Korzár logo Korzár
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav

Novinky firmy Citroën

Aj firma Citroën predstavuje v Paríži niekoľko noviniek. Ako prvú možno spomenúť ďalší model nedávno zavedenej línie DS.

Limuzína Citroën C-Elysée. Nová klasická limuzína so stupňovitou zadnou časťou je technicky zhodná s modelom Peugeot 301.Limuzína Citroën C-Elysée. Nová klasická limuzína so stupňovitou zadnou časťou je technicky zhodná s modelom Peugeot 301. (Zdroj: archív)

Ide o kabriolet na báze úspešného modelu DS3, ktorého sa za dva roky predalo temer 180 000 kusov. Model DS3 Cabrio sa vyznačuje rovnakými dizajnérskymi prvkami ako limuzína DS3. Kvôli zachovaniu dostatočnej tuhosti museli konštruktéri zosilniť oblasť okolo batožinového priestoru. Dodatočným zosilnením sa však hmotnosť vozidla zvýšila len o 25 kg, zatiaľ čo pri väčšine ostatných kabrioletov činí prírastok hmotnosti až okolo 100 kg. Faktom ale je, že nový citroën nie je až tak celkom pravým kabrioletom, pretože strecha sa nezloží pod veko batožinového priestoru, ale poskladá sa (takpovediac nariasi sa) až ku krytu batožinového priestoru. Ten má objem 245 litrov a optimálne ho možno využiť poukladaním špeciálne navrhnutých kožených tašiek s monogramom DS, ktoré budú k dispozícii neskôr. Elektrický mechanizmus umožňuje zavrieť strechu pri jazde rýchlosťou až 120 km/h. Nový päťmiestny kabriolet by na trh mal prísť začiatkom roka 2013.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Druhou novinkou automobilky Citroën je nová limuzína so stupňovitou zadnou časťou, ktorá dostala označenie C-Elysée. Toto vozidlo mieri na zákazníkov v Turecku, strednej Európe a Alžírsku, kde sú stále ešte vo veľkej obľube klasické sedany s veľkým „kufrom" vzadu. Po technickej stránke je tento citroën prakticky zhodný s nedávno predstaveným modelom Peugeot 301. Model C-Elysée je postavený na podvozku s rázvorom 265 cm, jeho dĺžka je 443 cm, šírka 171 cm a výška 147 cm. batožinový priestor má úctyhodný objem 506 litrov. Na pohon nového modelu slúži okrem iného aj nový motor VTi, ktorý sa vyznačuje systémom variabilného časovania i zdvihu ventilov a ktorý bol vyvinutý v spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën s mníchovskou automobilkou BMW. Tento motor má výkon 53 kW. Okrem toho bude k dispozícii benzínový motor výkonu 85 kW a vznetový motor výkonu 68 kW.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Na čo myslieť pri prediktívnej údržbe?
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  6. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  7. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  8. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 982
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 343
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 939
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 037
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 705
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 3 766
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 096
  8. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 3 074

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Z a s t r o p o v a l i !
  2. Štefan Vidlár: Proč Z na ruských tankoch?
  3. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku)
  4. Vladimír Čuchran: Fňuká celá krajina
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami: Žilina - Trnové
  6. Tomáš Vodvářka: Postní doba jako příležitost
  7. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 976
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 759
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 225
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 3 727
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 754
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 496
  7. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 2 430
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 350
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Z a s t r o p o v a l i !
  2. Štefan Vidlár: Proč Z na ruských tankoch?
  3. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku)
  4. Vladimír Čuchran: Fňuká celá krajina
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami: Žilina - Trnové
  6. Tomáš Vodvářka: Postní doba jako příležitost
  7. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 976
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 759
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 225
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 3 727
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 754
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 496
  7. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 2 430
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 350
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu