Korzár logo Korzár
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Štúdia BMW Active Tourer

Už budúci týždeň v sobotu sa otvoria brány medzinárodného autosalónu v Paríži, na ktorom automobilky predstavia množstvo noviniek.

Štúdia BMW Active Tourer. Z tohto koncepčného vanu bude odvodený sériový model s pohonom predných kolies.Štúdia BMW Active Tourer. Z tohto koncepčného vanu bude odvodený sériový model s pohonom predných kolies. (Zdroj: archív)

S mimoriadne zaujímavou novinkou sa do Paríža chystá nemecká automobilka BMW. Tá oznámila, že vo francúzskej metropole predstaví štúdie Concept Acctive Tourer.

Bavoráky s predným pohonom

Toto koncepčné vozidlo je sériovému vyhotoveniu veľmi blízkou predzvesťou nového vanu BMW, ktorý bude skutočnou lastovičkou v sortimente bavorského výrobcu – bude ohlasovateľom novej éry bavorákov s pohonom predných kolies. Štúdia Active Tourer (a teda aj nový kompaktný van) je postavený na podvozkovej plošine budúcej generácie modelu Mini.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Dizajn sa ešte môže zmeniť

Dizajn novej štúdie pôsobí športovo, elegantne a dynamicky, ale zatiaľ ťažko povedať, ktoré prvky tohto atraktívneho dizajnu sa skutočne objavia aj na sériovom vane. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 670 mm, ktorý poskytol možnosť vytvoriť veľmi priestranný interiér. Dĺžka vozidla je 4 353 mm, jeho šírka je 1 834 mm a výška 1 560 mm (vodič teda sedí relatívne vysoko a má veľmi dobrý výhľad).

Hybridný hnací systém

Štúdia je vystrojená hybridným hnacím systémom e-Drive, ktorý pochádza z modelu i8. V štúdii je tento systém tvorený kombináciou prepĺňaného benzínového motora a elektromotora. Trojvalcový benzínový motor zdvihového objemu 1,5 litra, ktorý je odvodený od viacnásobne oceneného šesťvalca, je vystrojený systémom plne variabilného časovania ventilov (Valvetronic).

Skryť Vypnúť reklamu

Vpredu naprieč uložený motor

Motor je uložený vpredu naprieč a poháňa predné kolesá, zatiaľ čo elektromotor poháňa zadné kolesá. Maximálny celkový výkon hnacieho systému je 140 kW, čo umožňuje dynamickú jazdu. Štúdia zrýchli na 100 km/h za menej než osem sekúnd a jej maximálna rýchlosť 200 km/h. Priemerná spotreba je pritom len 2,5 l/100 km.

Na „elektrinu" 30 kilometrov

Na čisto elektrický pohon môže štúdia, jazdiaca na 20-palcových kolesách, prejsť okolo 30 kilometrov. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová batéria, uložená pod podlahou batožinového priestoru. Batéria je počas brzdenia dobíjaná elektromotorom (pracujúcim v generátorovom režime), v prípade potreby ju dobíja aj vysokonapäťový generátor, poháňaný spaľovacím motorom.

Skryť Vypnúť reklamu

Odporúčania na zníženie spotreby

K zníženiu spotreby prispievajú aj niektoré inovatívne funkcie systému ECO PRO. Tento systém, pracujúci v spojení s navigačným systémom, napríklad odporučí vodičov, aby „ubral plyn" pred ostrou zatáčkou (ktorú vodič ešte nevidí). Okrem toho umožňuje systém ECO PRO tzv. plachtenie, pod ktorým treba rozumieť odpojenie motora od pohonu vždy keď vodič sníme nohu z pedálu akcelerátora, ale nebrzdí.

Na trh budúci rok

Novinkou v kokpite je 10,25-palcový displej, ktorý nahradzuje štyri klasické okrúhle prístroje a ktorý si vodič môže nakonfigurovať podľa potreby. Kompaktný van triedy 1, odvodený od štúdie Active Tourer, by mal na trh prísť v budúcom roku.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 771
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 763
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 886
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 855
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 555
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 443
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 853
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 581
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 528
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 455
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Problém s kyslíkom sa objavil na začiatku roka.

Pridali lôžka s umelou pľúcnou ventiláciou.

Teraz
Železničné vozidlo prevážalo podvaly, nákladiak hlinu.

Nákladné auto viezlo hlinu, druhý stroj prevážal betónové podvaly.

16m
Po nehode.

Zo šiestich účastníkov nehody sú dvaja zranení.

1 h
Ilustračné foto.

Umelú pľúcnu ventiláciu potrebuje 322 pacientov.

2 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Denník SME odhadol, aký bude očkovací kalendár.

19 h
Plošné testovanie na Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

6 h
DNES PÍŠE ELENA ELEKOVÁ

Na čom sa budeme smiať po pandémii

Elena Eleková

Som vďačná tým, ktorí nahrádzajú podráždenie a nenávisť radosťou.

20. jan

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop