Bolo to príhodne zvolené miesto, pretože USA sú najväčším odberateľom uvedeného modelu. Pri „rekonštrukcii" modelu GL si konštruktéri automobilky Mercedes dali záležať najmä na znížení hmotnosti, takže vozidlo teraz váži o100 kg menej ako predchádzajúci model. Takpovediac zoštíhlená bola aj ponuka motorov, ktoré teraz majú až o 20 % nižšiu spotrebu. Prednej časti vozidla dominuje mohutná maska s reflektormi nového tvaru. Na hornej strane bočných otvorov nárazníka sú uložené denné svetlá (svietiace diódy). Na rozdiel od doterajšieho modelu nie sú zadné svetlá uložené vertikálne, ale sú vodorovné a dvojdielne, takže zasahujú ďaleko do zadných dverí. Rázvor podvozku ostal nezmenený (307 cm), vonkajšie rozmery mierne narástli vo všetkých troch smeroch. Model GL druhej generácie je dlhý 512 cm, široký 214 cm a vysoký 185 cm. Vozidlo štandardne jazdí na 18-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny, na želanie sa dodávajú kolesá priemeru až 21 palcov. Na pohon nového modelu slúži jeden vznetový a jeden zážihový motor. Model GL 350 je poháňaný vznetovým motorom, ktorého maximálny výkon je 190 kW a najvyšší krútiaci moment je 620 Nm. Priemerná spotreba tohto motora je 7,4 l/100 km. Spomenutý model zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h. V modeli GL 500 pracuje benzínový motor s maximálnym výkonom 300 kW a s najvyšším krútiacim momentom 600 Nm. Tento model má normovanú priemernú spotrebu 11,3 l/100 a jeho maximálna rýchlosť je 250 km/h. Obidva modely sú sériovo vystrojené automatickou prevodovkou 7G Tronic Plus a pohonom všetkých štyroch kolies. Do sériovej výbavy sedemmiestneho modelu GL patrí aj snímač únavy vodiča.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.