Korzár logo Korzár
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa

Vyskúšali sme Škodu Citigo

Predstavte si, že vás niekto privedie so zaviazanými očami k nejakému autu, posadí vás doň, odviaže vám oči a povie vám, aby ste len podľa svojho pocitu zo sedenia a podľa pohľadu na prístrojový panel a sedadlo spolujazdca, ale bez pohľadu za predné sedad

Prehľadná prístrojová doska. Citigo je prvou škodovkou, vystrojenou bočnými airbagmi s ochranou hlavy vodiča a spolujazdca.Prehľadná prístrojová doska. Citigo je prvou škodovkou, vystrojenou bočnými airbagmi s ochranou hlavy vodiča a spolujazdca. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Začnem úplne netradične. lá, skúsili povedať, v aute akej veľkostnej kategórie sedíte. Som si (takmer) istý, že ak by vás takto posadili do novej Škody Citigo, nič by vám nenaznačovalo, že sedíte v aute, ktoré patrí do segmentu A, teda do kategórie malých automobilov, či – ak chcete – miniautomobilov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dostatok priestoru vpredu

Je to skutočne tak: vpredu sediacim osobám ponúka novinka českej Škody v podstate taký istý priestor i taký celkový dojem, aký by mali vo vozidle kompaktnej triedy. Istý „zlom" nastáva – samozrejme – za prednými sedadlami, kde už je priestoru poskromnejšie, či už pre vzadu sediacich cestujúcich alebo batožinu.

SkryťVypnúť reklamu

Citigo, up! a Mii

Spomeňme najprv základné technické údaje modelu Citigo, ktorý je jedným z troch technicky prakticky identických nových malých vozidiel koncernu Volkswagen (ďalšími sú VW up! a Seat Mii). Všetky tri modely sa vyrábajú v bratislavskom závode firmy Volkswagen. Spomenuté sesterské modely sa odlišujú najmä prednou a zadnou časťou karosérie, ktoré nesú typické prvky príslušnej automobilky.

Tvár od slovenského dizajnéra

Typickú „škodovácku" tvár dal modelu Citigo slovenský dizajnér Jozef Kabaň. Vozidlá sú postavené na novej modulárnej podvozkovej plošine s rázvorom 2 420 mm. Model Citigo má dĺžku 3 563 mm a je tak najdlhší zo spomenutej trojice. Šírka vozidla je 1 641 mm, jeho výška je 1478 mm. Batožinový priestor má objem 251 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Litrový trojvalec

Na pohon vozidla slúži litrový trojvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave, ktorý sa montuje v dvoch výkonových verziách. Slabšia verzia má výkon 44 kW pri 5 000 ot/min, výkonnejšia vyvíja 55 kW pri 6 200 ot/min. Najvyšší krútiaci moment oboch verzií je 95 Nm. Mali sme možnosť vyskúšať trojdverové Citigo s výkonnejším motorom.

Bohatý výstroj

Išlo o vozidlo s výbavou Elegance, do ktorej patrí aj klimatizačný systém, palubný počítač, ABS vrátane ASR a MSR (protipreklzový systém a systém na riadenie tzv. vlečného momentu motora)), elektrické ovládanie okien i elektricky ovládané a vyhrievateľné zrkadlá. Z doplnkovej výbavy spomeňme trojramenný kožený volant a parkovacie snímače vzadu. Treba spomenúť aj to, že Citigo je prvou škodovkou, ktorá je vystrojená bočnými airbagmi s ochranou hlavy vodiča a spolujazdca.

SkryťVypnúť reklamu

Kultivovaný chod motora

Nová malá škoda nás príjemne prekvapila – okrem už spomínaného dostatočne veľkého priestoru vpredu - najmä mimoriadne kultivovaným chodom motora, ktorý je kombinovaný s excelentne odstupňovanou prevodovkou.

„Navrhuje" prevodové stupne

Indikátor optimálneho radenia nás takpovediac „nútil" zaradiť piaty stupeň už pri jazde v meste. Krátka trasa nám neumožnila overiť si spotrebu, ktorá je podľa výrobcu mimo mesta len 4 l/100km, v meste 5,9 l/100 km, kombinovaná priemerná spotreba je 4,7 l/100 km. Citigo možno považovať za veľmi kultivované auto, ktoré má prakticky všetky atribúty „veľkého" auta – ibaže je malé.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  2. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  3. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  4. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  5. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  6. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  7. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  8. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 563
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 023
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 693
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 577
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 567
  6. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 2 048
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 1 613
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 1 606

Blogy SME

  1. Radoslav Pavelka: Ako si dvakrát streliť do kolena, alebo ako vedenie Slovenského hokeja nahnevalo všetkých.
  2. Dušan Šrámek: Pracovné víza do Kanady
  3. Marek Mačuha: Pravo-ľavé delenie má stále význam
  4. Anton Kaiser: Veľkonočné tvorivé dielne
  5. Irena Šimuneková: Viničný vrch a Šándorky
  6. Julius Kravjar: Čím sa riadia vlády?
  7. Irena Šimuneková: Čajkov a Náučný chodník Čajkovské bralie
  8. Juraj Ondruška: NENECHAJME SI ZLIKVIDOVAŤ ĎALŠIE ŠKOLY V NAŠOM KRAJI
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 18 928
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 252
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 888
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 259
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 705
  6. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 592
  7. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 3 765
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 272
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prijímajú šéfovia nemocníc zámerne menej lekárov a sestier, aby zarobili na platbách od poisťovní? Ilustračné foto.

Do nemocníc sa hlásia desiatky lekárov a sestier.


10 h
Obchvat Bratislavy

Aj keby sa výroba zefektívnila, prevádzka elektromobilu bude stále výhodnejšia.


14 h
Peter Tkačenko

Koledujú si o víťazstvo odborárov v boji za zatváranie riaditeľov.


7 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


6 h

Blogy SME

  1. Radoslav Pavelka: Ako si dvakrát streliť do kolena, alebo ako vedenie Slovenského hokeja nahnevalo všetkých.
  2. Dušan Šrámek: Pracovné víza do Kanady
  3. Marek Mačuha: Pravo-ľavé delenie má stále význam
  4. Anton Kaiser: Veľkonočné tvorivé dielne
  5. Irena Šimuneková: Viničný vrch a Šándorky
  6. Julius Kravjar: Čím sa riadia vlády?
  7. Irena Šimuneková: Čajkov a Náučný chodník Čajkovské bralie
  8. Juraj Ondruška: NENECHAJME SI ZLIKVIDOVAŤ ĎALŠIE ŠKOLY V NAŠOM KRAJI
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 18 928
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 252
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 888
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 259
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 705
  6. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 592
  7. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 3 765
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 272
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu