Korzár logo Korzár

Honda CR-V štvrtej generácie

Japonská firma Honda predstavila na tokijskom autosalóne v roku 1995 prvú generáciu svojho modelu CR-V. Išlo o praktické kompaktné športovo-úžitkové vozidlo, ktoré bolo navrhnuté primárne pre jazdy na dobrých vozovkách, ale vyznačovalo sa všestrannou využ

Nová Honda CR-V. Štvrtá generácia kompaktného športovo-úžitkového modelu CR-V príde na trh v novembri.Nová Honda CR-V. Štvrtá generácia kompaktného športovo-úžitkového modelu CR-V príde na trh v novembri. (Zdroj: archív)

iteľnosťou. Tento model sa v Európe začal predávať v roku 1997 a stal sa takým úspešným, že firma Honda ho v roku 1998 začala vyrábať aj v britskom Swindone.

Vyše päť miliónov

Druhá generácia modelu CR-V bola predstavená v roku 2001, tretia v roku 2007. V roku 2009 bol tento model mierne modernizovaný a začal sa doň montovať aj vznetový motor novej generácie i-DTEC. Celkovo bolo na svete doteraz predaných vyše päť miliónov vozidiel CR-V troch generácií. Firma Honda nedávno predstavila štvrtú generáciu modelu CR-V, ktorej predaj na európskom trhu sa začne v novembri.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kratší a nižší

Nový model sa vyznačuje aerodynamickejším dizajnom než predchádzajúci model a v porovnaní s ním je o 5 mm kratší a o 30 mm nižší. Prednej časti dominuje horizontálny štýl s úzkymi reflektormi, ktoré sú spojené s prednou maskou, ktorá má tri výrazné lamely. Zvisle uložené zadné svetlá pripomínajú Volvo XC60. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 620 mm, jeho celková dĺžka je 4 570 mm, výška je 1 650 mm a šírka 1 820 mm.

Väčší batožinový priestor

Dno batožinového priestoru je o 25 mm nižšie. Aj to prispelo k tomu, že základný objem batožinového priestoru je 589 litrov. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40 a možno ich sklopiť jednoduchým potiahnutím páčky. O samotné sklopenie sa postará pružinový mechanizmus. Po sklopení sedadiel sa batožinový priestor zväčší na 1 648 litrov. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené automaticky otváraným zadným vekom.

SkryťVypnúť reklamu

Vyšší výkon benzínového motora

Na pohon vozidla sú k dispozícii rovnaké motory ako v predchádzajúcom modeli, pričom úpravami sa podarilo znížiť ich spotrebu. Výkon dvojlitrového benzínového motora bol zvýšený na 114 kW pri 4 200 ot./min. Najvyšší krútiaci moment tohto motora je 192 Nm. Priemerná spotreba tohto motora je 7,2 l/100 km (verzia s pohonom len predných kolies a manuálnou prevodovkou).

Úsporný vznetový motor

Vznetové motory sú zastúpené 2,2-litrovým štvorvalcom s maximálnym výkonom 110 kW. Tento motor disponuje najvyšším krútiacim momentom 350 Nm a jeho priemerná spotreba je 5,6 l/100 km (s pohonom všetkých kolies). V budúcnosti by sa mal do vozidla montovať aj 1,6-litrový vznetový motor, známy z modelu Civic.

Množstvo asistenčných systémov

Model CR-V štvrtej generácie, ktorého cena nebola ešte stanovená, môže byť vystrojený celou plejádou asistenčných systémov, medzi nimi aj systémom ADAS, ktorý v sebe zlučuje systém na udržiavanie jazdného pruhu, adaptívny tempomat a systém varovania pred kolíziou, ktorý v prípade potreby automaticky iniciuje brzdenie.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 624
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 127
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 130
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 246
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 216
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 899
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 721
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 570
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu