri rýchlej jazde v zákrute zľahka pribrzďuje predné koleso na vnútornej strane, čím minimalizuje nedotáčavosť vozidla (snahu vozidla vyjsť von zo zákruty) a zlepšuje trakciu. Pri štarte predaja limuzíny Audi A3 na európskom trhu budú ponuku motorov tvoriť tri štvorvalce. Prvým z nich je dvojlitrový turbodieselový motor s maximálnym výkonom 110 kW, ktorého priemerná normovaná spotreba je len 4,2 l/100 km.

Dva prepĺňané benzínové motory

Druhým je prepĺňaný 1,4-litrový motor, vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu. Tento motor má maximálny výkon 103 kW a jeho priemerná spotreba je 4,7 l/100 km. Zatiaľ najvýkonnejším motorom celého sortimentu je prepĺňaný 1,8-litrový s priamym vstrekovaním benzínu, ktorého maximálny výkon je 132 kW a najvyšší krútiaci moment je 250 Nm. Týmto motorom poháňaná limuzína A3 zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy s dosiahne maximálnu rýchlosť 232 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu

Na špičkovú verziu S3 si počkáme

Niekoľko mesiacov po štarte predaja príde na trh špičkový model S3. Na jeho pohon bude slúžiť dvojlitrový prepĺňaný benzínový motor s maximálnym výkonom 221 kW. Model S3, vystrojený prevodovkou S tronic, zrýchli na stovku za 4,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  2. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  4. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  5. Neberieme štúdium športovo, ale športujeme
  6. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  7. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  8. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  9. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  10. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 789
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 15 587
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 398
  4. Aká je chémia vôní 11 303
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 298
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 773
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 637
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 259
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 717
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 855
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bez lockdownu budú ťažké Vianoce, varujú niektorí experti

Nemocnice sa plnia, trend nie je dobrý, hovoria.

Ulice Starého Mesta v Bratislave počas čiastočného lockdownu.

Haščáka dobehla Gorila, šéfa Penty obvinili z korupcie

V sídle finančnej skupiny zasahovali desiatky policajtov.

Jaroslav Haščák v sprievode kukláčov pred Digital parkom.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Haščák sa Gorily nezbavil, dnes už to potvrdzuje aj NAKA

Bolo by skôr prekvapivé, ak by Božie mlyny nezachytili Pentu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop