Jedným z lákadiel je štúdia FT-86 Open Concept, ktorá je predzvesťou kabrioletu, odvodeného od nedávno predstaveného športového kupé GT86. O tejto štúdii však firma Toyota zverejnila podrobnejšie informácie až na včerajšej tlačovej konferencii a tak ju predstavíme niekedy nabudúce. Svetovú premiéru má v Ženeve aj nové kombi Auris Touring Sports, o ktorom výrobca zverejnil podrobné informácie už pred konaním autosalónu. Nové kombi je, ako sa dalo čakať, odvodené od päťdverovej základnej verzie a zdieľa s ňou podvozok. Dĺžka však narástla o 285 mm, a to v zadnej časti, čím podstatne narástol batožinový priestor. Základný objem batožinového priestoru je 530 litrov. Po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 60:40 sa dĺžka batožinového priestoru zväčší na 1 880 mm, pričom výška dosiahne až 890 mm (760 mm pri využívaní dvojitej podlahy) a celkový objem až 1 658 litrov. Auris Touring Sports bude k dispozícii s rovnakým radom zážihových a vznetových motorov ako Auris verzie hatchback. Na výber bude zážihový motor Dual VVT-i so zdvihovým objemom 1,33 l a Valvematic s objemom 1,6 l, ako aj zdokonalené vznetové motory D-4D s objemom 1,4 l a 2,0 l. Najvýkonnejší 1,6-litrový motor má maximálny výkon 97 kW a jeho priemerná spotreba je 6,1 l/100 km. Na pohon verzie Auris Hybrid Touring Sports slúži hybridný pohonný systém, tvorený 1,8-litrovým zážihovým motorom so systémom variabilného časovania ventilov a elektromotorom. Najvyšší celkový výkon tejto hnacej sústavy je 100 kW. Oba motory môžu pracovať súčasne i nezávisle. Kombi Auris s hybridným pohonom dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a vyvinúť maximálnu rýchlosť 180 km/h. Nový Auris Touring Sports je určený pre európsky trh a bude sa vyrábať v závode firmy Toyota vo Veľkej Británii, a to spolu s modelom Avensis.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.