Korzár logo Korzár

Roadster Aston Martin V12 Vantage

Britská firma Aston Martin, ktorá budúci rok oslávi sté výročie svojho založenia, rozširuje svoj výrobný sortiment o ďalší model. Ide o dvojmiestny výkonný športový roadster, ktorý je odvodený od kupé V12 Vantage. V porovnaní s kupé má nový roadster pozme

Roadster Aston Martin V12 Vantage. Podľa neoficiálnych správ bude vyrobených len 101 týchto krásnych športových vozidiel.Roadster Aston Martin V12 Vantage. Podľa neoficiálnych správ bude vyrobených len 101 týchto krásnych športových vozidiel. (Zdroj: archív)

nené zadné veko a nižšie uložený predný vstupný otvor pre chladiaci vzduch.

Upravený podvozok

Úpravy sa dotkli aj podvozku, ktorý má modifikované zadné tlmiče i nové zadné pružiny. V zadnom difuzéri je umiestnené chladič oleja a dve koncovky výfuku. Predné i zadné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách. Na 19-palcových ráfikoch sú namontované pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keramické brzdové kotúče

Predné i zadné brzdy sú vystrojené uhlíkovo-keramickými brzdovými kotúčmi z štvorpiestikovými strmeňmi. Nosná konštrukcia vozidla je zhotovená z lepených hliníkových profilov. Vonkajšie panely karosérie sú zhotovené z hliníka, uhlíkových kompozitov, vysokopevnej ocele a zliatiny horčíka.

SkryťVypnúť reklamu

Dvanásťvalec z ľahkých zliatin

Roadster je postavený na podvozku s rázvorom s rázvorom 2 600 mm, jeho dĺžka je 4 382 mm, šírka je 2 022 mm (so zrkadlami) a výška je len 1 256 mm. Na pohon roadstera slúži, ako to naznačuje už jeho označenie, vidlicový dvanásťvalcový motor, zhotovený z ľahkých zliatin. Tento šesťlitrový motor, ktorý má dokopy 48 ventilov, vyvíja maximálny výkon 380 kW pri 6 500 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 570 Nm pri 5 750 ot/min.

Výfuk z nerezu

Výfukové potrubie motora je zhotovené z nehrdzavejúcej ocele. Vpredu uložený motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky, ktorá je kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti vozidla umiestnená pred zadnou nápravou. Hnací hriadeľ je vyrobený z uhlíkových kompozitov.

SkryťVypnúť reklamu

Dva režimy, dva zvuky motora

Vodič má k dispozícii dva režimy činnosti hnacej sústavy. Športový režim sa od normálneho režimu odlišuje „ostrejšou" reakciou motora na stláčanie pedálu akcelerátora, pričom motor dáva vyšší krútiaci moment v počiatočnej fáze pohybu spomenutého pedálu. Oba režimy sa odlišujú aj zvukom motora, pretože v športovom režime ostávajú obtokové ventily výfukového potrubia dlhšie otvorené, čo dodáva motoru športový zvuk.

Sklenené prepínače na strednej konzole

Do sériového výstroja roadstera patrí aj automatický klimatizačný systém, tempomat, satelitný navigačný systém, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, snímač dažďa (na automatické zapínanie stieračov) a vnútorné zrkadlo s automatickým stmievaním. Nezvyklým prvkom v kokpite sú sklenené prepínače na spodnej časti strednej konzoly.

SkryťVypnúť reklamu

Audiosústava výkonu 1 000 W

Do príplatkovej výbavy patria aj dekoračné prvky z uhlíkových kompozitov, audiosústava Bang&Olufsen výkonu 1 000 W a vyhrievané sedadlá. Nový roadster firmy Aston Martin zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 305 km/h. Základná cena tohto luxusného a výkonného športového roadstera na domácom, teda britskom trhu je 150 000 libier (190 000 eur).



Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 362
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 319
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 395
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 327
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 517
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 793
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 637
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 129
  1. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  2. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  3. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  4. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  5. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  6. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 605
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 247
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 324
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 542
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 605
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 710
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 377
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 566
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  2. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  3. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  4. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  5. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  6. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 605
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 247
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 324
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 542
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 605
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 710
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 377
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 566
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu