Po tom, čo sa v roku 2010 prestal vyrábať model RS6, totiž chýbalo v sortimente Audi práve takéto kombi.
RS4 tretej generácie
Teraz je všetko inak, pretože na neuveriteľne rýchlo sa blížiacom autosalóne v Ženeve predstaví automobilka Audi okrem iných noviniek (napríklad nového modelu A3) aj kombi RS4 Avant tretej generácie. Nový model RS4 Avant sa navonok pomerne výrazne odlišuje od bežných modelov A4.
Denné svetlá zo svietiacich diód
Prednej časti dominujú typická šesťhranná mriežka s kosoštvorcovým vzorom, veľké otvory na vstup chladiaceho vzduchu, reflektory klinovitého tvaru, v ktorých denné svetlá z diód LED lemujú hlavné svetelné zdroje. Zadnej časti dominuje hore strešný spojler a dole difuzér i oválne koncovky výfuku. Vozidlo je o 20 mm dlhšie a o 24 mm širšie ako model A4 Avant a jazdí na 19-palcových ráfikoch (na želanie sa montujú 20-palcové ráfiky).
Neprepĺňaný vidlicový osemvalec
Na pohon tohto špičkového modelu radu A4 slúži neprepĺňaný vidlicový osemvalec, ktorý sa montuje aj do kupé RS5. Zo zdvihového objemu 4,2 litra vyťaží tento motor maximálny výkon 331 kW pri neuveriteľných 8 250 ot/min. Maximálnu hodnotu krútiaceho momentu 430 Nm si motor udržuje v širokom rozsahu od 4 000 do 6 000 ot/min. Podľa výrobcu je priemerná spotreba tohto výkonného motora pod 11 l/100 km.
Montuje sa v Győri
Motor sa ručne montuje v závode firmy Audi v maďarskom Győri. Vozidlo je vystrojené sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic, ktorá môže pracovať v automatickom režime alebo ju môže vodič ovládať páčkami na volante. Prevodovka prenáša krútiaci moment motora na všetky štyri kolesá, pričom systém quattro prenáša za bežných okolností 40 % momentu na predné kolesá a 60 % na zadné.
Nápravy z hliníka
V prípade preklzovania zadných či predných kolies sa však môže až 70 % momentu prenášať na predné kolesá, prípadne až 85 % na zadné. Mnohé časti päťprvkových závesov predných kolies i lichobežníkovej zadnej nápravy sú zhotovené z hliníka. Elektromechanický posilňovač riadenia pracuje v závislosti na rýchlosti jazdy. Do sériového výstroja vozidla patrí aj systém jazdnej dynamiky Audi drive select, ktorý vodičovi umožňuje nastaviť v troch stupňoch charakteristiky riadenia, prevodovky a škrtiacej klapky a tým ovplyvňovať dynamické vlastnosti vozidla.
Na trhu na jeseň
Nové kombi Audi RS4 Avant zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h (na želanie až na 280 km/h). Prví solventní motoristi môžu nové športové kombi dostať na jeseň, a to (v Nemecku) za 76 600 eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.