Tradičná britská automobilka Jaguar, ktorá od roku 1990 patrila americkému koncernu Ford a od roku 2008 ju vlastní indický priemyselný gigant Tata, predstavuje na tohtoročnom ženevskom autosalóne kombi verziu svojej limuzíny XF, ktorá je na trhu od jari 2008. Nové kombi, označené XF Sportbrake, bude zrejme loviť medzi motoristami, ktorí si doteraz kupovali také „zabehané" kombíky, akými sú napríklad Audi A6 Avant, BMW Touring radu 5 či Mercedes-Benz E model T. V porovnaní s limuzínou je Sportbrake dlhší len o 5 mm (jeho dĺžka je 497 cm) a ťažší o 70 kg. Všetky panely karosérie od stredného stĺpika (tzv. stĺpik B) sú nové. Zdvihnutím strechy nad zadnou časťou vozidla sa priestor pre hlavy vzadu sediacich cestujúcich zvýšil o 48 mm. Batožinový priestor má základný objem 550 litrov, pričom zložením zadných sedadiel sa tento priestor zväčší na 1 675 litrov. Podo dnom batožinového priestoru je priečinok na uloženie menších predmetov. Veko batožinového priestoru je vystrojené funkciou „mäkkého" zatvárania, takže ním netreba trieskať. Zadná náprava je vystrojená systémom pneumatického pruženia s automatickým udržiavaním konštantnej výšky karosérie - tento systém zabezpečuje optimálne jazdné vlastnosti pri akomkoľvek zaťažení vozidla. Pokiaľ ide o pohonné jednotky, firma Jaguar zatiaľ oznámila len toľko, že ide o úsporné a pritom výkonné vznetové motory - jeden 2,2-litrový štvorvalec a jeden trojlitrový šesťvalec. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Predpokladá sa však, že sortiment pohonných jednotiek by v budúcnosti mohol byť rozšírený aj o výkonné zážihové motory. Podrobnejšie technické údaje a cena jednotlivých verzií modelu XF Sportbrake budú zverejnené pred jeho uvedením na trh, ktoré je plánované na tretí štvrťrok tohto roku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.