Korzár logo Korzár

Novinky firmy Citroën

Aj firma Citroën predstavuje v Paríži niekoľko noviniek. Ako prvú možno spomenúť ďalší model nedávno zavedenej línie DS.

Limuzína Citroën C-Elysée. Nová klasická limuzína so stupňovitou zadnou časťou je technicky zhodná s modelom Peugeot 301.Limuzína Citroën C-Elysée. Nová klasická limuzína so stupňovitou zadnou časťou je technicky zhodná s modelom Peugeot 301. (Zdroj: archív)

Ide o kabriolet na báze úspešného modelu DS3, ktorého sa za dva roky predalo temer 180 000 kusov. Model DS3 Cabrio sa vyznačuje rovnakými dizajnérskymi prvkami ako limuzína DS3. Kvôli zachovaniu dostatočnej tuhosti museli konštruktéri zosilniť oblasť okolo batožinového priestoru. Dodatočným zosilnením sa však hmotnosť vozidla zvýšila len o 25 kg, zatiaľ čo pri väčšine ostatných kabrioletov činí prírastok hmotnosti až okolo 100 kg. Faktom ale je, že nový citroën nie je až tak celkom pravým kabrioletom, pretože strecha sa nezloží pod veko batožinového priestoru, ale poskladá sa (takpovediac nariasi sa) až ku krytu batožinového priestoru. Ten má objem 245 litrov a optimálne ho možno využiť poukladaním špeciálne navrhnutých kožených tašiek s monogramom DS, ktoré budú k dispozícii neskôr. Elektrický mechanizmus umožňuje zavrieť strechu pri jazde rýchlosťou až 120 km/h. Nový päťmiestny kabriolet by na trh mal prísť začiatkom roka 2013.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Druhou novinkou automobilky Citroën je nová limuzína so stupňovitou zadnou časťou, ktorá dostala označenie C-Elysée. Toto vozidlo mieri na zákazníkov v Turecku, strednej Európe a Alžírsku, kde sú stále ešte vo veľkej obľube klasické sedany s veľkým „kufrom" vzadu. Po technickej stránke je tento citroën prakticky zhodný s nedávno predstaveným modelom Peugeot 301. Model C-Elysée je postavený na podvozku s rázvorom 265 cm, jeho dĺžka je 443 cm, šírka 171 cm a výška 147 cm. batožinový priestor má úctyhodný objem 506 litrov. Na pohon nového modelu slúži okrem iného aj nový motor VTi, ktorý sa vyznačuje systémom variabilného časovania i zdvihu ventilov a ktorý bol vyvinutý v spolupráci koncernu PSA Peugeot Citroën s mníchovskou automobilkou BMW. Tento motor má výkon 53 kW. Okrem toho bude k dispozícii benzínový motor výkonu 85 kW a vznetový motor výkonu 68 kW.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 8 423
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 968
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 3 743
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 145
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 942
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 402
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 324
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 252
  1. Robert Štepaník: diel 134 - pod čiarou / Pre mňa to bolo (vlastne) dobre načasované... alebo Svet a Vek
  2. Pavol Burda: Načo je nám Sedembolestná, keď máme Fica
  3. Jozef Sitko: Dávny návrh ministra v kritickej sféry liekov vyšumel ...
  4. Martin Eštočák: 🔴 Prešovčanom hrozí 4. zvýšenie daní 👉 za OĽHU až o 100–140 % viac oproti Turčanovej
  5. Ivan Lazor: Keď sa zlomí ego, rastie sila
  6. Dada Vozáriková: Divoké Írsko ... závisí od definície "divokosti"
  7. Ľuboš Vodička: Priemyselná revolúcia na Žitnom ostrove, parné prečerpávacie stanice
  8. Jan Pražák: Emháďáci jsou taky lidi
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 079
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 162
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 004
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 229
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 10 940
  6. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 387
  7. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 283
  8. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 7 649
  1. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  2. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  3. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  4. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  5. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  6. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  7. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  8. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu