Korzár logo Korzár

Golf číslo sedem

Koncern Volkswagen sa rozhodol, že ešte pred verejným predstavením siedmej generácie svojho najúspešnejšieho modelu Golf predstaví túto novinku tisícke pozvaných hostí.

Golf siedmej generácie. Podtext. V Berlíne ho predstavil šéf koncernu VW profesor Martin Winterkorn.Golf siedmej generácie. Podtext. V Berlíne ho predstavil šéf koncernu VW profesor Martin Winterkorn. (Zdroj: archív)

Ako sme už na tejto strane spomínali, mnohé automobilky si zvolili blížiaci sa autosalón v Paríži na predstavenie svojich noviniek. Koncern Volkswagen sa ale rozhodol, že ešte pred verejným predstavením siedmej generácie svojho najúspešnejšieho modelu Golf predstaví túto novinku tisícke pozvaných hostí, a to takpovediac v umeleckom prostredí – v Novej národnej galérii v Berlíne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Evolúcia namiesto revolúcie

Príležitosť predstaviť nový Golf si nenechal ujsť najvyšší šéf koncernu Volkswagen, prof. Martin Winterkorn. Nový bestseller koncernu VW (za 38 rokov sa predalo okolo 29 miliónov golfov šiestich generácií) bol vyvinutý v zmysle princípu „evolúcia namiesto revolúcie".

SkryťVypnúť reklamu

Väčší, ale ľahší

Golf siedmej generácie je bezpečnejší, priestrannejší a pohodlnejší ako doterajší model, pričom sa však podarilo znížiť jeho hmotnosť o temer 100 kg. Úspora hmotnosti sa dosiahla širším použitím ocelí s vysokou a veľmi vysokou pevnosťou, ale konštruktérom sa podarilo znížiť aj hmotnosť sedadiel a klimatizačnej sústavy. Rázvor podvozku sa zväčšil o 5,8 cm, na 264 cm, v dĺžke narástlo vozidlo o 5,6 cm, na 425 cm.

Postavený na novej plošine

Výška vozidla sa znížila o 2 cm a nepatrne narástla jeho šírka (o 1,3 cm). Golf VII je prvým vozidlom koncernu Volkswagen, ktoré využíva novú modulárnu podvozkovú architektúru, určenú pre vozidlá s motorom naprieč. Na pohon najnovšieho golfu sú určené dve úplne nové generácie motorov.

Systém štart-stop

Všetky motory sú vystrojené systémom štart-stop a systémom rekuperácie brzdovej energie. Pri uvádzaní na trh budú k dispozícii prepĺňané motory s priamym vstrekovaním benzínu, ktoré pokryjú výkonový rozsah od 63 kW do 103 kW. Motor s najnižším výkonom má priemernú spotrebu 4,9 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Zo štvorvalca dvojvalec

Motor výkonu 103 kW, ktorý je vystrojený systémom vypínania valcov (pri nízkom zaťažení pracuje tento štvorvalec ako dvojvalec), má priemernú spotrebu dokonca len 4,8 l/100. Dvojica turbodieselových motorov má výkon 77 kW a 110 kW. Motor s nižším výkonom má priemernú spotrebu len 3,8 l/100 km.

Sedem airbagov

Verzia Golf BlueMotion, vystrojená rôznymi prvkami na ďalšie zníženie spotreby, sa uspokojí len s 3,2 litra nafty na 100 km. Do sériového výstroja všetkých verzií nového modelu patrí sedem nafukovacích vankúšov, stabilizačný systém, elektronická parkovacia brzda s asistenciou rozjazdu do kopca a uzávierka diferenciálu.

Tri verzie výbavy

V interiéri vozidla nájdeme nový informačno-zábavný systém, ktorý v základnej verzii päťpalcový displej. Špičkové modely majú aj navigačný systém s veľkým, osempalcovým dotykovým displejom. Nový Golf, ktorý bude na nemecký trh uvedený 10. novembra, sa bude dodávať v troch verziách výbavy, nazvaných Trendline, Comfortline a Highline.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 636
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 153
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 133
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 247
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 176
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 909
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 741
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 517
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu