Korzár logo Korzár

Toyota Auris druhej generácie

Japonská firma Toyota oznámila, že za miesto svetovej premiéry druhej generácie svojho modelového Auris si zvolila autosalón v Paríži. Súčasne zverejnil výrobca základné technické údaje o novom modeli, ktorý nahradí Auris prvej generácie, predávaný na eu

rópskom trhu od začiatku roka 2007.

Nový, športovejší dizajn

Nový Auris sa vyznačuje úplne novým dizajnom exteriéru i interiéru, pričom dizajnéri kládli dôraz na športovejší vzhľad vozidla. Predá časť vozidla je tvarovaná v súlade s novými štylistickým tvaroslovím značky Toyota. Zadná časť sa vyznačuje svetlami, presahujúcimi do bokov karosérie a nárazníkom nového tvaru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dlhšie a nižšie

Vozidlo je nižšie a dlhšie ako predchádzajúci model a na ceste pôsobí dynamickejším dojmom. Dĺžka vozidla je 4 275 mm, čo je o 30 mm viac ako je dĺžka terajšieho modelu. Predĺženie vozidla sa prejavilo zväčšením priestoru pre vzadu sediacich cestujúcich. Výška vozidla sa znížila o 55 mm, na 1 460 cm, takže podľa výrobcu je nový Auris najnižším vozidlom v triede C. Aj vďaka zníženiu výšky sa podarilo znížiť súčiniteľ aerodynamického odporu na hodnotu 0,28, čo prispelo k zníženiu spotreby.

SkryťVypnúť reklamu

Nižšia hmotnosť vozidla

Nezmenený ostal rázvor vozidla (2 600 mm) i jeho šírka (1 760 mm). Vďaka rozsiahlejšiemu použitiu ocelí s vysokou pevnosťou sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla až o 40 kg i zvýšiť tuhosť karosérie. Objem batožinového priestoru sa zväčšil na 360 litrov. Interiér s novým dizajnom ponúka viac priestoru, väčší komfort, materiály s vyššou kvalitou a vďaka konzistentnému dizajnu v oblasti osvetlenia, typu písma, farieb a povrchovej úpravy aj väčšiu mieru vizuálnej jednotnosti v celej kabíne.

Tri druhy hnacích sústav

Volant je čalúnený kožou s jednoduchým prešívaním v štýle bejzbolovej loptičky. Pre nový Auris sú k dispozícii tri druhy pohonných sústav – benzínové motory, vznetové motory a hybridný pohonný systém. Pôjde pritom všetko o motory, prevzaté z doterajšieho modelu (s výnimkou najvýkonnejšieho 130 kW dieselového motora, o ktorý bol malý záujem). Sortiment vznetových jednotiek budú tvoriť dva motory (zdvihového objemu 1,4 litra a dva litre), zážihové jednotky budú zastúpené motormi zdvihového objemu 1,33 l a 1,6 l.

SkryťVypnúť reklamu

Pribudnú nové vznetové motory

Základom hybridnej hnacej sústavy je 1,8-litrový benzínový motor. Firma Toyota predpokladá, že každý druh hnacej sústavy bude mať približne tretinový podiel na celkovom predaji modelu Auris. V roku 2014 by sa mal sortiment motorov rozšíriť o moderné dieselové motory, vyvíjané v spolupráci s automobilkou BMW. Nový Auris je určený najmä pre Európu, kde sa predpokladá najvyšší objem predaja.

Výroba v Anglicku

Vyrábať sa bude v závode Toyota Motor Manufacturing v britskom Burnastone, a to spolu s modelom Avensis. Nový Auris by podľa zatiaľ neoficiálnych informácií prísť na európsky trh začiatkom budúceho roka, pričom by mal predstavovať vážnu konkurenciu najmä modelu VW Golf.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 434
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 608
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 382
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 438
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 034
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 619
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu