Korzár logo Korzár

Novinky firmy Citroën

Aj firma Citroën predstavuje v Paríži niekoľko noviniek. Ako prvú možno spomenúť ďalší model nedávno zavedenej línie DS.

Limuzína Citroën C-Elysée. Nová klasická limuzína so stupňovitou zadnou časťou je technicky zhodná s modelom Peugeot 301.Limuzína Citroën C-Elysée. Nová klasická limuzína so stupňovitou zadnou časťou je technicky zhodná s modelom Peugeot 301. (Zdroj: archív)

Ide o kabriolet na báze úspešného modelu DS3, ktorého sa za dva roky predalo temer 180 000 kusov. Model DS3 Cabrio sa vyznačuje rovnakými dizajnérskymi prvkami ako limuzína DS3. Kvôli zachovaniu dostatočnej tuhosti museli konštruktéri zosilniť oblasť okolo batožinového priestoru. Dodatočným zosilnením sa však hmotnosť vozidla zvýšila len o 25 kg, zatiaľ čo pri väčšine ostatných kabrioletov činí prírastok hmotnosti až okolo 100 kg. Faktom ale je, že nový citroën nie je až tak celkom pravým kabrioletom, pretože strecha sa nezloží pod veko batožinového priestoru, ale poskladá sa (takpovediac nariasi sa) až ku krytu batožinového priestoru. Ten má objem 245 litrov a optimálne ho možno využiť poukladaním špeciálne navrhnutých kožených tašiek s monogramom DS, ktoré budú k dispozícii neskôr. Elektrický mechanizmus umožňuje zavrieť strechu pri jazde rýchlosťou až 120 km/h. Nový päťmiestny kabriolet by na trh mal prísť začiatkom roka 2013.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Druhou novinkou automobilky Citroën je nová limuzína so stupňovitou zadnou časťou, ktorá dostala označenie C-Elysée. Toto vozidlo mieri na zákazníkov v Turecku, strednej Európe a Alžírsku, kde sú stále ešte vo veľkej obľube klasické sedany s veľkým „kufrom" vzadu. Po technickej stránke je tento citroën prakticky zhodný s nedávno predstaveným modelom Peugeot 301. Model C-Elysée je postavený na podvozku s rázvorom 265 cm, jeho dĺžka je 443 cm, šírka 171 cm a výška 147 cm. batožinový priestor má úctyhodný objem 506 litrov. Na pohon nového modelu slúži okrem iného aj nový motor VTi, ktorý sa vyznačuje systémom variabilného časovania i zdvihu ventilov a ktorý bol vyvinutý v spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën s mníchovskou automobilkou BMW. Tento motor má výkon 53 kW. Okrem toho bude k dispozícii benzínový motor výkonu 85 kW a vznetový motor výkonu 68 kW.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 641
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 162
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 133
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 247
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 162
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 913
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 746
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 497
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu