Obidve značky sú výrobcom tých najluxusnejších modelov v rámci svojho koncernu a obe majú čo robiť, aby sa v dnešnej „krízovo-úspornej" dobe udržali pri živote. Koncern Ford vyvíja enormné úsilie na to, aby takpovediac „resuscitoval" značku Lincoln a vdýchol jej nový život. Prostriedkom na dosiahnutie tohto cieľa je radikálna inovácia sortimentu značky Lincoln. Tá sa v podstate začala nedávnym uvedením sedanu MKZ na trh a mala by pokračovať predstavením ďalších modelov. Firma Lincoln pritom starostlivo sleduje preferencie amerických motoristov a mieni ich brať do úvahy viac než to robila doteraz. Ukazuje sa napríklad, že jedným z najrýchlejšie rastúcich segmentov (podľa počtu predaných vozidiel) je segment malých luxusných športovo-úžitkových vozidiel. Počet predaných vozidiel v tomto segmente narástol vlani o 60 %, nárast za ostatné štyri roky predstavuje až 200 percent. Firma Lincoln sa preto rozhodla, že jej ďalší nový model bude patriť práve do tohto segmentu. Predstavu o tom, ako bude nový model vyzerať, naznačuje štúdia MKC Concept, ktorú automobilka Lincoln predstavuje na medzinárodnom autosalóne v Detroite (jeho brány sa otvorili v pondelok). Prvý športovo-úžitkový model (resp. crossover) firmy Lincoln bude mať aj ten primát, že pôjde o rozmerovo najmenšie vozidlo v celej doterajšej histórii firmy. Vozidlo je postavené (aj keď sa to v oficiálnej tlačovej správe nehovorí) na tej istej globálnej podvozkovej plošine, na ktorej sú postavené modely Ford C-Max, Escape a Focus. Podvozok má rázvor 271,5 cm, dĺžka vozidla je 455 cm, jeho výška je 160,5 cm. V interiéri sú len štyri pohodlné sedadlá. O pohonných jednotkách prvého modelu SUV firmy Lincoln nie sú zatiaľ žiadne oficiálne informácie, neoficiálne by malo ísť o rôzne verzie štvorvalca EcoBoost.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.