Ide o športovú verziu s trochu pridlhým označením Clio RS 200 EDC a o kombi verziu, ktorá už nenesie doplnkové označenie Grandtour, ale nazýva sa Estate. Športová verzia, ktorá príde na slovenský trh v apríli, nadväzuje na tri doterajšie verzie športového clia, pričom prináša niektoré novinky.
Zatiaľ čo na pohon doterajších verzií slúžil dvojlitrový neprepĺňaný motor, najnovší model je poháňaný 1,6-litrovým prepĺňaným štvorvalcom, ktorý je vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov. Motor má - rovnako ako jeho predchodca - maximálny výkon 147 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 240 Nm pri 1 750 ot/min. Symbol EDC v označení športového clia znamená, že vozidlo je vystrojené šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC (Efficient Dual Clutch).
Vodič má k dispozícii tri jazdné režimy (Normal, Sport a Race), ktoré modifikujú režim preraďovania prevodovky a odozvy motora na stláčanie pedálu akcelerátora. Clio RS 200 EDC zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h. Druhou novinkou je kombi verzia modelu Clia. Táto verzia, teraz označená Estate, je až do stĺpika za zadnými bočnými dverami zhodná so základnou verziou. Zadná časť bola predĺžená tak, že dĺžka vozidla narástla na 4 267 mm.
Batožinový priestor tým narástol na úctyhodných 443 litrov (z toho 85 litrov pod dnom batožinového priestoru). Sklopením delených zadných sedadiel sa priestor pre batožiny zväčší na úctyhodných 1 380 litrov. Pre Clio kombi je k dispozícii niekoľko úsporných zážihových a vznetových motorov.
Spomenúť možno najmä trojvalcový motor zdvihového objemu len 0,9 litra, ktorého maximálny výkon je 66 kW a normovaná priemerná spotreba je len 4,5 l/100 km.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.