Korzár logo Korzár
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Mazda6 tretej generácie

Na práve prebiehajúcom medzinárodnom autosalóne v Moskve (jeho brány sa zavrú v nedeľu) predstavuje japonská firma Mazda tretiu generáciu svojho modelu Mazda6.

Nová Mazda6. Nová vlajková loď firmy Mazda má premiéru na moskovskom autosalóne.Nová Mazda6. Nová vlajková loď firmy Mazda má premiéru na moskovskom autosalóne. (Zdroj: archív)

Úplne nová vlajková loď firmy je po kompaktnom športovo-úžitkovom modeli CX-5 druhým modelom novej generácie vozidiel Mazda, na ktorom sa v plnom rozsahu uplatnil dizajnérsky štýl „KODO – duša pohybu". Rovnako ako model CX-5, je aj nová „šestka" postavená na flexibilne využiteľnej podvozkovej plošine Sky Activ. Podvozok modelu Mazda6 má rázvor 2 830 mm, čo vytvára dobrý základ pre dostatok priestoru na zadných sedadlách. V porovnaní s predchádzajúcim modelom bola predná náprava posunutá dopredu o 100 mm (vo vzťahu k prednému stĺpiku), čím sa zmenšil predný previs karosérie. Aj zadný previs je kratší než u predchádzajúceho modelu. Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je viacprvkové zavesenie. Dĺžka vozidla je 4 865 mm, čo je temer o 10 cm viac ako je dĺžka doterajšieho modelu. Výška vozidla sa znížila na 1 450 mm, šírka narástla na 1 840 mm. Objem batožinového priestoru je 483 litrov. Šírka interiéru vo výške ramien na predných sedadlách je 1 450 mm, čo je o 20 mm viac ako doteraz. Napriek zväčšeným vonkajším rozmerom sa konštruktérom podarilo znížiť hmotnosť vozidla o približne 100 kg. V novom modeli Mazda6 debutuje unikátny systém rekuperačného brzdenia i-ELOOP, ktorý začína dobíjať kondenzátor už vo chvíli, keď vodič uvoľní akceleračný pedál. Elektrická energia uložená v kondenzátore sa využíva na napájanie elektrických systémov vozidla, čo prispieva k úspore paliva. Pokiaľ ide pohonné jednotky, firma zatiaľ zverejnila údaje len o motoroch pre ruský trh. Ide o dva moderné a úsporné motory radu Skyactiv, vystrojené systémom priameho vstrekovania benzínu. Slabší dvojlitrový motor vyvíja maximálny výkon 110 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 210 Nm pri 4 000 ot/min. Tento motor môže byť kombinovaný so šesťstupňovou automatickou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Na európsky trh by sa spomenutý motor mal dodávať aj vo verzii s výkonom zvýšeným na 121 kW. Druhou pohonnou jednotkou je 2,5-litrový motor, ktorý má v modeli Mazda6 svoju premiéru. Tento motor, vystrojený vyvažovacími hriadeľmi na eliminovanie vibrácií, dosahuje výkon 141 kW pri 5 700 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 256 Nm. Priemerná kombinovaná spotreba tohto výkonného motora je 6,4 l/100 km. Na európsky trh by sa nová Mazda6 mala dodávať aj s niekoľkými výkonovými verziami 2,2-litrového vznetového motora.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 513
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 906
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 376
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 085
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 810
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 477
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 538
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 270
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 011
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Takto by mohlo po rekonštrukcii vyzerať okolie Angels arény.
Pľúcny lekár Pavol Pobeha má v súčasnosti najviac práce s pacientmi s koronavírusom.

V Sheffielde sa objavujú plagáty s negatívnym obsahom voči Slovákom

Rodená Krompašanka Bibiana: Sme posudzovaní podľa neprispôsobivých.

Plagát nalepený v časti  Tinsley pripomína novoročné želanie namierené proti Slovkom.

Na výtlky a kanál osadili značky. Vodiči ich zbadajú na poslednú chvíľu

Mesto Košice čaká na lepšie počasie a výrobu teplých asfaltových zmesí.

Prekážka na ceste niektorých vodičov prekvapí.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop