Ťahali sa asi v 50-metrovom úseku a pritom ide o pomerne frekventovanú komunikáciu. Obyvatelia žiadali ich opravu, ale paradoxne cestu opravili najprv v bočnej ulici. Napokon prišla na rad aj hlavná cesta, ale inak, ako ľudia čakali.
PREŠOV. Cez Wilec Hôrku vedie trasa, po ktorej musia prechádzať nielen obyvatelia, ale aj linka MHD č.42 a ťažké lesné vozidlá. Problémom je, že cesta je prístupovou komunikáciou k prekladisku dreva.
Po bývalej lesnej ceste tak jazdia kamióny s vyťaženým drevom aj ťažké mechanizmy. Vozovka nie je na celom úseku spevnená a podľa domácich nemá ani potrebnú nosnosť pre taký druh vozidiel.
„Opakovane sme mesto žiadali, aby pred zimou opravili aspoň kritické úseky, ale dostali sme z odboru správy mestského majetku odpoveď, že ich opravia len v nevyhnutnom rozsahu, lebo nie sú peniaze,“ zhodnotila situáciu Darina Kačmárová.
Po tohtoročnej ťažbe síce Mestské lesy upravili cestu, dokonca aj odvodnili prekladisko, ale odvtedy ešte neboli výdatnejšie zrážky, takže sa nedá predpokladať, či tieto opatrenia stačia. Tamojší obyvatelia sa obávajú, že keď napadne viac snehu, terén sa môže zosúvať, lebo priľahlé svahy nie sú odvodnené.
Bočnú ulicu opravili energetici
Na súvislejšie opravy mesto nemalo dosť financií. „Preveril som tvrdenia ľudí a prejazd po ulici je naozaj komplikovaný. Prekvapilo ma, že bočná ulica k Petöfiho pamätníku je opravená a hlavná nie. Upozornil som na to mestských úradníkov a následne došlo k oprave aj Pod Wilec Hôrkou. Ale vznikol rozpor v tom, kto ju vlastne opravil,“ opísal udalosti mestský poslanec Richard Drutarovský (SaS), ktorý v teréne urobil prieskum.
Napokon sa ukázalo, že výtlky na bočnej ulici neopravilo mesto, ale elektrická distribučná spoločnosť. Kryt vozovky poškodila, keď po ulici cez prekladisko navážala materiál a oceľové konštrukcie pri výmene havarijného stavu elektrického stožiara vysokého napätia.
„Na Ulici pod Wilec Hôrkou zrealizovala opravy výtlkov firma J.V.S., s.r.o., Prešov v rámci bežnej údržby,“ uviedol v stanovisku prednosta radnice Branko Benko. Tiež potvrdil, že bočnú ulicu opravila distribučná spoločnosť Východoslovenská energetika a.s. Košice.
Navrhli obmedziť rýchlosť
Obyvatelia chceli kritickú situáciu na ceste riešiť aj tak, že navrhli obmedzenie rýchlosti vozidiel. „Kedysi tu bola osadená značka so zákazom prejazdu áut nad 3,5 tony. Navrhujeme osadiť ju znova, alebo obmedziť rýchlosť,“ dodala P. Kačmárová.
Ani tento návrh neprešiel. Zamietol ho Krajský dopravný inšpektorát. „Prerokovali sme požiadavku a odborníci ju neodporučili. Zdôvodnili to tým, že podľa novely cestného zákona na tejto komunikácii už je obmedzená rýchlosť na 50 km/h. Zníženie na 30 km/h je prípustné len pri čiastočných uzáverách premávky na komunikácii, čo táto cesta nespĺňa,“ uviedol v stanovisku hlavný architekt Vladimír Ligus.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári