Blíži sa zima, ročné obdobie, ktoré nie je práve najvhodnejšou dobou na jazdy kabrioletom – v moderných kabrioletoch síce v zime nezmrznete, ale pôžitok jazdy s otvorenou strechou si zrejme nevychutnáte. Firma Opel ale usúdila, že práve obdobie pre nástupom (krutej) zimy je vhodnou dobou na predstavenie nového kabrioletu s názvom Cascada. Ten, komu sa táto novinka zapáči, bude môcť v zime snívať o jej kúpe – na trh príde Cascada ešte pred začiatkom budúceho leta.
Kabriolety nie sú v sortimente firmy Opel, ktorá sa v súčasnosti nachádza v zložitej finančnej situácii, žiadnou novinkou. Po niekoľkých generáciách kompaktných kabrioletov na báze modelov Kadett a Astra nadväzuje Cascada v sortimente firmy Opel na štvormiestne kabriolety z 50. a 60. rokov, ktorých predstaviteľmi boli otvorené verzie modelov Kapitän a Rekord. Nový kabriolet firmy Opel, ktorý sa pod značkou Buick bude možno predávať aj na americkom trhu, má pôsobivú karosériu s veľmi plasticky tvarovanými bokmi a prednou kapotou.
Elegantný zatvorený aj otvorený
Dizajnéri si dali záležať na tom, aby karoséria pôsobila elegantne pri zatvorenej i otvorenej streche. Vozidlo má dĺžku 4 697 mm (približne toľko ako má Audi A5), šírka bez zrkadiel je 1 840 mm. Sklápacia strecha má vnútornú vrstvu z polyesterového rúna, ktoré má veľmi dobré izolačné vlastnosti.
Otvorenie i zatvorenie za 17 sekúnd
Stlačením tlačidla medzi prednými sedadlami sa aktivuje elektrohydraulický mechanizmus, ktorý strechu otvorí či zatvorí za 17 sekúnd, a to pri rýchlosti jazdy do 50 km/h. Strechu možno otvárať či zatvárať aj pomocou diaľkového ovládania. Na ochranu cestujúcich pri hroziacom prevrhnutí sa vozidla slúžia pyrotechnicky aktivované ochranné oblúky za zadnými sedadlami. Batožinový priestor má pri otvorenej streche objem 280 litrov, pri zavretej 350 litrov.
Vyhrievané i vetrané sedadlá
Cascada disponuje systémom FlexFold, ktorý umožňuje sklopenie zadných sedadiel, delených v pomere 50:50. Ergonomické sedadlá, potiahnuté kožou, možno vetrať i vyhrievať. Komplikované otáčanie sa za bezpečnostnými pásmi uľahčuje vodičovi a spolujazdcovi elektrický podávač pásov. Na pohon nového kabrioletu je k dispozícii niekoľko benzínových a naftových motorov.
Základný 1,4-litrový motor
Základným agregátom je prepĺňaný 1,4-litrový zážihový motor, ktorý sa dodáva v dvoch výkonových verziách (88 kW a 103 kW). Tento motor má v oboch verziách najvyšší krútiaci moment 220 Nm a je kombinovaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Dvojlitrový turbodieselový motor s maximálnym výkonom 121 kW môže byť kombinovaný s manuálnou alebo automatickou šesťstupňovou prevodovkou.
Špičkový motor vyvíja 125 kW
Špičkovým motorom je 1,6-litrový motor Turbo Ecotec, patriaci do rodiny úplne nových motorov. Tento motor má maximálny výkon 125 kW a krátkodobo dosahuje krútiaci moment až 280 Nm. V budúcnosti sa sortiment motorov pre kabriolet Cascada, ktorý sa vyrába v poľskom meste Gliwice, ďalej rozšíri.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.