Korzár logo Korzár
Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga
Nájdete nás na webe

Prototyp Porsche 918 Spyder

Jednou z firiem, ktorá sa intenzívne venuje vývoju vozidiel s hybridnou hnacou sústavou, je nemecká firma Porsche.

Prototyp Porsche 918 Spyder. Na jeho pohon slúži hybridná hnacia sústava, tvorená osemvalcom výkonu 426 kW a dvomi elektromotormi.(Zdroj: archív)

Jednou z firiem, ktorá sa intenzívne venuje vývoju vozidiel s hybridnou hnacou sústavou, tvorenou kombináciou klasického spaľovacieho motora a elektromotora (prípadne elektromotorov), je nemecká firma Porsche. Tá už má v svojom výrobnom programe dva modely s hybridným pohonom (Cayenne a Panamera) a chystá ďalší.

Zopár snímok a základné údaje

Už pred časom sa na internete objavili „špionážne" snímky nového hybridného modelu Porsche. Aby predišla ďalším špekuláciám, zverejnila nedávno táto firma niekoľko snímok prototypu nového superšportového hybridného modelu i niekoľko základných informácií o ňom. Nový model, označený 918 Spyder, svojimi tvarmi i farebnou úpravou trupu pripomína legendárny pretekársky automobil Porsche 917.

Článok pokračuje pod video reklamou

Odvodený od štúdie z roku 2010

Chystaná deväťstoosemnástka vychádza zo štúdie, ktorú firma Porsche predstavila na ženevskom autosalóne v roku 2010. Nosnou časťou nového modelu je tzv. monokok (známy z monopostov F1), zhotovený z plastov, zosilnených uhlíkovými vláknami. Hlavnou pohonnou jednotkou pripravovaného superšportiaka je 4,6-litrový vysokootáčkový vidlicový osemvalec, odvodený od motora pretekárskeho vozidla RS Spyder.

Až 9 000 otáčok za minútu

Motor so suchou kľukovou skriňou má maximálny výkon 426 kW a možno ho vytáčať až na 9 000 ot/min. Zaujímavosťou je, že výfukové potrubie je vyvedené na vrchnú stranu zadnej časti vozidla, čo je medzi sériovými vozidlami unikátne riešenie. Osemvalec poháňa zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Okrem spomenutého spaľovacieho motora je spyder vystrojený aj dvomi elektromotormi.

Variabilný pohon všetkých kolies

Jeden je umiestnený na zadnej náprave a má výkon 90 kW, druhý je na prednej náprave a jeho výkon je 80 kW. Toto usporiadanie umožňuje variabilitu pohonu všetkých kolies a tým aj optimálne jazdné vlastnosti za akýchkoľvek adhéznych podmienok. Maximálny celkový výkon hnacej sústavy je 566 kW, najvyšší krútiaci moment je 750 Nm. Zdrojom elektrickej energie je kvapalinou chladená lítiovo-iónová batéria s kapacitou 6,8 kWh, ktorú možno dobíjať pripojením na bežnú domácu zásuvku.

Za 27 sekúnd na 300 km/h

Na čisto elektrický pohon môže vozidlo prejsť okolo 25 km, pričom jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h. Pri využití kombinovaného pohonu zrýchli spyder z 0 na 100 km/h za tri sekundy, na rýchlosť 200 km/h mu to trvá 9 sekúnd no a rýchlosť 300 km/h dosiahne za 27 sekúnd po štarte. Maximálna rýchlosť vozidla je 325 km/h. Priemerná normovaná spotreba by sa pritom mala pohybovať na úrovni troch litrov. Spoľahlivé brzdenie z vysokých rýchlostí zaručujú keramické brzdy.

Do výroby v roku 2013

Do výroby sa superšportový hybridný model Porsche 918 Spyder dostane v septembri 2013 a do konc uvedeného roka by sa už prvé kusy mali dostať k svojim novým majiteľom. Ak by ste si chceli nový superšportový automobil zadovážiť, musíte sa poponáhľať, pretože výrobná séria je obmedzená na - ako inak - 918 exemplárov. Skoro som zabudol – na kúpu budete potrebovať 768 026 eur.....


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 695
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 937
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 210
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 397
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 945
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 937
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 680
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 499
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 293
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 789

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop