Ťažko povedať, či sa talianska firma Ferrari inšpirovala kultovým westernom Na pravé poludnie, faktom však je, že tlačová konferencia spomenutej automobilky na včera otvorenom (pre verejnosť) ženevskom autosalóne sa tiež začala na pravé poludnie (v utorok, ktorý bol prvým z dvoch novinárskych dní). Ferari na nej predstavil takpovediac v reáli svoju očakávanú novinku, ktorú týždeň pred autosalónom uviedol do virtuálneho sveta internetu. Ide o nový superšportový model, ktorému médiá pôvodne prisudzovali označenie F620 GT, ale ktorý je napokon v tlačovej správe výrobcu oficiálne označený F12berlinetta. Nový model je náhradou za doterajšie kupé 599 GTB a zachováva si jeho základnú koncepciu: vpredu uložený dvanásťvalcový vidlicový motor, poháňajúci zadné kolesá prostredníctvom prevodovky, uloženej pred zadnou nápravou (takéto usporiadanie sa nazýva transaxle). V porovnaní s doterajším modelom bol skrátený rázvor a motor, prístrojová doska i sedadlá sú uložené nižšie, čím sa znížilo ťažisko. Novým usporiadaním zadných závesov a prevodovky sa podarilo zmenšiť zadnú časť vozidla, ktoré sa tak stalo kompaktnejším. Nové ferrari je dlhé 4 618 mm, široké 1 942 mm a vysoké 1 273 mm. Firma Scaglietti, špecializovaná na hliníkové konštrukcie, navrhla pre nové kupé úplne nový priestorový rám i karosériu. Na ich zhotovenie sa používa tucet rôznych zliatin, pričom niektoré z nich sa vôbec po prvý raz použili v automobilovom priemysle. Výsledkom je o 20 % vyššia tuhosť karosérie a o 70 kg nižšia hmotnosť vozidla (1 525 kg). Počítačovými simuláciami i dôkladným testovaním v aerodynamickom tuneli sa podarilo znížiť koeficient odporu vzduchu na 0,299 i zväčšiť prítlak na vozovku, a to na 123 kp pri rýchlosti 200 km/h. Vozidlo je vystrojené najnovšou generáciou uhlíkovo-keramických bŕzd a tlmičmi s meniteľnou tuhosťou. Na pohon nového ferrari slúži neprepĺňaný 6,3-litrový vidlicový dvanásťvalec, ktorého maximálny výkon je 544 kW pri 8 250 ot./min. Krútiaci moment dosahuje najvyššiu hodnotu 690 Nm pri 6 000 ot./min., pričom 80 % uvedenej hodnoty je k dispozícii už od 2 500 ot./min. Krútiaci moment motora sa na zadné kolesá prenáša prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky typu F1. Nové superšportové ferrari zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a rýchlosť 200 km/h dosiahne za 8,5 sekundy. Podľa tlačovej správy je maximálna rýchlosť vozidla vyše 340 km/h. O dynamických vlastnostiach vozidla však lepšie než hodnota maximálnej rýchlosti vypovedá čas, za ktorý vozidlo prejde jeden okruh známej testovacej dráhy vo Fiorane. Nový model dokáže jedno kolo prejsť za jednu minútu a 23 sekúnd, čo je rýchlejšie než ktorýkoľvek iný model ferrari pre bežnú cestnú premávku. Cena modelu Ferrari F12 nebola zatiaľ stanovená.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.