Korzár logo Korzár
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Exoty na ženevskom autosalóne

Na každom veľkom medzinárodnom autosalóne nájdeme nielen také modely osobných automobilov, ktoré s väčšou či menšou pravdepodobnosťou môžeme stretnúť na cestách, ale aj vozidlá-exoty, ktoré pravdepodobne nikde inde než priamo na autosalóne neuvidíme.

Štúdia Italdesign Giugiaro Brivido. Podtext: Táto nádherná štúdia predstavuje štvormiestnu luxusnú cestovnú limuzínu triedy GT.Štúdia Italdesign Giugiaro Brivido. Podtext: Táto nádherná štúdia predstavuje štvormiestnu luxusnú cestovnú limuzínu triedy GT. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Za takéto exoty môžeme považovať napríklad rôzne dizajnérske štúdie či koncepčné vozidlá, ktoré sa napokon do sériovej výroby nedostanú, ale aj takpovediac kusovo vyrábané superšportové či superluxusné vozidlá. Dnes predstavíme niekoľko takýchto exotov, ktoré sme videli na tohtoročnom ženevskom autosalóne.

Lamborghini Aventador J

„Tento automobil je taký extrémny, taký nekompromisný, akým môže byť len auto Lamborghini", povedal o novinke svojej firmy Stephan Winkelmann, šéf automobilky Lamborghini (patrí pod automobilku Audi). Technickým základom vozidla Aventador J je v minulom roku predstavený model Aventador LP 700-4. Písmeno J v označení novinky odkazuje na prílohu J medzinárodných športových predpisov FIA, ktorá definuje technickú výbavu pretekárskych vozidiel rôznych tried. Na pohon dvojsedadlového Aventadora J slúži 6,5-litrový vidlicový dvanásťvalec, ktorého maximálny výkon je 515 kW. Krútiaci moment motora sa na všetky kolesá prenáša prostredníctvom superrýchlo radiacej prevodovky ISR.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Bez strechy a predného okna

Svojím vzhľadom sa však Aventador J podstatne odlišuje od sériového modelu. „Jéčko" nemá žiadnu strechu, ba ani predné okno (len dva maličké deflektory prúdiaceho vzduchu) a kvôli zníženiu hmotnosti nie je vo vozidle klimatizačný ani navigačný systém, ba ani rádio. Nové tvarovanie dostali najmä predná a zadná časť vozidla, ktorej dominuje mohutný pevný spojler. Dvere s malými pevnými oknami sa otvárajú nahor. Dĺžka vozidla je 4 890 mm, jeho šírka (bez zrkadiel) je 2 030 mm a výška len 1 110 mm. Najvyšším bodom vozidla je vršok spätného zrkadla, ktoré sedí na ramene nad stredom prístrojového panela. Nosnou časťou vozidla je tzv. monokok (známy z vozidiel F1), zhotovený z uhlíkových kompozitov.

Patentovaný materiál Carbonskin

Odborníci firmy Lamborghini vyvinuli nový, patentovaný materiál na báze tkaniny z uhlíkových vlákien. Tento pevný, ale ohybný materiál, nazvaný Carbonskin, pokrýva vo vozidle kokpit a časti sedadiel. Ide o prvé uplatnenie tohto inovatívneho materiálu v automobilovom priemysle. Vozidlo jazdí na špeciálne vyvinutých hliníkových ráfikoch, ktoré majú vpredu priemer 20 palcov, vzadu 21 palcov. Maximálna rýchlosť superšportového lamborghini je vyše 300 km/h, jeho cena je 2,1 milióna. Aj keby ste však takúto sumu dali dokopy, máte smolu - Aventador J bol vyrobený v jednom jedinom exemplári a ten je už predaný.

Skryť Vypnúť reklamu

Italdesign Giugiaro Brivido

Talianska dizajnérsko-inžinierska firma Italdesign Giugiaro prišla do Ženevy s koncepčným automobilom Brivido - talianske slovo brivido znamená vzrušenie či záchvev. Giorgetto Giugiaro koncipoval Brivido zrejme s nádejou, že toto nádherné vozidlo vyvolá u návštevníkov ženevského autosalónu vzrušujúci zážitok. Brivido je plne funkčné vozidlo patriace do kategórie štvormiestnych luxusných cestovných vozidiel triedy GT.

Mechanické skupiny Volkswagen

Vozidlo je postavené s využitím mechanických skupín zo sériových modelov koncernu Volkswagen, pod ktorý firma Italdesign od roku 2010 patrí. Brivido má veľmi pôsobivý dizajn s vskutku obrovskými zasklenými plochami. Pri pohľade zboku vyniká od predných blatníkov postupujúci klin, horizontálne deliaci veľkú zasklenú plochu. Na každej strane vozidla sú jedny nahor odklopné dvere. Vozidlo je dlhé 498 cm a v jeho interiéri sú štyri samostatné sedadlá. Batožinový priestor má objem 355 litrov, sklopením zadných sedadiel sa zväčší na 1 326 litrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Hybridná hnacia sústava

Na pohon Brivida slúži hybridná hnacia sústava, o ktorej však nie sú známe žiadne technické podrobnosti. Vie sa len toľko, že základom tejto sústavy je trojlitrový vidlicový šesťvalec, ktorý vyvíja maximálny výkon 265 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 460 Nm. Firma Italdesign tiež uviedla, že celkový výkon hybridnej sústavy je 300 kW. Zadné kolesá sú poháňané prostredníctvom osemstupňovej prevodovky. Predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sú viacprvkové závesy. Vozidlo je odpružené pneumatickým pružiacim systémom s automatickým nastavovaním výšky karosérie nad vozovkou.

Vysúvateľné kamery na bokoch

Na bokoch vozidla nenájdeme žiadne bočné zrkadlá, ktoré boli nahradené malými vysúvateľnými kamerami. Obraz z týchto kamier sa premieta na dva monitory, ktoré sú upevnené priamo na stĺpiku riadenia (ide o patentovanú konštrukciu). Volant nemá obvyklý kruhový tvar a v jeho mohutných ramenách sú dotykové displeje na ovládanie informačno-zábavného a klimatizačného systému. Spolujazdec si na displej pred sebou môže vyvolať rovnaké informácie, aké vidí vodič na svojom prístrojovom paneli. Brivido, ktoré zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 275 km/h, naznačuje, ako by mohli v budúcnosti vyzerať luxusné cestovné automobily triedy GT.

Bertone Nuccio Concept

Meno Bertone pozná určite každý, kto sa čo i len trochu zaujíma o dizajn automobilov. Spoločnosť Carozzeria Bertone založil v roku 1912 Giovanni Bertone, od ktorého firmu po druhej svetovej vojne prevzal jeho syn Giuseppe, prezývaný Nuccio. Od Nucciovej smrti v roku 1997 vedie firmu jeho manželka Ermelinda, familiárne nazývaná Lilli. Pri príležitosti stého výročia svojho založenia predstavila firma Bertone na ženevskom autosalóne koncepčný automobil nazvaný jednoducho Nuccio. Karoséria štúdie Nuccio sa vyznačuje klinovitým tvarom prednej časti, ktorej dominuje mohutné a veľmi sklonené predné okno, ktoré sa postupne nahor rozširuje.

Pri brzdení svietia intenzívnejšie

Pás svietiacich diód zaberá celú šírku nárazníka. Svetovou novinkou je, že intenzita denných svetiel sa zvýši, keď vozidlo brzdí. Originálny tvar strechy je inšpirovaný strešnými konštrukciami používanými v modernej architektúre. Pretože vozidlo prakticky nemá zadné okno, je za sedadlami 26-palcový displej, na ktorý sa premieta obraz zo zadnej kamery a tento obraz vidí vodič vo vnútornom spätnom zrkadle. Štúdia Nuccio je postavená na podvozku s rázvorom 2 600 mm, jej dĺžka je 4 800 mm, šírka je 1 950 mm a výška 1 220 mm. Na pohon vozidla slúži pred zadnou nápravou umiestnený 4,3-litrový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom 353 kW.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  2. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  5. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  6. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 333
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 876
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 059
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 480
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 868
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 559
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 272
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 125
  9. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 881
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 5 851
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Košický primátor: Odberné miesta budú neustále pribúdať

Dve víkendové testovania neboli podľa Polačeka zbytočné.

Primátor hovorí, že napriek krátkosti času sa Košice na skríning pripravili.
Testovanie na nový koronavírus.
Začiatok očkovania proti ochoreniu Covid-19 na Slovensku.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Samuela Marca

Ak by sa Fico a Pellegrini chceli vrátiť, nerobili by to lepšie (píše Samo Marec)

Nikam sme sa nepohli, len sa všetci dohádali.

Predseda vlády Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí  po rokovaní 67. schôdze vlády SR.
Ľudia čakajú pred odberným miestom v bratislavskej Ružinovskej poliklinike počas celoplošného skríningového testovania na COVID-19.
Stĺpček Jakuba Fila

Zhovievavosť voči Matovičovi už vôbec nie je namieste

Premiér vydiera národ aj koalíciu.

Jakub Filo.

Koronavírus: Situácia v levickej nemocnici je kritická, povoláva ambulantných lekárov (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 224-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 526 obetí. Vláda predĺžila lockdown.

Ilustračné foto

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop