Korzár logo Korzár
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav

Géčko pre rok 2025

Jednou zo stálic vo výrobnom programe nemeckej firmy Mercedes-Benz je je terénny automobil triedy G (jeho označenie je odvodené od nemeckého slova Gelände, čiže terén).

Štúdia Mercedes-Benz Ener-G-Force. Štúdia naznačuje, ako by podľa dizajnérov kalifornského štúdia Mercedes-Benz mohol vyzerať model G v roku 2025.Štúdia Mercedes-Benz Ener-G-Force. Štúdia naznačuje, ako by podľa dizajnérov kalifornského štúdia Mercedes-Benz mohol vyzerať model G v roku 2025. (Zdroj: archív)

„Géčko" sa vyrába od roku 1979, pričom si neustále zachováva svoj nezameniteľný hranatý tvar. Výrobca si nedávno položil takpovediac akademickú otázku, či model G bude existovať aj v roku 2025. No a na túto otázku sa pokúsil odpovedať vizionársky dizajnér Hubert Lee so svojím tímom zo štylistického štúdia firmy Mercedes v kalifornskom Carlsbade. Tento tím navrhol víziu modelu G pre rok 2025, ktorá je založená na návrhu policajného auta budúcnosti. Toto auto resp. jeho návrh bolo vytvorené pre výstavu dizajnu Los Angeles Design Challenge. Témou tohtoročnej výstavy bol návrh vozidla pre diaľničné policajné hliadkovanie v roku 2025. Podmienkou bolo navrhnúť auto, ktoré by sa čo najrýchlejšie dostalo na miesto zásahu nielen po diaľnici, ale aj v teréne. Ďalšou podmienkou bolo, aby vozidlo malo alternatívny pohon a bolo šetrné voči životnému prostrediu. Fikciou svojho návrhu policajného auta, existujúcou len ako počítačový návrh, boli dizajnéri Mercedesu takí nadšení, že z nej odvodili civilnú verziu, nazvanú Ener-G-Force. Návrh tejto civilnej verzie dokonca zhmotnili do modelu v mierke 1:1. Na dizajne štúdie Ener-G-Force poznať základné gény terajšieho modelu G, ktoré sú však interpretované futuristickým spôsobom. Štúdia má štyri obrovské 20-palcové kolesá, pričom každé z nich je poháňané samostatným elektromotorom, uloženým v náboji kolesa. Zdrojom elektrickej energie sú palivové články. Vodík, potrebný pre činnosť týchto článkov, sa vyrába v špeciálnom konvertore, a to z recyklovanej vody, uloženej v nádržiach na streche vozidla. Vozidlo, ktoré emituje len vodnú paru, má dojazd okolo 800 kilometrov. Teraz už ostáva iba čakať do roku 2025, aby sme sa dozvedeli, či zo štúdie Ener-G-Force bude odvodený sériový model G.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Na čo myslieť pri prediktívnej údržbe?
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  6. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  7. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  8. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 862
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 281
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 938
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 032
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 705
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 3 509
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 3 109
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 095

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Proč Z na ruských tankoch?
  2. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku)
  3. Vladimír Čuchran: Fňuká celá krajina
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami: Žilina - Trnové
  5. Tomáš Vodvářka: Postní doba jako příležitost
  6. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  7. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  8. Martin Šuraba: Symbol Radara
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 958
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 813
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 300
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 3 545
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 819
  6. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 2 511
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 495
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 349
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Proč Z na ruských tankoch?
  2. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku)
  3. Vladimír Čuchran: Fňuká celá krajina
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami: Žilina - Trnové
  5. Tomáš Vodvářka: Postní doba jako příležitost
  6. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  7. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  8. Martin Šuraba: Symbol Radara
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 958
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 813
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 300
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 3 545
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 819
  6. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 2 511
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 495
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 349
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu