v Ženeve. Ide o model Veneno, ktorý vyvinula talianska firma Lamborghini pri príležitosti 50. výročia svojho založenia.
Založil ho ako konkurenciu firme Ferrari
Možno spomenúť, že automobilku založil v roku 1963 Ferrucio Lamborghini (ten dovtedy vyrábal traktory), a to v podstate ako akýsi „trucpodnik" k vtedy už veľmi známej firme Ferrari. Stalo sa tak (vraj) preto, lebo Lamborghini nebol spokojný so svojím vozidlom Ferrari 250GT a šiel sa sťažovať priamo Enzovi Ferrarimu. Ten ho ale odbil s tým, že Lamborghini má jazdiť len s traktorom, keď nevie jazdiť s autom.
Patrí pod Audi
Dnes patrí automobilka Lamborghini nemeckej firme Audi. V Ženeve predstavený model Veneno nie je takou úplnou novinkou ako konkurenčné LaFerrari, pretože v podstate ide o „nadupanú" verziu modelu Aventador. Dôsledným použitím ľahkých kompozitných materiálov na báze uhlíkových vlákien sa konštruktérom podarilo znížiť hmotnosť na 1 450 kg, čo je o 125 kg menej ako váži Aventador. Ľahké športové sedadlá sú zhotovené z patentovaného materiálu Forged Composite (kovaný kompozit).
Dvanásťvalcový motor výkonu 552 kW
Na kryte motora pribudla pozdĺžna plutva, ktorá zlepšuje stabilitu vozidla pri rýchlom prejazde zákrut. Na pohon vozidla slúži 6,5-litrový vidlicový dvanásťvalec so štyrmi ventilmi na valec, prevzatý z modelu Aventador. Maximálny výkon tohto motora so suchou kľukovou skriňou bol zvýšený na 552 kW. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom inovatívnej sedemstupňovej manuálnej prevodovky ISR, umožňujúcej extrémne rýchle preraďovanie. Vozidlo jazdí na 20-palcových predných a 21-palcových zadných kolesách.
Pomenovanie podľa smrtiaceho býka
Veneno zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 355 km/h. Ako priaznivci značky Lamborghini určite vedia, v jej znaku je býk, a preto mnohé jej modely nesú mená býkov, ktoré sa preslávili v býčích zápasoch. Nie inak je tomu aj pri modeli Veneno, ktorý je pomenovaný po jednom z najsilnejších a najagresívnejších býkov v histórii spomenutých zápasov. Býk Veneno sa neslávne "preslávil" v roku 1914, keď pri jednom zápase v andalúzskej aréne Sanlúcar de Barrameda smrteľne zranil toreadora Josého Sáncheza Rodrígueza.
Farby podľa talianskej trikolóry
K mimoriadnej exkluzivite modelu Veneno prispieva to, že bude vyrobený len v troch exemplároch. Každý z nich bude nalakovaný inou z troch farieb talianskej trikolóry (zelená, červená a biela). A aj keď by ste mali tri milióny eur (bez dane) na kúpu tohto superšportiaka, nenamáhajte sa, pretože všetky tri kusy sú už zahovorené.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.