Korzár logo Korzár

Nový Mercedes-Benz CLA

Nemecké automobilky Mercedes-Benz, Audi a BMW si takpovediac neustále pozerajú na prsty a usilujú sa o to, aby v neľútostnej konkurencii každá z nich dokázala ponúknuť motoristom taký model, ktorý by svojimi charakteristikami i cenou mohol konkurovať výro

Štvordverové kupé Mercedes-Benz CLA. Karoséria má vynikajúce aerodynamické vlastnosti a jej súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,23.Štvordverové kupé Mercedes-Benz CLA. Karoséria má vynikajúce aerodynamické vlastnosti a jej súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,23. (Zdroj: archív)

bkom ostatných dvoch. Firma Mercedes-Benz teraz vytiahla do boja proti úspešným konkurenčným modelom Audi A4 a BMW radu 3 svojím novým modelom, označeným CLA. Tento model bol krátko predstavený v predvečer detroitského autosalónu, ale jeho oficiálna svetová premiéra sa konala na nedávnom Týždni módy - Mercedes-Benz Fashion Week v Berlíne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vzorom Concept Style Coupé

Nový mercedes preberá prakticky bezo zmien dizajn koncepčného vozidla Concept Style Coupé, na ktoré motoristická verejnosť reagovala veľmi pozitívne. Model CLA je štvordverové kupé s oblúkovitou strechou (z bočného pohľadu) a bezrámovými oknami. Vozidlo je postavené na podvozku mercedesov triedy A, ale je o dobrých 30 cm dlhšie ako „áčko". Modely CLA a A majú rovnaký rázvor (2 699 mm).

SkryťVypnúť reklamu

470-litrový batožinový priestor

Dĺžka nového modelu je 4 630 mm, jeho šírka je 1 777 mm, výška je 1 432 mm. Základný objem batožinového priestoru je 470 litrov. Karoséria vozidla sa vyznačuje pôsobivým striedaním vypuklých a vydutých plôch a má vynikajúce aerodynamické vlastnosti. Súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,23, čo je podľa výrobcu najnižšia hodnota spomedzi všetkých sériovo vyrábaných automobilov.

Štyri štvorvalce

Pri uvádzaní na trh budú pre model CLA k dispozícii štyri štvorvalcové motory, z nich jeden vznetový. Základný 1,6-litrový benzínový motor má maximálny výkon 90 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 200 Nm. Priemerná normovaná spotreba modelu CLA 180, vystrojeného týmto motorom, je 5,4 l/100. Vo vyhotovení Blue Efficiency, ktorá sa okrem iného vyznačuje nižšie položenou karosériou a športovejšie ladeným podvozkom, je spotreba len päť litrov na 100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť 240 km/h

Model CLA 200 je poháňaný tiež 1,6-litrovým motorom, ktorý má však výkon 115 kW a najvyšší krútiaci moment 250 Nm. Najvýkonnejším motorom celého sortimentu je dvojlitrový benzínový motor s maximálnym výkonom 155 kW, ktorý sa montuje do modelu CLA 250. Tento model zrýchli na 100 km/h za 6,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h.

Splňujú normu Euro 6

Model CLA 220 CDI je poháňaný úsporným 2,1-litrovým vznetovým motorom výkonu 125 kW, ktorého priemerná spotreba je len 4,2 l/100 km. Všetky motory už splňujú emisnú normu Euro 6, ktorá začne platiť až v roku 2014. Od septembra sa model CLA bude dodávať aj s úplne novým systémom pohonu všetkých kolies, ktorý zvýši hmotnosť vozidla len o 70 kg.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 212
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 983
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 087
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 050
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 607
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 407
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 234
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 424
  1. Viktor Pamula: Podľa Fica neexistuje agresor
  2. Jozef Černek: List Marínke a Ondríkovi o divadle
  3. Norbert Kaník: Fico má KDH na vodítku a Matovič mu rád pomôže.
  4. Tomáš Vereš: Začal som v obývačke. Dnes mám najúspešnejší slovenský podcast
  5. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (8), »L« ako rímska »50-tka«
  6. Ivan Švajlen: Rodičia, zobuďte sa. Školstvo padá, lebo mlčíte.
  7. Dávid Polák: Sumud flotila
  8. Martin Sečkár: Odbor pre súlad identity
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 20 155
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 16 306
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 841
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 138
  5. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 9 181
  6. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 7 703
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 045
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 852
  1. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  2. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  3. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  4. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  5. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  6. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  7. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  8. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu