Nové Mini, nazvané Paceman, je podľa výrobcu prvým vozidlom kategórie Sports Activity Coupé (kupé pre športové aktivity) v prémiovom segmente malých a kompaktných vozidiel. Dvojdverové kupé s veľkým zadným vekom a dvomi samostatnými sedadlami vzadu sa vyznačuje športovo ladenou karosériou s dozadu sa zvažujúcou strechou. Paceman je prvým modelom radu Mini, ktorý má horizontálne umiestnené zadné svetlá. Novinkou je aj to, že spínače elektrického ovládania okien už nie sú na strednej konzole ako v iných verziách Mini, ale na výplni dverí. Sklopením operadiel zadných sedadiel možno batožinový priestor zväčšiť z 330 litrov na 1 080 litrov. Spočiatku sa Paceman bude dodávať s dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi (všetko štvorvalce). Zážihové motory zdvihového objemu 1,6 litra sú z produkcie materskej automobilky BMW a sú vystrojené systémom variabilného časovania ventilov. Slabšia verzia tohto motora, poháňajúca model Cooper Paceman, má maximálny výkon 90 kW a jej najvyšší krútiaci moment je 160 Nm. Výkonnejšia verzia poháňa model Cooper S Paceman a jej maximálny výkon je 135 kW pri 5 500 ot/min. Najvyšší krútiaci moment je 240 Nm, krátkodobo ho možno (pomocou funkcie overboost, čiže zvýšením plniaceho tlaku) zvýšiť na 260 Nm. Cooper S Paceman zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 217 km/h. Model Cooper D Paceman je poháňaný 1,6-litrovým vznetovým motorom výkonu 82 kW. Výkonnejšiu verziu Cooper SD Paceman poháňa dvojlitrový turbodieselový motor s maximálnym výkonom 105 kW. Táto verzia má maximálnu rýchlosť 200 km/h a jej priemerná spotreba je 4,6 l/100 km. Na želanie môžu byť všetky motory kombinované so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, tri verzie môžu byť vystrojené pohonom všetkých kolies.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.