rópskom trhu od začiatku roka 2007.
Nový, športovejší dizajn
Nový Auris sa vyznačuje úplne novým dizajnom exteriéru i interiéru, pričom dizajnéri kládli dôraz na športovejší vzhľad vozidla. Predá časť vozidla je tvarovaná v súlade s novými štylistickým tvaroslovím značky Toyota. Zadná časť sa vyznačuje svetlami, presahujúcimi do bokov karosérie a nárazníkom nového tvaru.
Dlhšie a nižšie
Vozidlo je nižšie a dlhšie ako predchádzajúci model a na ceste pôsobí dynamickejším dojmom. Dĺžka vozidla je 4 275 mm, čo je o 30 mm viac ako je dĺžka terajšieho modelu. Predĺženie vozidla sa prejavilo zväčšením priestoru pre vzadu sediacich cestujúcich. Výška vozidla sa znížila o 55 mm, na 1 460 cm, takže podľa výrobcu je nový Auris najnižším vozidlom v triede C. Aj vďaka zníženiu výšky sa podarilo znížiť súčiniteľ aerodynamického odporu na hodnotu 0,28, čo prispelo k zníženiu spotreby.
Nižšia hmotnosť vozidla
Nezmenený ostal rázvor vozidla (2 600 mm) i jeho šírka (1 760 mm). Vďaka rozsiahlejšiemu použitiu ocelí s vysokou pevnosťou sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla až o 40 kg i zvýšiť tuhosť karosérie. Objem batožinového priestoru sa zväčšil na 360 litrov. Interiér s novým dizajnom ponúka viac priestoru, väčší komfort, materiály s vyššou kvalitou a vďaka konzistentnému dizajnu v oblasti osvetlenia, typu písma, farieb a povrchovej úpravy aj väčšiu mieru vizuálnej jednotnosti v celej kabíne.
Tri druhy hnacích sústav
Volant je čalúnený kožou s jednoduchým prešívaním v štýle bejzbolovej loptičky. Pre nový Auris sú k dispozícii tri druhy pohonných sústav – benzínové motory, vznetové motory a hybridný pohonný systém. Pôjde pritom všetko o motory, prevzaté z doterajšieho modelu (s výnimkou najvýkonnejšieho 130 kW dieselového motora, o ktorý bol malý záujem). Sortiment vznetových jednotiek budú tvoriť dva motory (zdvihového objemu 1,4 litra a dva litre), zážihové jednotky budú zastúpené motormi zdvihového objemu 1,33 l a 1,6 l.
Pribudnú nové vznetové motory
Základom hybridnej hnacej sústavy je 1,8-litrový benzínový motor. Firma Toyota predpokladá, že každý druh hnacej sústavy bude mať približne tretinový podiel na celkovom predaji modelu Auris. V roku 2014 by sa mal sortiment motorov rozšíriť o moderné dieselové motory, vyvíjané v spolupráci s automobilkou BMW. Nový Auris je určený najmä pre Európu, kde sa predpokladá najvyšší objem predaja.
Výroba v Anglicku
Vyrábať sa bude v závode Toyota Motor Manufacturing v britskom Burnastone, a to spolu s modelom Avensis. Nový Auris by podľa zatiaľ neoficiálnych informácií prísť na európsky trh začiatkom budúceho roka, pričom by mal predstavovať vážnu konkurenciu najmä modelu VW Golf.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.