Toto kupé je odvodené od koncepčného vozidla, ktoré automobilka Alfa Romeo predstavila na ženevskom autosalóne v roku 2011 a ktoré získalo tri prestížne dizajnérske ocenenia. Označenie 4C (štyri valce) má pripomínať slávne modely firmy Alfa Romeo z 30. a 40. rokov minulého storočia, označené 8C (osemvalcový motor) a 6C (šesťvalcový motor). Nový model 4C má dve športové sedadlá, jeho motor je uložený pred zadnou nápravou a poháňa zadné kolesá. Pri konštrukcii vozidla sa použili moderné ľahké materiály, akými sú napríklad hliník a uhlíkové kompozity. "Suché" auto (bez prevádzkových náplní) má preto hmotnosť len 895 kg. Kupé je postavené na podvozku s rázvorom 238 cm a vyznačuje sa kompaktnými vonkajšími rozmermi: jeho dĺžka je niečo pod 4 m, šírka je 200 cm a výška len 118 cm. Na pohon kupé slúži najnovšia verzia benzínového motora so zdvihovým objemom 1 750 kubických centimetrov, ktorý poháňa model Giulietta Quadrifoglio Verde. Tento motor, ktorého blok je zhotovený z hliníka, je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov. Turbodúchadlom prepĺňaný motor má maximálny výkon 176 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 350 Nm. Zadné kolesá sú poháňané prostredníctvom dvojspojkovej automatickej prevodovky Alfa TCT, ktorú v manuálnom režime možno ovládať páčkami za volantom. Kompaktná superšportová Alfa Romeo 4C zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a jej maximálna rýchlosť je vyše 250 km/h. Nové kupé, ktoré sa vyrába v závode firmy Maserati, bude znamenať aj návrat značky Alfa Romeo na americký trh.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.