Úplne nová vlajková loď firmy je po kompaktnom športovo-úžitkovom modeli CX-5 druhým modelom novej generácie vozidiel Mazda, na ktorom sa v plnom rozsahu uplatnil dizajnérsky štýl „KODO – duša pohybu". Rovnako ako model CX-5, je aj nová „šestka" postavená na flexibilne využiteľnej podvozkovej plošine Sky Activ. Podvozok modelu Mazda6 má rázvor 2 830 mm, čo vytvára dobrý základ pre dostatok priestoru na zadných sedadlách. V porovnaní s predchádzajúcim modelom bola predná náprava posunutá dopredu o 100 mm (vo vzťahu k prednému stĺpiku), čím sa zmenšil predný previs karosérie. Aj zadný previs je kratší než u predchádzajúceho modelu. Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je viacprvkové zavesenie. Dĺžka vozidla je 4 865 mm, čo je temer o 10 cm viac ako je dĺžka doterajšieho modelu. Výška vozidla sa znížila na 1 450 mm, šírka narástla na 1 840 mm. Objem batožinového priestoru je 483 litrov. Šírka interiéru vo výške ramien na predných sedadlách je 1 450 mm, čo je o 20 mm viac ako doteraz. Napriek zväčšeným vonkajším rozmerom sa konštruktérom podarilo znížiť hmotnosť vozidla o približne 100 kg. V novom modeli Mazda6 debutuje unikátny systém rekuperačného brzdenia i-ELOOP, ktorý začína dobíjať kondenzátor už vo chvíli, keď vodič uvoľní akceleračný pedál. Elektrická energia uložená v kondenzátore sa využíva na napájanie elektrických systémov vozidla, čo prispieva k úspore paliva. Pokiaľ ide pohonné jednotky, firma zatiaľ zverejnila údaje len o motoroch pre ruský trh. Ide o dva moderné a úsporné motory radu Skyactiv, vystrojené systémom priameho vstrekovania benzínu. Slabší dvojlitrový motor vyvíja maximálny výkon 110 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 210 Nm pri 4 000 ot/min. Tento motor môže byť kombinovaný so šesťstupňovou automatickou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Na európsky trh by sa spomenutý motor mal dodávať aj vo verzii s výkonom zvýšeným na 121 kW. Druhou pohonnou jednotkou je 2,5-litrový motor, ktorý má v modeli Mazda6 svoju premiéru. Tento motor, vystrojený vyvažovacími hriadeľmi na eliminovanie vibrácií, dosahuje výkon 141 kW pri 5 700 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 256 Nm. Priemerná kombinovaná spotreba tohto výkonného motora je 6,4 l/100 km. Na európsky trh by sa nová Mazda6 mala dodávať aj s niekoľkými výkonovými verziami 2,2-litrového vznetového motora.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.