Korzár logo Korzár
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa

Nový Range Rover

Už včera i dnes si novinky, ktoré svetové automobilky priviezli na medzinárodný autosalón do Paríža, mohli pozrieť novinári, zajtra sa brány tohto najnavštevovanejšieho autosalónu sa svete (pred dvomi rokmi ho navštívilo vyše 1,2 milióna ľudí) otvoria pre

Nový Range Rover. Jeho karoséria je z hliníka, čím sa hmotnosť vozidla znížila o 400 kg.Nový Range Rover. Jeho karoséria je z hliníka, čím sa hmotnosť vozidla znížila o 400 kg. (Zdroj: archív)

bežných návštevníkov. V Paríži má svetovú premiéru celý rad nových modelov, medzi nimi aj novinka britskej firmy Land Rover (dnes súčasť indického koncernu Tata), luxusný športovo-úžitkový automobil (SUV) Range Rover novej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zachoval si klasické línie

Na prvý pohľad vyzerá Range Rover štvrtej generácie tak, ako keby bol doterajší model podrobený len kozmetickým úpravám (či faceliftu, ako sa tomu hovorí v zahraničí). Výrobca skutočne ponechal vozidlu typické rysy, ktorými sa od konkurenčných modelov odlišoval už pôvodný model. Novinkou sú markantné predné reflektory i zadné svetlá, zasahujúce do bokov vozidla, zostala však typická mriežka chladiča z dierkovaného plechu.

SkryťVypnúť reklamu

Revolúcia v konštrukcii

Na takpovediac druhý pohľad sa ale ukáže, že pod relatívne málo pozmenenou karosériou sa skrýva konštrukčná revolúcia. Nový Range Rover je totiž prvým vozidlom triedy SUV, ktorého celá karoséria je zhotovená z hliníka. Týmto prechodom z ocele na hliník sa podarilo „zhodiť" 400 kilogramov, ale pod dve tony sa aj tak hmotnosť vozidla nedostala – v závislosti na verzii a vybavení váži britská novinka od 2,16 do 2,36 tony.

Pneumatický pružiaci systém

Adaptívny podvozok sa vyznačuje hliníkovými ramenami a pneumatickým pružiacim systémom. Vozidlo je dlhé 4,99 m, široké 1,98 m a vysoké 1,84 m. Paleta motorov pre nový Range Rover pozostáva z dvoch vznetových motorov a jedného benzínového motora. Základný model je poháňaný trojlitrovým turbodieselovým šesťvalcom V6 s maximálnym výkonom 192 kW a najvyšším krútiacim momentom 600 Nm. Tento model dosahuje maximálnu rýchlosť 209 km/h a jeho priemerná spotreba je 7,5 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Päťlitrový benzínový osemvalec

Druhým vznetovým motorom je aj doteraz používaný 4,4-litrový vidlicový osemvalec, ktorého maximálny výkon je 253 kW a najvyšší krútiaci moment je 700 Nm. Týmto osemvalcom poháňaný Range Rover zrýchli z 0 na 100 km/h 6,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 217 km/h. Benzínové motory sú zastúpené päťlitrovým vidlicovým osemvalcom, ktorý je prepĺňaný kompresorom.

Osemstupňová automatická prevodovka

Tento motor vyvíja maximálny výkon 380 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 625 Nm. Range Rover, poháňaný týmto osemvalcom, zrýchli na stovku za 5,4 sekundy a dosiahne rýchlosť 225 km/h (na želanie až 250 km/h). priemerná spotreba benzínovej verzie je 13,8 l/100 km. Všetky tri pohonné jednotky sú kombinované s automatickou osemstupňovou prevodovkou, samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies.

SkryťVypnúť reklamu

V budúcnosti aj hybrid

Koncom roka 2013 začne výrobca ponúkať štvrtý variant pohonu, a to v podobe hybridnej hnacej sústavy, tvorenej vznetovým vidlicovým šesťvalcom a elektromotorom výkonu 35 kW. Spotreba tejto verzie by mala byť stlačená na 6,4 l/100 km. Range Rover štvrtej generácie by na trh mal prísť začiatkom budúceho roka.


Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  2. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  3. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  4. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  5. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  6. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  7. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  8. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 579
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 020
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 693
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 577
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 568
  6. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 2 049
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 1 615
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 1 605

Blogy SME

  1. Radoslav Pavelka: Ako si dvakrát streliť do kolena, alebo ako vedenie Slovenského hokeja nahnevalo všetkých.
  2. Dušan Šrámek: Pracovné víza do Kanady
  3. Marek Mačuha: Pravo-ľavé delenie má stále význam
  4. Anton Kaiser: Veľkonočné tvorivé dielne
  5. Irena Šimuneková: Viničný vrch a Šándorky
  6. Julius Kravjar: Čím sa riadia vlády?
  7. Irena Šimuneková: Čajkov a Náučný chodník Čajkovské bralie
  8. Juraj Ondruška: NENECHAJME SI ZLIKVIDOVAŤ ĎALŠIE ŠKOLY V NAŠOM KRAJI
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 18 894
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 249
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 890
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 236
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 705
  6. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 607
  7. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 3 737
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 272
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prijímajú šéfovia nemocníc zámerne menej lekárov a sestier, aby zarobili na platbách od poisťovní? Ilustračné foto.

Do nemocníc sa hlásia desiatky lekárov a sestier.


9 h
Obchvat Bratislavy

Aj keby sa výroba zefektívnila, prevádzka elektromobilu bude stále výhodnejšia.


14 h
Peter Tkačenko

Koledujú si o víťazstvo odborárov v boji za zatváranie riaditeľov.


7 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


5 h

Blogy SME

  1. Radoslav Pavelka: Ako si dvakrát streliť do kolena, alebo ako vedenie Slovenského hokeja nahnevalo všetkých.
  2. Dušan Šrámek: Pracovné víza do Kanady
  3. Marek Mačuha: Pravo-ľavé delenie má stále význam
  4. Anton Kaiser: Veľkonočné tvorivé dielne
  5. Irena Šimuneková: Viničný vrch a Šándorky
  6. Julius Kravjar: Čím sa riadia vlády?
  7. Irena Šimuneková: Čajkov a Náučný chodník Čajkovské bralie
  8. Juraj Ondruška: NENECHAJME SI ZLIKVIDOVAŤ ĎALŠIE ŠKOLY V NAŠOM KRAJI
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 18 894
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 249
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 890
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 236
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 705
  6. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 607
  7. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 3 737
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 272
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu