Na rozdiel od mnohých iných výrobcov, ktorých mnohé štúdie či koncepčné vozidlá končievajú v múzeách či depozitoch, štúdie VW sú zvyčajne predzvesťou budúcich sériových modelov. Nie je to inak ani v prípade štúdie Taigun, ktorá je už veľmi blízka sériovej verzii nového kompaktného športovo-úžitkového modelu (SUV) značky VW. Neprekvapuje preto tvarová príbuznosť Taiguna s modelmi Touareg a Tiguan. Štúdia Taigun je postavená na podvozkovej plošine malého automobilu up!, ktorej rázvor je 247 cm. Vozidlo je dlhé 386 cm, široké 173 cm a vysoké 157 cm. Mimochodom, dĺžka pod štyri metre znamená, že vozidlo bude patriť do kategórie, pre ktorú platia na indickom trhu daňové úľavy. Hmotnosť vozidla je 985 kg. Batožinový priestor má objem 280 litrov, pričom sklopením zadných sedadiel ho možno zväčšiť na 987 litrov. Zadné veko je delené horizontálne – horné dve tretiny sa otvárajú nahor, spodná časť nadol. V štvormiestnom interiéri je množstvo menších odkladacích priestorov. Na pohon štúdie Taigun slúži nový jednolitrový trojvalec TSI. Táto skratka znamená, že ide o turbodúchadlom prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním benzínu. Motor vyvíja maximálny výkon 81 kW pri 5 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 175 Nm. Priemerná normovaná spotreba motora, kombinovaného so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, je 4,7 l/100 km. Taigun zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 186 km/h. Zatiaľ nie je zrejmé, kedy sa model Taigun začne vyrábať a na ktorých trhoch ho bude Volkswagen ponúkať.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.