Korzár logo Korzár

Honda CR-V štvrtej generácie

Japonská firma Honda predstavila na tokijskom autosalóne v roku 1995 prvú generáciu svojho modelu CR-V. Išlo o praktické kompaktné športovo-úžitkové vozidlo, ktoré bolo navrhnuté primárne pre jazdy na dobrých vozovkách, ale vyznačovalo sa všestrannou využ

Nová Honda CR-V. Štvrtá generácia kompaktného športovo-úžitkového modelu CR-V príde na trh v novembri.Nová Honda CR-V. Štvrtá generácia kompaktného športovo-úžitkového modelu CR-V príde na trh v novembri. (Zdroj: archív)

iteľnosťou. Tento model sa v Európe začal predávať v roku 1997 a stal sa takým úspešným, že firma Honda ho v roku 1998 začala vyrábať aj v britskom Swindone.

Vyše päť miliónov

Druhá generácia modelu CR-V bola predstavená v roku 2001, tretia v roku 2007. V roku 2009 bol tento model mierne modernizovaný a začal sa doň montovať aj vznetový motor novej generácie i-DTEC. Celkovo bolo na svete doteraz predaných vyše päť miliónov vozidiel CR-V troch generácií. Firma Honda nedávno predstavila štvrtú generáciu modelu CR-V, ktorej predaj na európskom trhu sa začne v novembri.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kratší a nižší

Nový model sa vyznačuje aerodynamickejším dizajnom než predchádzajúci model a v porovnaní s ním je o 5 mm kratší a o 30 mm nižší. Prednej časti dominuje horizontálny štýl s úzkymi reflektormi, ktoré sú spojené s prednou maskou, ktorá má tri výrazné lamely. Zvisle uložené zadné svetlá pripomínajú Volvo XC60. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 620 mm, jeho celková dĺžka je 4 570 mm, výška je 1 650 mm a šírka 1 820 mm.

Väčší batožinový priestor

Dno batožinového priestoru je o 25 mm nižšie. Aj to prispelo k tomu, že základný objem batožinového priestoru je 589 litrov. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40 a možno ich sklopiť jednoduchým potiahnutím páčky. O samotné sklopenie sa postará pružinový mechanizmus. Po sklopení sedadiel sa batožinový priestor zväčší na 1 648 litrov. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené automaticky otváraným zadným vekom.

SkryťVypnúť reklamu

Vyšší výkon benzínového motora

Na pohon vozidla sú k dispozícii rovnaké motory ako v predchádzajúcom modeli, pričom úpravami sa podarilo znížiť ich spotrebu. Výkon dvojlitrového benzínového motora bol zvýšený na 114 kW pri 4 200 ot./min. Najvyšší krútiaci moment tohto motora je 192 Nm. Priemerná spotreba tohto motora je 7,2 l/100 km (verzia s pohonom len predných kolies a manuálnou prevodovkou).

Úsporný vznetový motor

Vznetové motory sú zastúpené 2,2-litrovým štvorvalcom s maximálnym výkonom 110 kW. Tento motor disponuje najvyšším krútiacim momentom 350 Nm a jeho priemerná spotreba je 5,6 l/100 km (s pohonom všetkých kolies). V budúcnosti by sa mal do vozidla montovať aj 1,6-litrový vznetový motor, známy z modelu Civic.

Množstvo asistenčných systémov

Model CR-V štvrtej generácie, ktorého cena nebola ešte stanovená, môže byť vystrojený celou plejádou asistenčných systémov, medzi nimi aj systémom ADAS, ktorý v sebe zlučuje systém na udržiavanie jazdného pruhu, adaptívny tempomat a systém varovania pred kolíziou, ktorý v prípade potreby automaticky iniciuje brzdenie.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 839
  2. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 7 567
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 607
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 067
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 746
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 531
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 980
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 2 961
  1. Martin Zielosko: Fantastická 4: Prvé kroky
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Peter Hroško: Ticho, ktoré lieči.
  4. Jakub Cipko: Sú slovenskí fašisti a sociálni demokrati odkázaní jeden na druhého?
  5. Filip Svetlošák: Kopy črepov, rokokový cyklokuriér a perfektná výstava českého skla
  6. Robert Štepaník: diel 131 - pod čiarou / Končí sloboda slova pri vyjadreniach, ktoré môžu niekoho uraziť? Tak ja neviem...
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu!
  8. Hana Josticova: Zabudnutá ruská invázia Ukrajiny
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 971
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 385
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 363
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 526
  5. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 10 082
  6. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 241
  7. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 457
  8. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 160
  1. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  2. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  3. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  4. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  5. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  6. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  7. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  8. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu