Korzár logo Korzár
Streda, 24. apríl, 2019 | Meniny má Juraj
Nájdete nás na webe

Nový Peugeot 208 sa bude vrábať aj v Trnave

Francúzska automobilka Peugeot patrí medzi tých výrobcov automobilov, ktorí sa netrápia vymýšľaním takých názvov svojich modelov.

Nový Peugeot 208. Model 208 bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve.Nový Peugeot 208. Model 208 bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve.(Zdroj: archív)

Francúzska automobilka Peugeot patrí medzi tých výrobcov automobilov, ktorí sa netrápia vymýšľaním takých názvov svojich modelov, ktoré by boli prijateľné vo všetkých krajinách a pridŕžajú sa toho najjednoduchšieho a všeobecne zrozumiteľného označenia kombináciou číslic.

Firma Peugeot má dokonca chránené trojčíslicové kombinácie s nulou uprostred. Navyše Peugeot prišiel s úplne jednoduchou myšlienkou odlíšenia jednotlivých generácií toho istého modelového radu, a to zmenou poslednej číslice vždy o jednotku.

205, 206, 207, 208

Tak napríklad prvá generácia dvojkového radu bola označená číselnou kombináciou 205, po nej nasledovala generácia s označením 206, po nej terajšia generácia 207, no a tá bude čochvíľa nahradená štvrtou generáciou, ktorá bude označená - no ako inak než 208. Novú dvestoosmičku už Peugeot pomerne podrobne predstavil vo virtuálnom svete internetu, živú svetovú premiéru bude mať tento malý automobil (patrí do segmentu B) na rýchlo sa blížiacom autosalóne v Ženeve.

Nový dizajnérsky smer

Nový model 208 sa už na prvý pohľad pomerne výrazne odlišuje od predchádzajúceho modelu 207, pretože je tvarovaný v duchu novej dizajnérskej línie, ktorej prvky sa po prvý raz naplno prejavili na type 508. Karoséria je menej zaoblená a sú na nej elegantne pôsobiace prelisy. Prednej časti vozidla dominuje užšia a smerom nadol výrazne sa zužujúca maska chladiča.

Komplexný tvar reflektorov

Reflektory majú zložitejšie kontúry, než mali pomerne hladké línie reflektorov modelu 207. Nezvyklý tvar majú zadné svetlá, zasahujúce hlboko do bokov vozidla. Peugeot ide proti všeobecnému trendu zväčšovania modelov a nový model 208 skrátil v porovnaní s modelom 207 o 7 cm, na 396 cm. Výška vozidla je menšia o centimeter (141 cm).

Viac miesta vzadu

Napriek tomuto zmenšeniu dĺžky a výšky majú cestujúci na zadných sedadlách o 5 cm viac miesta pre svoje nohy. O 15 litrov, na 285 litrov, sa zväčšil objem batožinového priestoru. Odtučňovacia kúra, ktorú dvojkovému radu naordinovali konštruktéri, viedla k tomu, že nové modely majú až o 175 kg nižšiu hmotnosť než doterajšie „dvojky". Najľahšia verzia radu 208 má hmotnosť len 975 kg.

Premiéra trojvalcových motorov

Novinky sú aj v sortimente motorov. V novom rade 208 majú premiéru nové trojvalcové zážihové motory, ktoré sú vystrojené systémom variabilného časovania ventilov. Litrový trojvalec má podľa neoficiálnych informácií výkon 51 kW, 1,2-litrový motor vyvíja výkon 61 kW. K dispozícii sú, samozrejme, aj ďalšie zážihové motory i niekoľko úsporných vznetových agregátov.

Prístroje nad volantom

V interiéri nájdeme pomerne malý volant a vysoko umiestnenú „kaplnku" s prístrojmi, na ktoré vodič vidí ponad a nie cez volant. Nový peugeot sa bude vyrábať v niekoľkých závodoch, okrem iného aj v závode spoločnosti PSA v Trnave.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  5. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  6. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody.
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  9. Women in business
  10. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 208
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 775
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 268
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 482
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 5 512
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 434
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 215
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 3 885
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 847
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 547

Neprehliadnite tiež

Mestský majetok v centre Košíc sa mení na ruiny, interiér budí hrôzu

Kontrolór navrhuje časť budov opraviť, časť predať a postaviť bytovky.

Hlavná 25.

Začala sa rekonštrukcia zastávky MHD pri košickom magistráte

Obmedzenia čakajú vodičov aj na Ondavskej ulici.

V Lackovej sú na košikárov pyšní. Pozrite si fotogalériu

Tradičné remeslo sa v tomto regióne odovzdáva z pokolenia na pokolenie.

Prešovský dopravný podnik chce kúpiť desať nových trolejbusov

Poslanci schválili investíciu za vyše 5 miliónov.

Dopravný podnik mesta Prešov chystá obnovu vozového parku.
Naši predkovia migrovali kvôli úniku z biedy, dnes sa to deje aj kvôli štúdiu na zahraničných univerzitách.

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.
Píše Samuel Abrahám

Nie, Fico sa nezmenil. Zala fabuluje

Ad: Fico sa zmenil obsahovo aj ľudsky.

Boris Zala.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop