Korzár logo Korzár

Modernizovaný Mercedes-Benz GLK

Je to jeden z piatich športovo-úžitkových mercedesov

Športovo-úžitkový Mercedes-Benz GLK. Modelový rad GLK je jedným z piatich radov kategórie SUV, vyrábaných štutgartskou automobilkou.Športovo-úžitkový Mercedes-Benz GLK. Modelový rad GLK je jedným z piatich radov kategórie SUV, vyrábaných štutgartskou automobilkou. (Zdroj: archív)



Nemecká automobilka Mercedes-Benz má vo svojom výrobnom programe až päť typových radov športovo-úžitkových vozidiel (SUV). Ide o kompaktný rad GLK, klasický rad G, cestovný sedan triedy R, bestseller triedy M a špičkový SUV triedy GL , pričom ich najväčším trhom sú USA, nasleduje Čína a za ňou domáce Nemecko. Vozidlá SUV tvoria asi jednu pätinu celosvetových predajov firmy Mercedes-Benz.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najlepšie sa predávajú v USA

Najväčším trhom pre celú rodinu SUV sú USA, nasleduje Čína a za ňou Nemecko. Firma Mercedes-Benz nedávno predstavila modernizovanú verziu svojho kompaktného športovo-úžitkového modelu GLK. Nový model GLK sa vyznačuje prepracovaným vonkajším dizajnom, ktorý vozidlu poskytuje dynamickejší výzor. Tento dizajn kombinuje priamočiare tvary terénneho vozidla s elegantnými líniami najnovších sedanov značky mercedes.

SkryťVypnúť reklamu

Sedem základných modelov

Dizajnéri navrhli pre vozidlo aj nové ráfiky, ktoré sa dodávajú v rôznych rozmeroch (17-, 19- a 20-palcové). Modernizovaný rad GLK sa bude dodávať v siedmich základných modeloch. Na pohon piatich modelov slúžia vznetové štvorvalce zdvihového objemu 2 143 kubických centimetrov.

Spotreba do 6 l/100 km

V modeli GLK 200 CDI pracuje motor s maximálnym výkonom 105 kW. Táto verzia má priemernú spotrebu 5,6 až 6 l/100 km a dosahuje maximálnu rýchlosť 190 km/h. Motor výkonu 125 kW sa montuje do troch modelov, z ktorých jeden je vystrojený pohonom všetkých kolies 4MATIC. Model GLK 250 BlueTEC 4MATIC je vystrojený najvýkonnejším štvorvalcovým dieselovým agregátom vo svete SUV. Tento motor s priamym vstrekovaním má maximálny výkon 150 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 500 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Najvýkonnejší vznetový motor má 195 kW

Priemerná spotreba motora sa pohybuje od 6,1 do 6,5 l/100 km. Model GLK 250 zrýchli z 0 na 100 km/h za osem sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h. Výkonnostným šampiónom medzi dieselovými verziami je model GLK 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY. Tento model je poháňaný trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom s maximálnym výkonom 195 kW a najvyšším krútiacim momentom 620 Nm. Maximálna rýchlosť tohto modelu je 232 km/h, priemerná spotreba sa pohybuje okolo 7 l/100 km.

Maximálna rýchlosť 238 km/h

Najvýkonnejším modelom novej generácie radu GLK je model GLK 350, ktorý je poháňaný 3,5-litrovým vidlicovým šesťvalcom s maximálnym výkonom 225 kW. Tento motor je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu tretej generácie. Spomenutý model zrýchli na stovku za 6,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 238 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Pohľad z vtáčej perspektívy

Do sériového výstroja vozidiel radu GLK patrí aj funkcia štart-stop a sedemstupňová automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS. Na želanie môže byť model GLK vystrojený štyrmi kamerami, ktorých zábery sa integrujú do jediného obrazu, ktorý na centrálnom displeji zobrazuje vozidlo akoby z vtáčej perspektívy.



Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  3. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  4. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 866
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 324
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 934
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 2 830
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 684
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 490
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 015
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 1 998
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (16. - 22.5.1952)
  2. Štefan Šturdzík: Klamstvá a šírenie bludov v podaní Smeru.
  3. Dušan Koniar: Juraj Cintula, Do vlastných radov, 2009
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Marian Letko: Mal to byť premiér, je to influencer z Only Fans
  6. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Eastrop park
  7. Marcela Minarčinová: Na skok do Turecka
  8. Martin Turčan: Srdce slnečnice
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 128
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 11 242
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 740
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 579
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 099
  6. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 220
  7. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 956
  8. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 4 197
  1. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  2. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  3. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  4. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  5. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  6. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  7. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  8. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (16. - 22.5.1952)
  2. Štefan Šturdzík: Klamstvá a šírenie bludov v podaní Smeru.
  3. Dušan Koniar: Juraj Cintula, Do vlastných radov, 2009
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Marian Letko: Mal to byť premiér, je to influencer z Only Fans
  6. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Eastrop park
  7. Marcela Minarčinová: Na skok do Turecka
  8. Martin Turčan: Srdce slnečnice
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 128
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 11 242
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 740
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 579
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 099
  6. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 220
  7. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 956
  8. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 4 197
  1. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  2. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  3. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  4. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  5. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  6. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  7. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  8. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu