Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme Škodu Citigo

Predstavte si, že vás niekto privedie so zaviazanými očami k nejakému autu, posadí vás doň, odviaže vám oči a povie vám, aby ste len podľa svojho pocitu zo sedenia a podľa pohľadu na prístrojový panel a sedadlo spolujazdca, ale bez pohľadu za predné sedad

Prehľadná prístrojová doska. Citigo je prvou škodovkou, vystrojenou bočnými airbagmi s ochranou hlavy vodiča a spolujazdca.Prehľadná prístrojová doska. Citigo je prvou škodovkou, vystrojenou bočnými airbagmi s ochranou hlavy vodiča a spolujazdca. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Začnem úplne netradične. lá, skúsili povedať, v aute akej veľkostnej kategórie sedíte. Som si (takmer) istý, že ak by vás takto posadili do novej Škody Citigo, nič by vám nenaznačovalo, že sedíte v aute, ktoré patrí do segmentu A, teda do kategórie malých automobilov, či – ak chcete – miniautomobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dostatok priestoru vpredu

Je to skutočne tak: vpredu sediacim osobám ponúka novinka českej Škody v podstate taký istý priestor i taký celkový dojem, aký by mali vo vozidle kompaktnej triedy. Istý „zlom" nastáva – samozrejme – za prednými sedadlami, kde už je priestoru poskromnejšie, či už pre vzadu sediacich cestujúcich alebo batožinu.

SkryťVypnúť reklamu

Citigo, up! a Mii

Spomeňme najprv základné technické údaje modelu Citigo, ktorý je jedným z troch technicky prakticky identických nových malých vozidiel koncernu Volkswagen (ďalšími sú VW up! a Seat Mii). Všetky tri modely sa vyrábajú v bratislavskom závode firmy Volkswagen. Spomenuté sesterské modely sa odlišujú najmä prednou a zadnou časťou karosérie, ktoré nesú typické prvky príslušnej automobilky.

Tvár od slovenského dizajnéra

Typickú „škodovácku" tvár dal modelu Citigo slovenský dizajnér Jozef Kabaň. Vozidlá sú postavené na novej modulárnej podvozkovej plošine s rázvorom 2 420 mm. Model Citigo má dĺžku 3 563 mm a je tak najdlhší zo spomenutej trojice. Šírka vozidla je 1 641 mm, jeho výška je 1478 mm. Batožinový priestor má objem 251 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Litrový trojvalec

Na pohon vozidla slúži litrový trojvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave, ktorý sa montuje v dvoch výkonových verziách. Slabšia verzia má výkon 44 kW pri 5 000 ot/min, výkonnejšia vyvíja 55 kW pri 6 200 ot/min. Najvyšší krútiaci moment oboch verzií je 95 Nm. Mali sme možnosť vyskúšať trojdverové Citigo s výkonnejším motorom.

Bohatý výstroj

Išlo o vozidlo s výbavou Elegance, do ktorej patrí aj klimatizačný systém, palubný počítač, ABS vrátane ASR a MSR (protipreklzový systém a systém na riadenie tzv. vlečného momentu motora)), elektrické ovládanie okien i elektricky ovládané a vyhrievateľné zrkadlá. Z doplnkovej výbavy spomeňme trojramenný kožený volant a parkovacie snímače vzadu. Treba spomenúť aj to, že Citigo je prvou škodovkou, ktorá je vystrojená bočnými airbagmi s ochranou hlavy vodiča a spolujazdca.

SkryťVypnúť reklamu

Kultivovaný chod motora

Nová malá škoda nás príjemne prekvapila – okrem už spomínaného dostatočne veľkého priestoru vpredu - najmä mimoriadne kultivovaným chodom motora, ktorý je kombinovaný s excelentne odstupňovanou prevodovkou.

„Navrhuje" prevodové stupne

Indikátor optimálneho radenia nás takpovediac „nútil" zaradiť piaty stupeň už pri jazde v meste. Krátka trasa nám neumožnila overiť si spotrebu, ktorá je podľa výrobcu mimo mesta len 4 l/100km, v meste 5,9 l/100 km, kombinovaná priemerná spotreba je 4,7 l/100 km. Citigo možno považovať za veľmi kultivované auto, ktoré má prakticky všetky atribúty „veľkého" auta – ibaže je malé.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 612
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 113
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 127
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 251
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 242
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 887
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 713
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 599
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu