Korzár logo Korzár

200 miliónov za 77 rokov

Japonská firma Toyota, ktorá je jedným z najväčších výrobcov automobilov na svete, nedávno oznámila, že za celú dobu svojej existencie už vyrobila 200 000 000 motorových vozidiel.

Toyota Corolla. Corolla je najpredávanejším modelom značky Toyota, predalo sa ho už vyše 39 miliónov kusov.Toyota Corolla. Corolla je najpredávanejším modelom značky Toyota, predalo sa ho už vyše 39 miliónov kusov. (Zdroj: archív)

Firma pritom nespomenula presný deň, v ktorý vyrobila 200-miliónte vozidlo, ale v svojej tlačovej správe uviedla len toľko, že sa tak stalo niekedy v júni. Všetko sa to začalo v auguste 1935, keď automobilové oddelenie spoločnosti Toyoda Automatic Loom Works (vyrábala tkacie krosná) vyrobila prvý nákladný automobil G1. Výroba prvých desiatich miliónov vozidiel značky Toyota trvala 36,5 roka (aj kvôli prerušeniu výroby počas druhej svetovej vojny). Ďalších 190 miliónov vozidiel vyrobila Toyota v priebehu 40 rokov a piatich mesiacov. Najpredávanejším modelom značky Toyota je Corolla, ktorej 11. generácia prišla na japonský trh v máji. Kumulatívna produkcia modelu Corolla presiahla koncom júna hranicu 39 miliónov kusov. Koncern Toyota zamestnáva na celom svete 300 000 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 636
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 153
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 133
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 247
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 176
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 909
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 741
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 517
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu