icasso. Dalo sa teda predpokladať, že sériová verzia tohto modelu bude predstavená najskôr o niekoľko mesiacov. Uplynul však prakticky len mesiac a Citroën už zverejňuje informácie o novom modeli C4 Picasso. Ide o druhú generáciu populárneho viacúčelového vozidla, ktorá na trh príde v júni. Nový model C4 sa vyznačuje pomerne avantgardne navrhnutou karosériou. Prednej časti dominuje veľký firemný znak, ktorý je na oboch stranách lemovaný dvojicou úzkych reflektorov. Vozidlo je postavené na novej modulárnej plošine EMP2, ktorej rázvor je 2 785 mm, čo je nárast o 55 mm v porovnaní s rázvorom doterajšieho modelu. Celková dĺžka vozidla je 443 cm, jeho šírka je 183 cm a výška 161 cm. Konštruktérom sa podarilo „zhodiť" 140 kg z hmotnosti doterajšieho modelu, takže nové C4 Picasso má rovnakú hmotnosť ako model C3 Picasso. Priestor pre cestujúcich je obklopený veľkými sklenenými plochami. Výrobca tvrdí, že okná zaberajú dokopy plochu 5,3 štvorcového metra. Batožinový priestor má základný objem 537 litrov, posunutím zadných sedadiel dopredu ho možno zväčšiť na 630 litrov. Na prístrojovej doske je sedempalcový dotykový displej, ktorý pomocou siedmich tlačidiel umožňuje ovládať prakticky všetky funkcie vozidla. Na 12-palcovom panoramatickom displeji sa zobrazujú rôzne dôležité informácie a vodič si prezentáciu údajov môže konfigurovať podľa vlastných preferencií. Na pohon vozidla slúžia dva úsporné vznetové motory s maximálnym výkonom 68 kW resp. 85 kW a dva benzínové motory, ktorých výkon je 88 kW a 115 kW. S najvýkonnejším motorom zrýchli model C4 Picasso na rýchlosť 100 km/h za 9 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 209 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.