Nové vozidlo, označené už ako model 2014, patrí do kategórie výkonných sedanov s pohonom zadných kolies, ktoré v sortimente firmy Chevrolet chýbali už 17 rokov (ostatným bol sedan Impala SS z roku 1996).
Chevrolet SS je postavený na globálnej podvozkovej plošine pre autá s pohonom zadných kolies, ktorú využívajú aj modely Chevrolet Camaro, Caprice Police Patrol Vehicle (vozidlo špeciálne vybavené pre policajnú službu) pre políciu a Holden VF Commodore.
Podvozok má mimoriadne veľký rázvor (2 916 mm), čo je kľúčovým predpokladom veľkého a teda pohodlného interiéru pre päť osôb. Dĺžka vozidla je 5 185 mm, jeho šírka je 1 898 mm a výška 1 491 mm. Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu sú štvorprvkové závesy. Ráfiky kolies sú vykované z hliníka a majú priemer 19 palcov.
Ventilované kotúčové brzdy
Na predných kolesách sú ventilované kotúčové brzdy so štvorpiestikovými strmeňmi, vzadu sú jednopiestikové kotúčové brzdy s plávajúcim strmeňom. Riadenie je vystrojené elektrickým posilňovačom. Sedan má luxusne zariadený interiér s kožou potiahnutými sedadlami a špičkovým audiosystémom Bose s deviatimi reproduktormi.
Do výstroja vozidla patrí priehľadový indikátor (vodičom zvolené údaje sa premietajú na predné sklo), stabilizačný systém i systém varovania pred možným nárazom do vpredu idúceho vozidla.
Automaticky zaparkuje
Nechýba ani systém varovania pri nechcenej zmene jazdného pruhu a systém, ktorý vodiča upozorňuje na prítomnosť iného vozidla v mŕtvom uhle spätných zrkadiel. Model SS je súčasne prvým vozidlom firmy Chevrolet, ktoré je vystrojené systémom automatického parkovania. Ten dokáže zaparkovať vozidlo do vhodnej pozdĺžnej či kolmej medzery medzi zaparkovanými autami, a to bez toho, aby vodič manipuloval volantom.
Výkonný vidlicový osemvalec
Nový sedan je poháňaný osvedčeným 6,2-litrovým vidlicovým osemvalcom s dvomi ventilmi na valec. Blok motora je zhotovený z hliníka, zaliate vložky sú z liatiny. Maximálny výkon motora je 309 kW pri 5 900 ot/min, jeho najvyšší krútiaci moment je 563 Nm pri 4 600 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky Hydra-Matic, ktorá má aj manuálny režim (vodič ju ovláda páčkami na volante).
Optimálne rozloženie hmotnosti
K veľmi dobrým jazdným vlastnostiam sedanu prispieva aj nízko položené ťažisko a optimálne rozloženie hmotnosti na obe nápravy (temer v ideálnom pomere 50:50). O dynamických vlastnostiach vozidla zverejnil Chevrolet zatiaľ len toľko, že zrýchlenie z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h) trvá okolo päť sekúnd. Chevrolet SS, ktorý príde na trh v ostatnom štvrťroku tohto roka, sa bude vyrábať v závode firmy Holden (súčasť koncernu GM) v Austrálii, pretože je technicky zhodný s modelom Holden Commodore.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.