Korzár logo Korzár
Pondelok, 18. február, 2019 | Meniny má Jaromír
Nájdete nás na webe

Štúdia Peugeot Onyx

Na práve prebiehajúcom parížskom autosalóne, ktorý trvá až do konca budúceho týždňa, predstavujú automobilky množstvo noviniek v podobe sériových modelov i štúdií. Z nich na dnešnej strane predstavíme aspoň zopár z tých noviniek, ktoré na domácej pôde pre

Štúdia Peugeot Onyx. Blatníky a dvere sú zhotovené z lešteného medeného plechu.Štúdia Peugeot Onyx. Blatníky a dvere sú zhotovené z lešteného medeného plechu.(Zdroj: Rado Mlýnek)

dstavujú tri najvýznamnejšie francúzske automobilky.

Štúdia superšportového vozidla

Automobilka Peugeot prišla na parížsky autosalón s ďalšou zo svojich obvykle veľmi netradične pojatých koncepčných vozidiel akými boli napríklad Quasar, Proxima či Oxia. Tentoraz ide o štúdiu superšportového vozidla, ktorá dostala názov po polodrahokame ónyx. Štúdia Peugeot Onyx sa vyznačuje karosériou originálnych tvarov, ktorá upúta aj kontrastom použitých materiálov i farieb.

Svetlá v tvare pazúrikov

Prednej časti dominuje relatívne malá mriežka chladiča a uzučké reflektory na báze svietiacich diód. Zadné svetlá pripomínajú tri pazúriky, charakteristické pre značku Peugeot. Napriek zdanlivo extravagantným tvarom má karoséria vynikajúce aerodynamické vlastnosti a jej súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,30.

Rám z uhlíkových kompozitov

Nosný rám vozidla bol vyvinutý v spolupráci s expertmi z oddelenia Peugeot Sport a je zhotovený z uhlíkových kompozitov. S týmto materiálom farebne ostro kontrastujú blatníky i dvere, ktoré sú manufaktúrnym spôsobom zhotovené z čisto medeného plechu. Meď, vyleštená na vysoký lesk, nie je chránená žiadnym iným materiálom.

Pokryje sa patinou

Ako je známe, čistá meď sa na vzduchu postupom času pokryje typickou patinou, takže Onyx bude postupne „meniť" farbu. Priehľadná strecha je uložená na hliníkových oblúkoch. Kvôli zníženiu hmotnosti sú okná i strecha vyrobené z ľahkého polymetylmetakrylátu (PMMA). Štúdia jazdí na mohutných, 20-palcových kolesách, na ktorých sú obuté pneumatiky, špeciálne vyvinuté firmou Michelin.

Novinkou je „novinové drevo"

Vozidlo má dĺžku 465 cm, šírku 220 cm a výšku 113 cm a jeho hmotnosť je len 1 100 kg. Inovatívne materiály sú použité aj v interiéri vozidla. Prístrojová doska a stredná konzola sú zhotovené z materiálu, ktorý firma Peugeot nazýva Newspaper Wood, čiže čosi ako novinové drevo – nejde skutočne o nič iné než veľkým tlakom zlisovaný starý papier.

Plsťou obložený interiér

Interiér je obložený jemnou plsťou, vyrobenou z varených vlnených tkaných vlákien. Pohonnou jednotkou štúdie Onyx je hybridná hnacia sústava, uložená pred zadnou nápravou. Jej jadrom je 3,7-litrový turbodieselový vidlicový osemvalec, pochádzajúceho z pretekárskeho modelu 908.

Dobíjanie energiou brzdenia

Doplnkovým hnacím zdrojom je elektromotor výkonu 59 kW, ktorý je napájaný z lítiovo-iónovej batérie, dobíjanej systémom KERS (používa sa v monopostoch F1) počas brzdenia. Výkon hnacej sústavy je 441 kW. Šesťstupňová sekvenčná prevodovka sa ovláda páčkami na volante. Peugeot vystavuje v Paríži aj štúdiu 2008 Concept, ktorá je predzvesťou malého sériového športovo-úžitkového vozidla.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  5. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  7. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  8. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  9. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  10. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  1. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  2. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Noerr advised on WebSupport deal
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  7. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  8. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  9. eKasa prichádza na Slovensko
  10. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 14 430
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 297
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 671
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 935
  5. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 937
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 410
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 721
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 2 697
  10. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu 2 608

Neprehliadnite tiež

Tipy na dnes - utorok 19. februára

Naše tipy na zaujímavé kultúrne podujatia a spoločenské akcie.

Historická radnica

Provizórne zastávky na stanici zatiaľ nezriadili, dali prednosť rozšíreniu vjazdu

Zredukovanie nástupíšť počas prvého dňa katastrofu nespôsobilo.

Jedno z nástupíšť autobusov bolo v prevádzke ešte počas prvého dňa rekonštrukcie.

Cestný pirát uháňal vyše 200 kilometrovou rýchlosťou. Pozrite si video

Diaľničiari ho zastavili medzi Prešovom a Košicami.

Porsche uháňalo aj rýchlosťou vyše 214 km/hod.
Rokovania neboli úspešné, na mzdách sa nedohodli (ilustračné foto).

Hokejový šampionát propagujú aj cudzinci žijúci na Slovensku

Košice sa pýšia Dómom, divadlom, Kulturparkom i Tabačkou.

Steel Aréna prešla pred majstrovstvami sveta v ľadovom hokeji 2019 obnovou.

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Čo sa pýtať Šefčoviča

Vo volebnom štábe sa zrejme spoľahli, že veľká časť Slovenska vôbec nepochopila, o čom boli kuciakovské protesty.

Píše Marek Maďarič

Poslanci ukázali neúctu, inak sa to vysvetliť nedá (píše Marek Maďarič)

Je drzosť hovoriť, že toto je normálne.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Takto končí politika identity

Krach izraelského summitu V4 je príznačný.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop