Táto slávna značka, ktorú založil v roku 1909 Ettore Bugatti, po druhej svetovej vojne už stratila svoj lesk a niekoľko ráz menila svojho majiteľa. K opätovnému oživeniu výroby exkluzívnych športových automobilov došlo až po roku 1998, keď značku Bugatti kúpil nemecký koncern Volkswagen. Prísun financií od tohto koncernu umožnil vývoj superšportového kupé Veyron, ktorého prototyp mal premiéru na frankfurtskom autosalóne v roku 2001. S manufaktúrnou výrobou sériovej verzie sa začalo v roku 2005. Od leta 2009 sa Veyron dodáva aj ako roadster Grand Sport, od konca roka 2010 aj ako kupé Super Sport. Toto kupé poháňa osemlitrový 16-valcový motor v usporiadaní W, ktorého maximálny výkon je 882 kW pri 6 400 ot/min. (základný model Veyron má motor výkonu "len" 736 kW). Najvyšší krútiaci moment motora je neuveriteľných 1 500 Nm (od 3 000 do 5 000 ot/min.). Kupé Veyron Super Sport je hodnotou 431 km/h držiteľom svetového rýchlostného rekordu pre sériovo vyrábané vozidlá. Firma Bugatti oznámila, že na budúci týždeň predstaví na autosalóne v Ženeve ďalšiu verziu modelu Veyron. Pôjde o verziu, označenú Grand Sport Vitesse (francúzske slovo vitesse znamená rýchlosť). Ide vlastne o výkonnejšiu verziu roadstera Grand Sport, do ktorej je namontovaný motor z kupé Super Sport. Vznikol tak najvýkonnejší roadster na svete. Nový roadster by mal z 0 na 100 km/h zrýchliť za 2,5 sekundy a rýchlosť 200 km/h vraj dosiahne za 6,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je podľa zatiaľ neoficiálnych informácií elektronicky obmedzená na 415 km/h. Zatiaľ nebola zverejnená ani cena najvýkonnejšieho a zrejme aj najrýchlejšieho roadstera na svete, ale hovorí sa o sume okolo dva milióny eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.