Korzár logo Korzár
Streda, 18. júl, 2018 | Meniny má Kamila
Nájdete nás na webe
SVETOVÚ PREMIÉRU MÁ V PARÍŽI

Nový Range Rover

Už včera i dnes si novinky, ktoré svetové automobilky priviezli na medzinárodný autosalón do Paríža, mohli pozrieť novinári, zajtra sa brány tohto najnavštevovanejšieho autosalónu sa svete (pred dvomi rokmi ho navštívilo vyše 1,2 milióna ľudí) otvoria pre

Nový Range Rover. Jeho karoséria je z hliníka, čím sa hmotnosť vozidla znížila o 400 kg.(Zdroj: archív)

bežných návštevníkov. V Paríži má svetovú premiéru celý rad nových modelov, medzi nimi aj novinka britskej firmy Land Rover (dnes súčasť indického koncernu Tata), luxusný športovo-úžitkový automobil (SUV) Range Rover novej generácie.

Zachoval si klasické línie

Na prvý pohľad vyzerá Range Rover štvrtej generácie tak, ako keby bol doterajší model podrobený len kozmetickým úpravám (či faceliftu, ako sa tomu hovorí v zahraničí). Výrobca skutočne ponechal vozidlu typické rysy, ktorými sa od konkurenčných modelov odlišoval už pôvodný model. Novinkou sú markantné predné reflektory i zadné svetlá, zasahujúce do bokov vozidla, zostala však typická mriežka chladiča z dierkovaného plechu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Revolúcia v konštrukcii

Na takpovediac druhý pohľad sa ale ukáže, že pod relatívne málo pozmenenou karosériou sa skrýva konštrukčná revolúcia. Nový Range Rover je totiž prvým vozidlom triedy SUV, ktorého celá karoséria je zhotovená z hliníka. Týmto prechodom z ocele na hliník sa podarilo „zhodiť" 400 kilogramov, ale pod dve tony sa aj tak hmotnosť vozidla nedostala – v závislosti na verzii a vybavení váži britská novinka od 2,16 do 2,36 tony.

Pneumatický pružiaci systém

Adaptívny podvozok sa vyznačuje hliníkovými ramenami a pneumatickým pružiacim systémom. Vozidlo je dlhé 4,99 m, široké 1,98 m a vysoké 1,84 m. Paleta motorov pre nový Range Rover pozostáva z dvoch vznetových motorov a jedného benzínového motora. Základný model je poháňaný trojlitrovým turbodieselovým šesťvalcom V6 s maximálnym výkonom 192 kW a najvyšším krútiacim momentom 600 Nm. Tento model dosahuje maximálnu rýchlosť 209 km/h a jeho priemerná spotreba je 7,5 l/100 km.

Päťlitrový benzínový osemvalec

Druhým vznetovým motorom je aj doteraz používaný 4,4-litrový vidlicový osemvalec, ktorého maximálny výkon je 253 kW a najvyšší krútiaci moment je 700 Nm. Týmto osemvalcom poháňaný Range Rover zrýchli z 0 na 100 km/h 6,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 217 km/h. Benzínové motory sú zastúpené päťlitrovým vidlicovým osemvalcom, ktorý je prepĺňaný kompresorom.

Osemstupňová automatická prevodovka

Tento motor vyvíja maximálny výkon 380 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 625 Nm. Range Rover, poháňaný týmto osemvalcom, zrýchli na stovku za 5,4 sekundy a dosiahne rýchlosť 225 km/h (na želanie až 250 km/h). priemerná spotreba benzínovej verzie je 13,8 l/100 km. Všetky tri pohonné jednotky sú kombinované s automatickou osemstupňovou prevodovkou, samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies.

V budúcnosti aj hybrid

Koncom roka 2013 začne výrobca ponúkať štvrtý variant pohonu, a to v podobe hybridnej hnacej sústavy, tvorenej vznetovým vidlicovým šesťvalcom a elektromotorom výkonu 35 kW. Spotreba tejto verzie by mala byť stlačená na 6,4 l/100 km. Range Rover štvrtej generácie by na trh mal prísť začiatkom budúceho roka.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 22 559
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 977
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 15 861
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 774
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 789
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 515
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 156
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 290
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 307
  10. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 079

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop