Korzár logo Korzár
Pondelok, 16. júl, 2018 | Meniny má Drahomír
Nájdete nás na webe

Mazda6 tretej generácie

Na práve prebiehajúcom medzinárodnom autosalóne v Moskve (jeho brány sa zavrú v nedeľu) predstavuje japonská firma Mazda tretiu generáciu svojho modelu Mazda6.

Nová Mazda6. Nová vlajková loď firmy Mazda má premiéru na moskovskom autosalóne.(Zdroj: archív)

Úplne nová vlajková loď firmy je po kompaktnom športovo-úžitkovom modeli CX-5 druhým modelom novej generácie vozidiel Mazda, na ktorom sa v plnom rozsahu uplatnil dizajnérsky štýl „KODO – duša pohybu". Rovnako ako model CX-5, je aj nová „šestka" postavená na flexibilne využiteľnej podvozkovej plošine Sky Activ. Podvozok modelu Mazda6 má rázvor 2 830 mm, čo vytvára dobrý základ pre dostatok priestoru na zadných sedadlách. V porovnaní s predchádzajúcim modelom bola predná náprava posunutá dopredu o 100 mm (vo vzťahu k prednému stĺpiku), čím sa zmenšil predný previs karosérie. Aj zadný previs je kratší než u predchádzajúceho modelu. Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je viacprvkové zavesenie. Dĺžka vozidla je 4 865 mm, čo je temer o 10 cm viac ako je dĺžka doterajšieho modelu. Výška vozidla sa znížila na 1 450 mm, šírka narástla na 1 840 mm. Objem batožinového priestoru je 483 litrov. Šírka interiéru vo výške ramien na predných sedadlách je 1 450 mm, čo je o 20 mm viac ako doteraz. Napriek zväčšeným vonkajším rozmerom sa konštruktérom podarilo znížiť hmotnosť vozidla o približne 100 kg. V novom modeli Mazda6 debutuje unikátny systém rekuperačného brzdenia i-ELOOP, ktorý začína dobíjať kondenzátor už vo chvíli, keď vodič uvoľní akceleračný pedál. Elektrická energia uložená v kondenzátore sa využíva na napájanie elektrických systémov vozidla, čo prispieva k úspore paliva. Pokiaľ ide pohonné jednotky, firma zatiaľ zverejnila údaje len o motoroch pre ruský trh. Ide o dva moderné a úsporné motory radu Skyactiv, vystrojené systémom priameho vstrekovania benzínu. Slabší dvojlitrový motor vyvíja maximálny výkon 110 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 210 Nm pri 4 000 ot/min. Tento motor môže byť kombinovaný so šesťstupňovou automatickou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Na európsky trh by sa spomenutý motor mal dodávať aj vo verzii s výkonom zvýšeným na 121 kW. Druhou pohonnou jednotkou je 2,5-litrový motor, ktorý má v modeli Mazda6 svoju premiéru. Tento motor, vystrojený vyvažovacími hriadeľmi na eliminovanie vibrácií, dosahuje výkon 141 kW pri 5 700 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 256 Nm. Priemerná kombinovaná spotreba tohto výkonného motora je 6,4 l/100 km. Na európsky trh by sa nová Mazda6 mala dodávať aj s niekoľkými výkonovými verziami 2,2-litrového vznetového motora.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 988
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 596
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 997
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 486
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 129
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 752
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 447
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 892
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 476
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 200

Neprehliadnite tiež

Prešovčanov rozčuľuje systém vybavovania pasov a občianskych preukazov

Na lístočky sa čaká od rána, minú sa štvrťhodinu po otvorení.

Bývalú priateľku prenasledoval, na web zavesil jej nahé fotky

Košičan dostal podmienečný trest, musí sa aj ospravedlniť.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štát plánuje otvoriť trh s online hazardom. Vyhovovalo by to najmä Pente, tvrdia aktivisti

Nový zákon podľa stávkarov pomôže proti nelegálnemu hazardu.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hazard nezastavíte

Hazard treba regulovať, nie zakazovať.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop