Korzár logo Korzár
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Nový Chevrolet Corvette

Včera uplynulo presne 60 rokov odo dňa, keď americký koncern General Motors predstavil na výstave Motorama, usporiadanej v známom newyorskom hoteli Waldorf Astoria, prototyp dvojmiestneho športového vozidla s označením EX-122. Vozidlo, ktoré vzniklo z ini

Nový Chevrolet Corvette. Corvette siedmej generácie má svetovú premiéru v Detroite.Nový Chevrolet Corvette. Corvette siedmej generácie má svetovú premiéru v Detroite. (Zdroj: archív)

ciatívy známeho automobilového dizajnéra Harleyho Earla, vzbudilo nevídaný ohlas, takže za necelých šesť mesiacov sa začala jeho sériová výroba. Prvý sériový model zišiel z montážnej linky 30. júna 1953. Zrodil sa Chevrolet Corvette, ktorý je jednou z ikon amerického automobilového priemyslu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Premiéra v Detroite

Doteraz sa na trhu objavilo už šesť generácií modelu Corvette, siedma má svetovú premiéru na práve prebiehajúcom autosalóne v americkom Detroite (tam je aj sídlo koncernu General Motors). Nový model, ktorého úplné označenie je Corvette Stingray (stingray je raja s jedovatým tŕňom na chvoste), je úplne novým vozidlom, ktoré má podľa tlačovej správy výrobcu s doterajším modelom spoločné len dva dielce.

SkryťVypnúť reklamu

Ľahšia o 49 kg

Vďaka rozsiahlemu použitiu ľahkých konštrukčných materiálov je nová Corvette o 49 kg ľahšia ako Corvette šiestej generácie. Nosný rám vozidla je zhotovený z hliníkových a horčíkových prvkov. Na tomto ráme je usadená ľahká karoséria, zhotovená najmä z kompozitných materiálov s vysokým podielom uhlíkových vlákien. Z ľahkého kompozitu je zhotovený aj odnímateľný strešný panel. V porovnaní s doterajším modelom je nová Corvette trochu dlhšia, širšia a nižšia. Dĺžka vozidla je 450 cm, jeho šírka je 188 cm a výška len 124 cm. Podvozok má rázvor 271 cm.

Kontroverzný dizajn

Predpokladá sa, že dizajn vozidla vzbudí rôznorodé reakcie. Zatiaľ čo predná časť vozidla svojimi základnými rysmi pripomína modely Corvette doterajších generácií, zadnú časť sa dizajnéri odvážili podstatne prerobiť. Zmizli typické okrúhle zadné svetlá, ktoré boli nahradené hranatými svetlami. Novinkou sú aj štyri mohutné koncovky výfuku. Základná verzia Corvette jazdí na 18-palcových predných a 19-palcových zadných kolesách. Športová verzia Z51 dostane kované hliníkové ráfiky priemeru 19 palcov (vpredu) resp. 20 palcov (vzadu).

SkryťVypnúť reklamu

Pružiny sú z plastu

Kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách a odpružené priečne uloženými plastovými listovými pružinami (to je taká americká špecialitka). Pod prednou kapotou športového kupé pracuje nový hliníkový vidlicový osemvalec. Tento motor má zdvihový objem 6,2 litra, je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a jeho maximálny výkon je 335 kW (to je doteraz najväčší výkon štandardného, teda neupraveného modelu Corvette). Najvyšší krútiaci moment motora je 610 Nm.

Prevodovka je vzadu

Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom vzadu uloženej prevodovky (usporiadanie transaxle), ktorá môže byť buď šesťstupňová automatická alebo sedemstupňová manuálna. O dynamických vlastnostiach prezradil Chevrolet zatiaľ len toľko, že na 60 míľ za hodinu (96 km/h) zrýchli kupé za menej než štyri sekundy. Chevrolet Corvette siedmej generácie príde na trh v treťom štvrťroku tohto roka.


Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 569
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 045
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 569
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 414
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 757
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 711
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 649
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 292

Blogy SME

  1. Ján Bilohuščin: Koalície pred voľbami - ako môžu vyzerať?
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Štiavnik
  3. Jan Pražák: Služkou proti své vůli?
  4. Ľuboš Vodička: O psoch záchranároch
  5. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  6. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  8. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 096
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 853
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 635
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 646
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 490
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 538
  8. Ladislav Halász: Selektívne križiacke ťaženie pána Moňoka 2 299
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ján Bilohuščin: Koalície pred voľbami - ako môžu vyzerať?
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Štiavnik
  3. Jan Pražák: Služkou proti své vůli?
  4. Ľuboš Vodička: O psoch záchranároch
  5. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  6. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  8. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 096
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 853
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 635
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 646
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 490
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 538
  8. Ladislav Halász: Selektívne križiacke ťaženie pána Moňoka 2 299
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu