dstavujú tri najvýznamnejšie francúzske automobilky.
Štúdia superšportového vozidla
Automobilka Peugeot prišla na parížsky autosalón s ďalšou zo svojich obvykle veľmi netradične pojatých koncepčných vozidiel akými boli napríklad Quasar, Proxima či Oxia. Tentoraz ide o štúdiu superšportového vozidla, ktorá dostala názov po polodrahokame ónyx. Štúdia Peugeot Onyx sa vyznačuje karosériou originálnych tvarov, ktorá upúta aj kontrastom použitých materiálov i farieb.
Svetlá v tvare pazúrikov
Prednej časti dominuje relatívne malá mriežka chladiča a uzučké reflektory na báze svietiacich diód. Zadné svetlá pripomínajú tri pazúriky, charakteristické pre značku Peugeot. Napriek zdanlivo extravagantným tvarom má karoséria vynikajúce aerodynamické vlastnosti a jej súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,30.
Rám z uhlíkových kompozitov
Nosný rám vozidla bol vyvinutý v spolupráci s expertmi z oddelenia Peugeot Sport a je zhotovený z uhlíkových kompozitov. S týmto materiálom farebne ostro kontrastujú blatníky i dvere, ktoré sú manufaktúrnym spôsobom zhotovené z čisto medeného plechu. Meď, vyleštená na vysoký lesk, nie je chránená žiadnym iným materiálom.
Pokryje sa patinou
Ako je známe, čistá meď sa na vzduchu postupom času pokryje typickou patinou, takže Onyx bude postupne „meniť" farbu. Priehľadná strecha je uložená na hliníkových oblúkoch. Kvôli zníženiu hmotnosti sú okná i strecha vyrobené z ľahkého polymetylmetakrylátu (PMMA). Štúdia jazdí na mohutných, 20-palcových kolesách, na ktorých sú obuté pneumatiky, špeciálne vyvinuté firmou Michelin.
Novinkou je „novinové drevo"
Vozidlo má dĺžku 465 cm, šírku 220 cm a výšku 113 cm a jeho hmotnosť je len 1 100 kg. Inovatívne materiály sú použité aj v interiéri vozidla. Prístrojová doska a stredná konzola sú zhotovené z materiálu, ktorý firma Peugeot nazýva Newspaper Wood, čiže čosi ako novinové drevo – nejde skutočne o nič iné než veľkým tlakom zlisovaný starý papier.
Plsťou obložený interiér
Interiér je obložený jemnou plsťou, vyrobenou z varených vlnených tkaných vlákien. Pohonnou jednotkou štúdie Onyx je hybridná hnacia sústava, uložená pred zadnou nápravou. Jej jadrom je 3,7-litrový turbodieselový vidlicový osemvalec, pochádzajúceho z pretekárskeho modelu 908.
Dobíjanie energiou brzdenia
Doplnkovým hnacím zdrojom je elektromotor výkonu 59 kW, ktorý je napájaný z lítiovo-iónovej batérie, dobíjanej systémom KERS (používa sa v monopostoch F1) počas brzdenia. Výkon hnacej sústavy je 441 kW. Šesťstupňová sekvenčná prevodovka sa ovláda páčkami na volante. Peugeot vystavuje v Paríži aj štúdiu 2008 Concept, ktorá je predzvesťou malého sériového športovo-úžitkového vozidla.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.