Podobne ako mnoho iných výrazov, aj výraz vlajková loď sa okrem svojho pôvodného významu (loď vo flotile vojenských lodí, na ktorej je veliaci dôstojník zoskupenia) používa aj v metaforickom zmysle. Automobilky zvyknú týmto výrazom označovať svoj špičkový rad či model. Vlajkovou loďou mníchovskej automobilky BMW je - ako určite viete - limuzína radu 7. Výrobca nedávno predstavil modernizovanú (teda nie zgruntu novú) verziu svojej sedmičky.
Reflektory so svietiacimi krúžkami
Na exteriéri limuzín sedmičkového radu došlo len k decentným zmenám. Nové sú hlavné predné reflektory, využívajúce techniku LED (svietiace diódy). Reflektory sú doplnené typickými svietiacimi krúžkami, ktoré poznáme z iných modelov BMW. Modifikovaný bol aj jeden z hlavných poznávacích znakov bavorákov - maska v tvare obličiek, ktorá má teraz len po deväť priečok namiesto jedenástich. Pozmenený tvar má aj predný nárazník.
Chrómovaná lišta vzadu
Do spodnej časti vonkajších zrkadiel boli integrované smerové svetlá. Zadnú časť vozidla oživila vodorovná chrómovaná lišta, prepájajúca zadné svetlá. Úpravou kinematiky prednej nápravy a použitím hydraulických ložísk na zadnej náprave sa zvýšil jazdný komfort. Veľa zmien nájdeme v interiéri vozidla.
Nové kožené sedadlá
Vodič a spolujazdec sedia na sedadlách nového tvaru, ktoré sú potiahnuté kožou: Na želanie môžu byť vzadu dve samostatné sedadlá. Do príplatkovej výbavy patrí aj veľký displej, ktorý nahrádza klasický prístrojový panel. Informácie, zobrazované na tomto displeji, sa menia podľa toho, aký režim jazdy vodič zvolí (komfort, šport, alebo ekonomický).
Inovácia sortimentu motorov
Pomerne veľké zmeny nastali v sortimente motorov, ktorý zahrnuje tri vznetové a tri zážihové motory. Bez zmeny ostal len šesťlitrový vidlicový dvanásťvalec, ktorého maximálny výkon je 400 kW a najvyšší krútiaci moment je 750 Nm (už pri 1 500 ot./min.). Priemerná spotreba tohto motora je 12,8 l/100 km.
Nemá škrtiacu klapku
Do modelu 740i sa teraz montuje najnovší trojlitrový radový šesťvalec, ktorý je vystrojený systémom Valvetronic, ktorý podľa potreby mení zdvih nasávacích ventilov (tento systém nahrádza klasickú škrtiacu klapku). Motor vyvíja maximálny výkon 235 kW a jeho priemerná spotreba je 7,9 l/100 km.
Úsporné vznetové motory
Aj 4,4-litrový vidlicový osemvalec, montovaný do modelu 750i, bol vystrojený systémom Valvetronic. Tento motor vyvíja maximálny výkon 330 kW a jeho priemerná spotreba je 8,6 l/100 km. Dôkazom, že aj s veľkou a výkonnou limuzínou sa dá jazdiť úsporne, sú modely 730d a 740d, vystrojené trojlitrovými turbodieselovými šesťvalcami, známymi z radu 5. Slabší z nich má výkon 190 kW, výkonnejší 230 kW, ich priemerná spotreba je 5,6 resp. 5,7 l/100 km.
Osemstupňová automatika
Novinkou je trojlitrový vznetový motor, ktorý je prepĺňaný tromi turbodúchadlami (dvomi malými a jedným veľkým) a ktorého maximálny výkon je 280 kW. Normovaná spotreba tohto motora je 6,4 l/100 km. Všetky motory sú kombinované s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Cena nových vlajkových lodí BMW sa pohybuje od 80 000 do 100 000 eur (na nemeckom trhu).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.