K tomu jej má prispieť aj nový model ATS, ktorý mal svetovú premiéru na januárovom detroitskom autosalóne a na ženevskom autosalóne sme ho mohli vidieť v európskej premiére. Pri vývoji modelu ATS si návrhári a konštruktéri firmy Cadillac vzali za vzor kompaktnú limuzínu BMW radu 3. Práve bavorskej „trojke, ale aj modelom Mercedes-Benz triedy C i Audi A4 by mala nová kompaktná americká limuzína konkurovať. Model ATS, ktorý je náhradou za nie príliš úspešný model BTS, je v typovej hierarchii značky Cadillac pod modelom CTS. Nová kompaktná limuzína ATS je postavená na novej podvozkovej plošine Alpha, určenej pre vozidlá s motorom vpredu a pohonom zadných kolies (prípadne aj s pohonom 4x4). Rázvor podvozku je 2 776 mm, pričom predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu sú päťprvkové závesy. Vozidlo je vystrojené tlmičmi s premenlivou tuhosťou na báze tzv. magnetoreologickej kvapaliny, ktorej viskozita sa mení pôsobením magnetického poľa. Konštruktéri si dali mimoriadne záležať na dosiahnutí čo najnižšej hmotnosti vozidla – kapota motora je z hliníka, závesy motora sú z horčíka a výplne dverí sú z ľahkého prírodného vlákna. V počiatočnej fáze predaja budú pre limuzínu k dispozícii tri benzínové motory. Prvým z nich je 2,5-litrový štvorvalec, ktorého maximálny výkon je 149 kW. Európskych motoristov by mohol osloviť dvojlitrový prepĺňaný motor s maximálnym výkonom 201 kW. Trojicu pohonných jednotiek uzatvára 3,6-litorvý vidlicový šesťvalec, disponujúci výkonom 237 kW. Motor poháňa zadné alebo všetky kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej alebo automatickej prevodovky. Cadillac ATS, vystrojený všetkými modernými asistenčnými systémami a až desiatimi airbagmi, príde na americký trh v druhej polovici tohto roka, na európsky o niečo neskôr.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.