Pri zmienke o poľskom automobilovom priemysle sa nám pravdepodobne najskôr vynorí obraz malej fiatky 126p, prezývanej maluch, a nie výkonného športového automobilu. Skutočnosť je ale taká, že už v tomto roku by sa aj Poľsko malo zaradiť do exkluzívneho klubu krajín, vyrábajúcich superšportové automobily (ide zatiaľ o veľmi voľne definovanú kategóriu vozidiel). Poľská spoločnosť Arrimera Automotive totiž nedávno zverejnila technické údaje o svojom supešportovom vozidle a oznámila, že ho začne v tomto roku vyrábať. Veľký podiel na vývoji vozidla (už sme o ňom kedysi stručne informovali) mal britský konštruktér a podnikateľ Lee Noble. Nosnou časťou vozidla, ktorého podvozok má rázvor 2 695 mm, je priestorový rám z oceľových rúrok. Na tomto ráme sú upevnené panely karosérie, zhotovené z uhlíkových kompozitov a kevlaru. Hmotnosť vozidla je len 1 300 kg. Vozidlo, ktoré ešte nemá žiadne označenie, je dlhé 4 450 mm, šírku 2 056 mm a výšku 1 190 mm. Na pohon poľského supešportového vozidla slúži 6,2-litrový prepĺňaný vidlicový osemvalec, ktorý slúži aj na pohon amerického vozidla Chevrolet Corvette ZR1. Motor vyvíja maximálny výkon 478 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 820 Nm. Podľa firmy Arrinera zrýchli ich novinka z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, rýchlosť 200 km/h dosiahne za 8,9 sekundy. Vďaka výkonným brzdám zastaví vozidlo z uvedenej rýchlosti na 133 metroch. Maximálna rýchlosť vozidla je 340 km/h. Ak vás tieto údaje oslovili a chceli by ste prvý poľský superšportový automobil vlastniť, nachystajte si aspoň 116 740 eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.