nené zadné veko a nižšie uložený predný vstupný otvor pre chladiaci vzduch.
Upravený podvozok
Úpravy sa dotkli aj podvozku, ktorý má modifikované zadné tlmiče i nové zadné pružiny. V zadnom difuzéri je umiestnené chladič oleja a dve koncovky výfuku. Predné i zadné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách. Na 19-palcových ráfikoch sú namontované pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.
Keramické brzdové kotúče
Predné i zadné brzdy sú vystrojené uhlíkovo-keramickými brzdovými kotúčmi z štvorpiestikovými strmeňmi. Nosná konštrukcia vozidla je zhotovená z lepených hliníkových profilov. Vonkajšie panely karosérie sú zhotovené z hliníka, uhlíkových kompozitov, vysokopevnej ocele a zliatiny horčíka.
Dvanásťvalec z ľahkých zliatin
Roadster je postavený na podvozku s rázvorom s rázvorom 2 600 mm, jeho dĺžka je 4 382 mm, šírka je 2 022 mm (so zrkadlami) a výška je len 1 256 mm. Na pohon roadstera slúži, ako to naznačuje už jeho označenie, vidlicový dvanásťvalcový motor, zhotovený z ľahkých zliatin. Tento šesťlitrový motor, ktorý má dokopy 48 ventilov, vyvíja maximálny výkon 380 kW pri 6 500 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 570 Nm pri 5 750 ot/min.
Výfuk z nerezu
Výfukové potrubie motora je zhotovené z nehrdzavejúcej ocele. Vpredu uložený motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky, ktorá je kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti vozidla umiestnená pred zadnou nápravou. Hnací hriadeľ je vyrobený z uhlíkových kompozitov.
Dva režimy, dva zvuky motora
Vodič má k dispozícii dva režimy činnosti hnacej sústavy. Športový režim sa od normálneho režimu odlišuje „ostrejšou" reakciou motora na stláčanie pedálu akcelerátora, pričom motor dáva vyšší krútiaci moment v počiatočnej fáze pohybu spomenutého pedálu. Oba režimy sa odlišujú aj zvukom motora, pretože v športovom režime ostávajú obtokové ventily výfukového potrubia dlhšie otvorené, čo dodáva motoru športový zvuk.
Sklenené prepínače na strednej konzole
Do sériového výstroja roadstera patrí aj automatický klimatizačný systém, tempomat, satelitný navigačný systém, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, snímač dažďa (na automatické zapínanie stieračov) a vnútorné zrkadlo s automatickým stmievaním. Nezvyklým prvkom v kokpite sú sklenené prepínače na spodnej časti strednej konzoly.
Audiosústava výkonu 1 000 W
Do príplatkovej výbavy patria aj dekoračné prvky z uhlíkových kompozitov, audiosústava Bang&Olufsen výkonu 1 000 W a vyhrievané sedadlá. Nový roadster firmy Aston Martin zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 305 km/h. Základná cena tohto luxusného a výkonného športového roadstera na domácom, teda britskom trhu je 150 000 libier (190 000 eur).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.