Spoločnosť Mercedes-AMG, ktorá je v stopercentnom vlastníctve automobilky Mercedes-Benz, sa totiž venuje „tuningu" – alebo ak chcete – zušľachťovaniu sériových mercedesov, vrátane zvyšovania výkonu motora.
Prvý kompaktný mercedes v úprave AMG
Na včera otvorenom autosalóne v Ženeve predstavuje firma Mercedes-Benz svoj vôbec prvý kompaktný model v úprave AMG. Ide o model A 45 AMG, ktorý je, ako to plynie z jeho označenia, odvodený zo sériového mercedesu triedy A. Nový Mercedes-AMG je už na prvý pohľad odlíšiteľný od bežného „áčka".
Typická predná maska
Prednej časti dominuje typická maska chladiča AMG s dvomi krídelkami vedľa veľkej hviezdy a priečna výstuha v prednom spojleri. Nový je aj zadný nárazník s vloženým difuzérom a dvomi hranatými koncovkami výfuku. Inžinieri a technici firmy AMG podstatne upravili aj prednú a zadnú nápravu, čím vozidlo získalo športovejšie jazdné vlastnosti. Bonbónik sa však ukrýva pod prednou kapotou vozidla.
Najvýkonnejší na svete
Tam je uložený prepĺňaný, systémom priameho vstrekovania benzínu vystrojený dvojlitrový štvorvalec, ktorý sa pýši svetovým primátom. Motor má maximálny výkon 265 kW pri 6 000 ot/min a je tak najvýkonnejším prepĺňaným sériovo vyrábaným štvorvalcom na svete. Svoj najvyšší krútiaci moment (450 nm) si motor udržuje v rozsahu od 2 250 do 5 000 ot/min.
Jeden technik, jeden motor
Podobne ako osemvalcové a dvanásťvalcové motory AMG sa aj spomenutý štvorvalec montuje ručne, a to v duchu filozofie „jeden technik, jeden motor". Podpis zodpovedného montážneho technika je uvedený na štítku motora. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky s tromi jazdnými programami. Vozidlo je vystrojené stabilizačným systémom s tromi režimami a elektrickým posilňovačom riadenia, ktorého posilňovací účinok závisí od rýchlosti jazdy.
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Na všetkých kolesách (ráfiky majú priemer 18 palcov) sú ventilované kotúčové brzdy. V interiéri sú športové sedadlá, potiahnuté imitáciou kože, a multifunkčný volant s radiacimi páčkami prevodovky. Do bohatej príplatkovej výbavy patrí aj spojler na zadnej časti vozidla, ráfiky z ľahkej zliatiny a ozdobné prvky z uhlíkových kompozitov. Mercedes-AMG A 45 AMG zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Na trhu v apríli
Napriek týmto výborným dynamickým vlastnostiam sa konštruktérom podarilo udržať priemernú normovanú spotrebu na celkom prijateľnej úrovni 6,9 l/100 km. Na trhu by sa mal prvý kompaktný mercedes v úprave AMG objaviť v apríli, pričom jeho základná cena by mala byť pod úrovňou 50 000 eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.