Korzár logo Korzár
Pondelok, 21. september, 2020 | Meniny má MatúšKrížovkyKrížovky

Prichádza Škoda Rapid

Už čoskoro sa aj na našom trhu objaví novinka českej automobilky Škoda Auto, model Rapid. Nová škodovka mala svetovú premiéru na nedávnom parížskom autosalóne.

Nová Škoda Rapid. Rapid patrí do segmentu kompaktných automobilov a radí sa medzi Fabiu a Octaviu.Nová Škoda Rapid. Rapid patrí do segmentu kompaktných automobilov a radí sa medzi Fabiu a Octaviu. (Zdroj: archív)

Už čoskoro sa aj na našom trhu objaví novinka českej automobilky Škoda Auto, model Rapid. Nová škodovka (v európskej verzii) mala svetovú premiéru na nedávnom parížskom autosalóne. Európsky Rapid je technicky blízkym príbuzným modelu Seat Toledo najnovšej generácie, ale odlišuje sa od Rapidu, ktorý sa vyrába v Indii pre indický trh.

Patrí do najväčšieho segmentu trhu

Rapid patrí do segmentu kompaktných automobilov (segment A), ktorý v súčasnosti predstavuje približne 36 % svetového automobilového trhu. Experti však predpokladajú, že do roku 2020 sa podiel kompaktných vozidiel na celosvetovom predaji zvýši až na 50 %. Nová škodovka sa svojou veľkosťou zaraďuje medzi Fabiu a Octaviu, pričom jej podvozok má dlhší rázvor (2 602 mm) než podvozok Octavie.

Skryť Vypnúť reklamu

Nahradí napokon Octaviu?

Podľa niektorých zahraničných zdrojov aj to naznačuje, že Rapid v budúcnosti úplne nahradí Octaviu, ktorej nasledujúca generácia vraj dosť výrazne narastie. Rapid je dlhý 4 483 mm, široký 1 706 mm a vysoký 1 461 mm. Batožinový priestor má základný objem 550 litrov, sklopením zadných sedadiel sa zväčší na 1 490 litrov. Obojstranný koberec v „kufri" má na jednej strane textilný povrch, na druhej umývateľný gumový povrch.

Nový dizajnový jazyk

Rapid je prvým vozidlom značky Škoda, na ktorom sa v plnej miere uplatnil nový dizajnový jazyk českého výrobcu. Najmarkantnejším prvkom tohto dizajnu je nová maska chladiča, ktorá tvorí jeden štylistický celok so svetlometmi a opticky vozidlo rozširuje. Pre Rapid sú k dispozícii moderné benzínové a naftové motory.

Skryť Vypnúť reklamu

1,2-litrový trojvalec

Ponuka benzínových motorov začína pri 1,2-litrovom trojvalci, ktorý vznikol vývojom známeho motora http a ktorého výkon bol zvýšený na 55 kW pri 5 400 ot/min. Najvyšší krútiaci moment tohto motora je 112 Nm, jeho normovaná kombinovaná spotreba je 6,1 l/100 km. Nasledujú dve verzie prepĺňaného štvorvalca s priamym vstrekovaním benzínu. Slabšia verzia tohto motora, ktorého zdvihový objem je tiež 1,2 litra, má maximálny výkon 63 kW a jej najvyšší krútiaci moment je 160 Nm.

Sedemstupňová automatická prevodovka

Výkonnejšia verzia vyvíja 77 kW a jej krútiaci moment vrcholí hodnotou 175 Nm. Táto verzia je sériovo kombinovaná so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, slabšie dva motory sa dodávajú s päťstupňovou prevodovkou. Najvýkonnejším motorom pre Rapid je 1,4-litrový prepĺňaný štvorvalec s maximálnym výkonom 90 kW a najvyšším krútiacim momentom 200 Nm. Tento motor, kombinovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou, má priemernú spotrebu 5,8 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť 206 km/h

Škoda Rapid, vystrojená týmto motorom, zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 206 km/h. Pre priaznivcov nafty sú k dispozícii dve výkonové verzie 1,6-litrového turbodúchadlového motora, ktorých výkon je 66 kW, resp. 77 kW. Priemerná spotreba týchto motorov sa pohybuje od 4,2 do 4,4 l/100 km.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  2. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  3. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  7. Home (ale aj) Office
  8. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  9. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  1. Zvislé zdvíhacie zariadenia pre vozičkárov
  2. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur, hlasovať
  3. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  4. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  5. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  6. Poznanie
  7. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  8. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  9. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  10. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 34 838
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 34 643
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 21 377
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 14 790
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 11 464
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 11 188
  7. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 11 139
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 703
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 334
  10. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 007
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dekan košickej leteckej fakulty čelí v Česku obvineniu

Polícia stíha viacero osôb pre manipulácie pri štátnych zákazkách.

Dekan leteckej fakulty Stanislav Szabo.
Matúš Širotňak. Mladý muž bol talentovaným fotografom.

Mesto Košice váženie odpadu reálne nevidí, poslanec žiada jasný systém

Projekt by mohol znamenať v niektorých prípadoch zníženie poplatku.

Váženie odpadu by v budúcnosti mohlo znížiť poplatok.

Košický súd zisťuje, kde zmizli peniaze z francúzskej banky

Podnikateľov a bezdomovca stíhajú pre legalizáciu príjmov z trestnej činnosti.

Z účtu spoločnosti SASU Lavatec France v banke Agricole Lyon zmizlo 297-tisíc eur.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vydierania volavkou sa Kollár nebojí. Ak bude pekná, vyspím sa s ňou, tvrdí

Český bezpečnostný expert tvrdí, že sa Kollárovi tieto slová môžu vypomstiť.

Predseda NR SR Boris Kollár.
Komentár Zuzany Kepplovej

Kollárovi prekáža bulvár. Ale odkedy?

Nestal sa z Borisa náhodou politik?

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.
Peter Krupa a Marian Kotleba na súde v Pezinku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop