Korzár logo Korzár
Pondelok, 19. november, 2018 | Meniny má Alžbeta
Nájdete nás na webe
SIEDMA GENERÁCIA AMERICKEJ ŠPORTOVEJ IKONY

Nový Chevrolet Corvette

Včera uplynulo presne 60 rokov odo dňa, keď americký koncern General Motors predstavil na výstave Motorama, usporiadanej v známom newyorskom hoteli Waldorf Astoria, prototyp dvojmiestneho športového vozidla s označením EX-122. Vozidlo, ktoré vzniklo z ini

Nový Chevrolet Corvette. Corvette siedmej generácie má svetovú premiéru v Detroite.(Zdroj: archív)

ciatívy známeho automobilového dizajnéra Harleyho Earla, vzbudilo nevídaný ohlas, takže za necelých šesť mesiacov sa začala jeho sériová výroba. Prvý sériový model zišiel z montážnej linky 30. júna 1953. Zrodil sa Chevrolet Corvette, ktorý je jednou z ikon amerického automobilového priemyslu.

Premiéra v Detroite

Doteraz sa na trhu objavilo už šesť generácií modelu Corvette, siedma má svetovú premiéru na práve prebiehajúcom autosalóne v americkom Detroite (tam je aj sídlo koncernu General Motors). Nový model, ktorého úplné označenie je Corvette Stingray (stingray je raja s jedovatým tŕňom na chvoste), je úplne novým vozidlom, ktoré má podľa tlačovej správy výrobcu s doterajším modelom spoločné len dva dielce.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ľahšia o 49 kg

Vďaka rozsiahlemu použitiu ľahkých konštrukčných materiálov je nová Corvette o 49 kg ľahšia ako Corvette šiestej generácie. Nosný rám vozidla je zhotovený z hliníkových a horčíkových prvkov. Na tomto ráme je usadená ľahká karoséria, zhotovená najmä z kompozitných materiálov s vysokým podielom uhlíkových vlákien. Z ľahkého kompozitu je zhotovený aj odnímateľný strešný panel. V porovnaní s doterajším modelom je nová Corvette trochu dlhšia, širšia a nižšia. Dĺžka vozidla je 450 cm, jeho šírka je 188 cm a výška len 124 cm. Podvozok má rázvor 271 cm.

Kontroverzný dizajn

Predpokladá sa, že dizajn vozidla vzbudí rôznorodé reakcie. Zatiaľ čo predná časť vozidla svojimi základnými rysmi pripomína modely Corvette doterajších generácií, zadnú časť sa dizajnéri odvážili podstatne prerobiť. Zmizli typické okrúhle zadné svetlá, ktoré boli nahradené hranatými svetlami. Novinkou sú aj štyri mohutné koncovky výfuku. Základná verzia Corvette jazdí na 18-palcových predných a 19-palcových zadných kolesách. Športová verzia Z51 dostane kované hliníkové ráfiky priemeru 19 palcov (vpredu) resp. 20 palcov (vzadu).

Pružiny sú z plastu

Kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách a odpružené priečne uloženými plastovými listovými pružinami (to je taká americká špecialitka). Pod prednou kapotou športového kupé pracuje nový hliníkový vidlicový osemvalec. Tento motor má zdvihový objem 6,2 litra, je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a jeho maximálny výkon je 335 kW (to je doteraz najväčší výkon štandardného, teda neupraveného modelu Corvette). Najvyšší krútiaci moment motora je 610 Nm.

Prevodovka je vzadu

Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom vzadu uloženej prevodovky (usporiadanie transaxle), ktorá môže byť buď šesťstupňová automatická alebo sedemstupňová manuálna. O dynamických vlastnostiach prezradil Chevrolet zatiaľ len toľko, že na 60 míľ za hodinu (96 km/h) zrýchli kupé za menej než štyri sekundy. Chevrolet Corvette siedmej generácie príde na trh v treťom štvrťroku tohto roka.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  9. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  10. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  1. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  6. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  7. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  8. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  9. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  10. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 672
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 569
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 287
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 11 815
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 794
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 198
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 191
  8. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 4 178
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 726
  10. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 446

Neprehliadnite tiež

Najdrahšie hlasy v Košiciach dostala Bašistová

Kandidáti načreli poriadne hlboko do svojich úspor.

Právnici: Bratislavský súd nemal vydať opatrenie pre EEI

Tvrdia, že zasiahol do legislatívnej právomoci mesta Košice.

V Prešove stála kampaň 7-násobne menej ako v Košiciach

Najviac minula Turčanová, najlacnejšie hlasy mal Hagyari, najdrahšie Oľha.

Vaľová investovala dvakrát toľko ako jej premožiteľ

Humenskí kandidáti na primátora sa v kampani držali finančne pri zemi.

Danko dal na kampaň 7-krát menej ako porazený Beljajev

Najdrahšiu primátorskú kampaň mal práve známy podnikateľ.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Príbeh Bonaparte: stavba, ktorou nepohne ani kauza Bašternák

Komplex vzbudzoval rozruch od začiatku.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

O slobodu sa dá aj prísť

Ani ústava nemusí vydržať všetko.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop