Korzár logo Korzár
Pondelok, 22. január, 2018 | Meniny má Zora
Pridajte si svoje mesto
PRAGA R1 BUDE PRETEKAŤ NA EURÓPSKYCH OKRUHOCH

Slovenské pretekárske auto

Ako isto viete, Slovensko je – podľa počtu vyrobených áut na jedného obyvateľa – svetovou veľmocou číslo jeden. Žiaden zo sériových modelov, ktoré tri veľké automobilky na Slovensku vyrábajú, však nebol vyvinutý slovenskými konštruktérmi. Možno bude pre v

Pretekárske vozidlo Praga R1. Kto by povedal, že tento okruhový špeciál vznikol v slovenskej dedinke Orechová Potôň?(Zdroj: archív)

ás preto prekvapením, že predsa len sa na Slovensku vyrába auto, ktoré je dielom umu a invencie našich konštruktérov.

V dedinke Orechová Potôň

Ide o auto z dielne malej firmy Praga Cars (ťažko povedať, prečo firma nesie meno bývalej českej automobilky), ktorá sídli v malej dedinke Orechová Potôň (dám krk na to, že ste o nej ešte nikdy nepočuli). Spomenutá firma predstavila nedávno svoj najnovší dvojmiestny automobil Praga R1, určený na preteky na automobilových okruhoch.

Tretí typ firmy Praga

Ide už, po typoch Attack R4 a Praga R4S, o tretí typ pretekárskeho špeciálu spomenutej firmy. Pri návrhu vozidla dbali konštruktéri najmä na dosiahnutie čo najnižšej hmotnosti a výborné aerodynamické vlastnosti. Nosnou časťou vozidla je tuhá škrupina (tzv. monokok, známy z monopostov F1), zhotovená z uhlíkových kompozitov a zosilnená vnútorným rebrovaním. Vďaka tejto ľahkej konštrukcii je hmotnosť vozidla (bez prevádzkových náplní) len 590 kg.

Motor od firmy Renault Sport

Pretekársky špeciál je postavený na podvozku s rázvorom 2 625 mm, jeho dĺžka je 4 170 mm, šírka je 1 800 mm a výška len 995 mm. Na pohon vozidla slúži dvojlitrový neprepĺňaný radový štvorvalec firmy Renault Sport Technologies. Tento motor má liatinový blok, hliníkovú hlavu, štyri ventily na valec a jeho maximálny výkon je 155 kW pri 7 500 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 220 Nm. Motor je uložený pozdĺžne a temer presne uprostred auta, čo prispieva k výbornej ovládateľnosti vozidla.

Komponenty od renomovaných výrobcov

Šesťstupňová prevodovka od renomovaného výrobcu Hewland bola upravená na pneumatické radenie. Elektronický riadiaci systém motora pochádza od známej firmy Cosworth. Predné 15-palcové i zadné 16-palcové kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách a odpružené vinutými pružinami, vnútri ktorých sú tlmiče firmy Koni. Vozidlo je vystrojené brzdovým systémom AP Racing s ventilovanými kotúčmi a štvorpiestikovými strmeňmi.

Testovanie na okruhu Slovakia Ring

Deformačné zóny na pohlcovanie kinetickej energie pri nárazoch spredu a zo strán, šesťbodové bezpečnostné pásy, vstavaný hasiaci systém, polykarbonátové okná a bezpečnostná palivová nádrž robia z R1 jedno z najbezpečnejších pretekárskych áut na svete. Prvý prototyp vozidla Praga R1 podstúpil počas októbra 2012 náročné testy na okruhu Slovakia Ring. Tieto testy potvrdili, že Praga R1 má porovnateľné jazdné výkony ako autá kategórie GT3.

Aj vo verzii pre bežné cesty

Pre tohtoročnú sezónu pripravuje firma Praga Cars už teraz prvé autá, a to pre vlastný seriál Praga Cup, ktorý sa bude jazdiť na viacerých profesionálnych okruhoch v Európe. Možno ešte doplniť, že základná cena pretekárskeho vozidla Praga R1 je 98 000 eur, pričom na želanie môže byť vozidlo vystrojené tak, aby mohlo jazdiť aj na bežných komunikáciách.

Neprehliadnite tiež

Stratená peňaženka našla svoju majiteľku po pätnástich rokoch

Našli ju pri prerábaní priestorov Spoločnosti ochrany spotrebiteľov.

Pozrite sa, ako Jazerčania kŕmia divé kačky na sídlisku

Zimné prechádzky mestom majú čaro zvlášť po snehovej nádielke.

Vagonársku ulicu v Poprade idú rekonštruovať

Chcú zvýšiť bezpečnosť, vybudujú aj chodník.

Ochrana prírody v Raji sa po schválení zonácie zmenila

Národný park sa o niekoľko desiatok hektárov zmenšil.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 673
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 718
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 267
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 994
  5. Kam do tepla v januári? 1 758
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 392
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 336
  8. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 288
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 942
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop