Korzár logo Korzár

Aston Martin Project 310

Mnohé automobilky zvyknú pri príležitosti svojho význačného jubilea uviesť na trh špeciálnu verziu niektorého svojho modelu alebo rovno nový model.

Štúdia Aston Martin Project 310. Predstavili ju na tradičnej súťaži elegancie Concorso d'Eleganza Villa d'Este, konanej pri jazere Como.Štúdia Aston Martin Project 310. Predstavili ju na tradičnej súťaži elegancie Concorso d'Eleganza Villa d'Este, konanej pri jazere Como. (Zdroj: archív)

Druhý variant si vybrala britská automobilka Aston Martin, ktorá v budúcom roku oslávi storočnicu svojej existencie. Veľmi stručne môžeme priblížiť históriu tejto firmy, známej svojimi elegantnými a výkonnými športovými automobilmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Firmu založili v roku 1913 Robert Bamford a Lionel Martin, a to ako Bamford & Martin Ltd. V roku 1914 bol názov firmy zmenený na Aston Martin, a to v dôsledku úspechov L. Martina v pretekoch Aston Hill Climb (obľúbené preteky do vrchu). V dôsledku finančných problémov však musela byť firma v roku 1925 zavretá, ale už v roku 1926 ju skupina investorov obnovila, a to pod názvom Aston Martin Motors Ltd. V roku 1947 kúpil firmu britský priemyselník David Brown - v označení vozidiel Aston Martin sa preto začal objavovať symbol DB. V 50. rokoch minulého storočia dosiahla firma Aston Martin množstvo športových úspechov, vrátane víťazstva na majstrovstvách sveta športových automobilov (v roku 1959). Storočnicu svojho založenia si chce firma Aston Martin pripomenúť úplne novým modelom. Jeho predzvesťou je štúdia Project 130, ktorú Aston Martin nedávno predstavil na tradičnej prehliadke Concorso d'Eleganza Villa d'Este, ktorá je čosi ako módna prehliadka krásnych automobilov. Táto elegantná štúdia má nosnú časť z hliníka, karoséria je z plastu, zosilneného sklenenými vláknami. Sériová verzia, odvodená zo štúdie Project 130, má byť náhradou za model DBS: Na pohon tohto chystaného sériového modelu má opäť slúžiť šesťlitrový vidlicový dvanásťvalec, ktorého výkon nebol zatiaľ zverejnený. Neoficiálne údaje hovoria o tom, že by to malo byť niečo vyše 400 kW, teda viac, ako je výkon motora modelu DBS. Interiér vozidla je čalúnený kožou, vodič má pred sebou športový volant s plochou spodnou časťou. Cena nového modelu Aston Martin by sa mala pohybovať okolo 250 000 eur.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 060
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 028
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 831
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 947
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 628
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 475
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 958
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 534
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu